2017-08-14, 11:53
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jo visst, men vi vet inte om han längtade hem.

Precis så..
Även om P längtade hem.. Så var det ju till det "normala"... Men OM nu föräldrar pratat om vård osv... Ja då är det ju till något helt annat än det "normala" man kommer hem till... Då är ju risken överhängande att han föredrar att faktiskt inte åka hem...
Citera
2017-08-14, 12:20
Medlem
Pajosvs avatar
[quote=evaveva|61494924]
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
"Såg honom på morgonkvisten"??? Vi har ju inte en aning om vem det var kvinnan såg. Det låter på dig som att det var Patrik kvinnan såg.

"Hade ingen aning om vad då?" Vi vet fortfarande inte om det var Patrik. Dessutom är väl chansen betydligt större att det var en vanlig Hallsbergskille som råkat supit sig ut på åkern av misstag än att det var Patrik.

Vilket vidare händelseförlopp?

Nu blir jag lite besvärlig igen... Mottaglig för samtal? Om Patrik var mottaglig för samtal från en person som vi inte ens vet existerar?

Spekulerar gör väl de flesta i tråden, men då måste det finnas något att spekulera om. Någon ledtråd eller något spår. Nu spekulerar du om en ren fiktiv händelse som inte har ägt rum.

När jag spekulerar så måste jag ha något att spekulera om. Jag skrev längre bak i tråden att jag inte utesluter att Patrik finns hos någon han känner. Det finns ju en kvinna (bekräftat) som han kallade sin syster, och därför vågade jag mig på en liten spekulation.

Men jag tar inget helt ur luften. Jag skulle inte spekulera om att Patrik anslutit sig till IS, eftersom ingen har framlagt bekräftade sådana uppgifter.[/QUOTE

Okej Pajosv ,jag får väl strunta i att lyssna på de observationer de uttalat och utgå från absolut ingenting då ....?
Patrik gick av tåget vid 14.45 -tiden (om det nu var han ) och sen var sagan slut .....suck ?

Fortsätt gärna att spekulera, men då med någon slags substans. Och vad ska man göra med det man har spekulerat om, för jag antar att många här i tråden vill få ett lyckligt slut på historien?

Ska man gå till polisen och berätta om sina spekulationer om att en okänd kvinna säger sig ha sett en tärd eller ledsen Patrik efter en väg, eller andra liknande obekräftade rykten.

I det här fallet är det svårt att spekulera eftersom det knappt inte finns några spår/ledtrådar.

Att ha ett utgångsläge som i stort sett börjar på noll och där man får hitta på en massa saker för att få ihop ett tänkbart scenario, lär inte leda någonstans. 0+0=0.

Om det bara fanns några få ytterligare bekräftade uppgifter som säkra iakttagelser, att kontot hade rörts eller om man hade hittat någon sak som med säkerhet hade kunnat knytas till Patrik, så hade man kunnat få till en hyfsat godtagbar teori.

Detta är riktat till alla som spekulerar...
Citera
2017-08-14, 13:02
Medlem
Citat:
Nu har jag inte skrivit att att han verkade rädd och förvirrad pga psykos. Men du har helt rätt att det inte behöver synas. Tror trots allt (efter allt jag läst) inte att han gått in i en psykos.
Nedstämd/deppig kan man vara, det har väl de flesta varit någon gång men därifrån till depression är en bit och det sker inte över en natt. Sedan skall även denna depression övergå i psykos, visst det kan gå snabbt från depression men oftast finns en utlösande faktor och att gå av på fel station (vilket jag inte tror han gjorde) tror inte det utlöser en psykos. Kan ha fel men det är vad jag tror
Jag syftade till:
Citat:
Tror inte heller att han var i psykos eller överdrivet förvirrad, tycker filmen PPP visar att han varken var rädd eller förvirrad.
Uppfattade som att du avfärdad psykos pga att han varken var rädd eller förvirrad. Men jag missförstod då.
ja, det är ju klart. Jag kände också så... Att det känns för "lindrigt". Men det är ju frågan om han har gått av vid fel station omedvetet. Psykosen kan ju triggats tidigare av för oss okänd händelse och att han då mer eller mindre redan var inne i något... Att det blev för mycket när killarna kom in. Hennes vittnesmål tyder ju på att han förändrades då. Känns som det krävs lite mer än "lite deppig" för att kliva av ett tåg på fel station, Dels kostar nya biljetter, Vart skall han ta vägen och varför dumpa sin väskor med dator, bara för att man är "lite deppig"? Jag har fått den här känslan nu i efterhand... Fast det kvittar egentligen. Vi lär nog aldrig få svar på det.

Hur man reagerar och vad som krävs för psykoser, PTSD och sådana saker är ju individuellt.
En pågående depression under våren och sedan skolstress, kanske separations ångest från någon/något. Folk har gjort värre saker än hamnat i en psykos p g a brustet hjärta. Så vem vet egentligen. Önskar man hade facit, men det känns som det facit är fågelmat nu. Tyvärr.
Citera
2017-08-14, 13:06
Medlem
57Emmas avatar
[quote=Pajosv|61496284]
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

Fortsätt gärna att spekulera, men då med någon slags substans. Och vad ska man göra med det man har spekulerat om, för jag antar att många här i tråden vill få ett lyckligt slut på historien?

Ska man gå till polisen och berätta om sina spekulationer om att en okänd kvinna säger sig ha sett en tärd eller ledsen Patrik efter en väg, eller andra liknande obekräftade rykten.

I det här fallet är det svårt att spekulera eftersom det knappt inte finns några spår/ledtrådar.

Att ha ett utgångsläge som i stort sett börjar på noll och där man får hitta på en massa saker för att få ihop ett tänkbart scenario, lär inte leda någonstans. 0+0=0.

Om det bara fanns några få ytterligare bekräftade uppgifter som säkra iakttagelser, att kontot hade rörts eller om man hade hittat någon sak som med säkerhet hade kunnat knytas till Patrik, så hade man kunnat få till en hyfsat godtagbar teori.

Detta är riktat till alla som spekulerar...

Nu finns det ju egentligen inga fakta och även om det funnits några fakta så vi måste spekulera om tänkbara scenarier.
Men om du inte tycker man skall hitta på spekulationer så fattar jag inte vad du gör i denna tråd.
Vad tycker du vi skall utgå ifrån baserat på bekräftade uppgifter?
Citera
2017-08-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Hon verkar förövrigt lagt cymbalen på hyllan och gått över till skateboard nu

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/de-kampar-for-att-bygga-en-av-sveriges-storsta-ramper/

ja där ser man ,tror inte P. skejtar ,men man vet aldrig ...
Ir*a och han har lite syskonlikhet ,de har samma "trötta"(dålig beskrivning men ändå ) ögonlock ,som en del människor har (rätt gulligt ) .
Citera
2017-08-14, 13:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Jag syftade till:

Uppfattade som att du avfärdad psykos pga att han varken var rädd eller förvirrad. Men jag missförstod då.
ja, det är ju klart. Jag kände också så... Att det känns för "lindrigt". Men det är ju frågan om han har gått av vid fel station omedvetet. Psykosen kan ju triggats tidigare av för oss okänd händelse och att han då mer eller mindre redan var inne i något... Att det blev för mycket när killarna kom in. Hennes vittnesmål tyder ju på att han förändrades då. Känns som det krävs lite mer än "lite deppig" för att kliva av ett tåg på fel station, Dels kostar nya biljetter, Vart skall han ta vägen och varför dumpa sin väskor med dator, bara för att man är "lite deppig"? Jag har fått den här känslan nu i efterhand... Fast det kvittar egentligen. Vi lär nog aldrig få svar på det.

Hur man reagerar och vad som krävs för psykoser, PTSD och sådana saker är ju individuellt.
En pågående depression under våren och sedan skolstress, kanske separations ångest från någon/något. Folk har gjort värre saker än hamnat i en psykos p g a brustet hjärta. Så vem vet egentligen. Önskar man hade facit, men det känns som det facit är fågelmat nu. Tyvärr.

Jag kanske var lite otydlig i mitt inlägg. Håller helt med dig "det krävs lite mer än deppighet" Det var egentligen det jag ville få fram att om hans deppighet har övergått till en depression så tar det ett tag. Deppig som jag skrev har de flesta varit någon gång men däremot när det övergår till depression så är det ett sjukdomstillstånd.
Jag hoppas verkligen inte att han kommer att bli försvunnen. Familjen behöver ett slut oavsett. Precis som du skriver man vill ha ett facit eller som jag tänkt, bläddra till sista kapitlet.
Citera
2017-08-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Precis så..
Även om P längtade hem.. Så var det ju till det "normala"... Men OM nu föräldrar pratat om vård osv... Ja då är det ju till något helt annat än det "normala" man kommer hem till... Då är ju risken överhängande att han föredrar att faktiskt inte åka hem...

ja där har du e poäng faktiskt.
Citera
2017-08-14, 14:03
Medlem
men om jag vore P. så skulle jag hellre befinna mig i E-tuna och dricka läsk och bygga på en ramp , än att sitta instängd på en psykavd.
Finns knappt någon som mår bättre utav det ....snarare sämre...inte bra alls .
Det bästa man kan göra om man vill må bättre här i livet ,är att umgås med goda vänner och inte grotta in sig i massa känslor och stuff ,utan bara fixa o dona med något praktiskt medans man trivs med vännerna .det är ju därför många karlar hugger ved när de vill må bättre ....
Citera
2017-08-14, 14:05
Medlem
Citat:
Trovärdigt det du skriver. Det kan ju hända att man för enkelhetens skull kliver av tåget för att byta vagn. Men hur skulle han hinna dumpa bagaget på 2 olika ställen, rusa tillbaka till tåget och hoppa på innan tåget avgår?
Sannolikheten att någon annan hittat väskorna och placerat ut dom 500 m resp 1,5 km orörda verkar ju fullständigt osannolikt.

Undrars om vi någonsin kommer få reda på VEM som placerade väskorna där de var ? Vad tror du ,57Emma ?
Citera
2017-08-14, 14:28
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Undrars om vi någonsin kommer få reda på VEM som placerade väskorna där de var ? Vad tror du ,57Emma ?

Ingen aning, det viktigaste är ju att P hittas för allas skull. Allt verkar ganska mörkt nu. Jag känner inte till Hallsberg och vet inte hur detta dike ser ut där ryggsäcken hittades. Kan inte riktigt släppa det. tittar man på satellitbilder ser det ut som om det är mycket vegetation där. Kan det vara så att han slängde över ryggan för att sedan ta sig över själv men tyvärr råkade han ut för en olycka. Hur noga är det sökt i grönskan längs med detta dike?
Citera
2017-08-14, 14:52
Medlem
Citat:
Ingen aning, det viktigaste är ju att P hittas för allas skull. Allt verkar ganska mörkt nu. Jag känner inte till Hallsberg och vet inte hur detta dike ser ut där ryggsäcken hittades. Kan inte riktigt släppa det. tittar man på satellitbilder ser det ut som om det är mycket vegetation där. Kan det vara så att han slängde över ryggan för att sedan ta sig över själv men tyvärr råkade han ut för en olycka. Hur noga är det sökt i grönskan längs med detta dike?
Jag har vid två tillfällen stannat vid vägkanten (alltså inget som har med P att göra, utan rent allmän nyfikenhet) p g a överdriven fågelaktivitet. Båda gångerna hittat större djur i diket och en bit in i skogskanten. Det kanske bara är jag? Men det känns som någon borde reagerat om man ligger så öppet vid en väg. Därför gissade jag på järnvägen, om han ligger kvar i Hallsberg.

Sen kan man ju undra hur mycket som är kvar. Jag vet inte alls hur fort det går. Om det finns något facit på det? Han kan ju kanske vara utspridd också, beroende på vad det finns för djur i närheten osv.
Citera
2017-08-14, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Jag har följt tråden från dag 1 och när jag fick förstahandsinformation från personen som fann ryggsäcken så beslöt jag mig för att bli medlem här och delge alla er med det. Jag har varit medlem i gruppen Hitta Patrik men valde att lämna den då jag kände att synpunkter som inte passade inte accepterades. Jag har som sagt följt tråden utan att skriva på ett tag därför att jag tycker att spekulationerna urartat och det tror jag att de flesta av er också tycker. Ni är goda människor med de bästa intentioner men vi måste ta hänsyn till Patriks familj och vänner. Det måste ni alla verkligen tänka på när ni klurar och funderar. Jag håller med om att mycket är "fishy" i allt det här men snälla, tänk på att en person är försvunnen och att många mår väldigt dåligt över det.

Hej Alterego

Till skillnad från många andra här inne är jag inte så mycket för ren spekulation utan gillar mer härligt tråkig fakta.

Med det sagt... Finns det nån möjlighet för dig och din bekant eller vem det nu var att rekonstruera var ryggsäcken fanns på bild?

Tror det va caccarina som lade ut bilder på nån dunge men hon var själv osäker på om det var helt rätt.

Skulle vara intressant att själv få se exakt hur det såg ut på just den platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in