2017-08-14, 02:45
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Och jag tänker på hur mycket chans det hade varit att Patrik hade stannat upp där kvinnan såg honom på morgonkvisten ,och typ bett om att få ringa hem, ifrån hennes telefon. Ifall att hon hade tilltalat honom lite försiktigt ?

"Såg honom på morgonkvisten"??? Vi har ju inte en aning om vem det var kvinnan såg. Det låter på dig som att det var Patrik kvinnan såg.

Citat:
Men han var ju inte eftersökt då, så hon hade ju ingen aning. Hon trodde väl det var en vanlig Hallsbergskille som råkat supit sig ut på åkern av misstag.

"Hade ingen aning om vad då?" Vi vet fortfarande inte om det var Patrik. Dessutom är väl chansen betydligt större att det var en vanlig Hallsbergskille som råkat supit sig ut på åkern av misstag än att det var Patrik.

Citat:
Men om han nu lånat telen av henne där , så hade det kanske varit avgörande inför vidare händelseförlopp, som vi tyvärr inte vet ett jota omkring.

Vilket vidare händelseförlopp?

Citat:

Frågan är om han var mottaglig för samtal från random person vid det tillfället ?
Men har så svårt att tro på, att enligt pappan, var P. 100 % förvirrad då ?
Vad tror Ni ?

Nu blir jag lite besvärlig igen... Mottaglig för samtal? Om Patrik var mottaglig för samtal från en person som vi inte ens vet existerar?

Spekulerar gör väl de flesta i tråden, men då måste det finnas något att spekulera om. Någon ledtråd eller något spår. Nu spekulerar du om en ren fiktiv händelse som inte har ägt rum.

När jag spekulerar så måste jag ha något att spekulera om. Jag skrev längre bak i tråden att jag inte utesluter att Patrik finns hos någon han känner. Det finns ju en kvinna (bekräftat) som han kallade sin syster, och därför vågade jag mig på en liten spekulation.

Men jag tar inget helt ur luften. Jag skulle inte spekulera om att Patrik anslutit sig till IS, eftersom ingen har framlagt bekräftade sådana uppgifter.
Senast redigerad av Pajosv 2017-08-14 kl. 02:49.
Citera
2017-08-14, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Just det att polisen inte misstänker brott, har jag också lite svårt att förstå, men som utomstående är det väl bara att gilla läget.

Fast det beror nog mycket på föräldrarnas ihärdiga påstående om att killen var deprimerad, förvirrad och troligen psykotisk. Polisen lär väl ha avskrivit det som ett självmord och det på rätt goda grunder om föräldrarnas information stämmer.
Citera
2017-08-14, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Fast det beror nog mycket på föräldrarnas ihärdiga påstående om att killen var deprimerad, förvirrad och troligen psykotisk. Polisen lär väl ha avskrivit det som ett självmord och det på rätt goda grunder om föräldrarnas information stämmer.

Vi vet inte om dessa uppgifter stämmer heller. Tror jag läste någonstans om att vännerna upplevde honom som mer nedstämd. Men kan de ha att göra med att P inte ville tillbaka till Skåne? Skulle I alla fall inte satsa pengar på att han var psykotisk.
Citera
2017-08-14, 07:54
Medlem
57Emmas avatar
God morgon alla vänner

Tycker vi har spekulerat om de flesta teorier tror jag.

Jag tror inte att han gått av i en för honom okänd ort för att ta sitt liv. Tror de flesta tar sina liv i det egna hemmet eller för dem ett välkänt område. Tror inte heller att han var i psykos eller överdrivet förvirrad, tycker filmen PPP visar att han varken var rädd eller förvirrad.

Jag tror någon av följande teorier

-Han gick av för att träffa någon som nu hjälper honom att hålla sig undan.

-Han blev blev mer eller mindre tvingad av någon och var tvungen att kliva av för att träffas i Hallsberg, därefter blev han möjligen mördad eller hålls mot sin vilja.

-Han gick av frivilligt för att fundera på vad han egentligen ville, Vara ifred ett tag eller åka till mamma och pappa. Kanske fick han lift med en lastbilschaufför och lämnade för enkelhetens skull väskorna.

eller

- Efter han stigit av har han råkat ut för ett brott, behöver inte vara första dagen. Det finns enl. polisen ingen hotbild mot honom. Men det händer faktiskt dagligen i vårt land idag av människor oprovocerat blir mördade.

Ovanstående är mina spekulationer
Citera
2017-08-14, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
God morgon alla vänner

Jag tror inte att han gått av i en för honom okänd ort för att ta sitt liv. Tror de flesta tar sina liv i det egna hemmet eller för dem ett välkänt område. Tror inte heller att han var i psykos eller överdrivet förvirrad, tycker filmen PPP visar att han varken var rädd eller förvirrad.

Jag tror någon av följande teorier

-Han gick av för att träffa någon som nu hjälper honom att hålla sig undan.

-Han blev blev mer eller mindre tvingad av någon och var tvungen att kliva av för att träffas i Hallsberg, därefter blev han möjligen mördad eller hålls mot sin vilja.

-Han gick av frivilligt för att fundera på vad han egentligen ville, Vara ifred ett tag eller åka till mamma och pappa. Kanske fick han lift med en lastbilschaufför och lämnade för enkelhetens skull väskorna.

eller

- Efter han stigit av har han råkat ut för ett brott, behöver inte vara första dagen. Det finns enl. polisen ingen hotbild mot honom. Men det händer faktiskt dagligen i vårt land idag av människor oprovocerat blir mördade.

Ovanstående är mina spekulationer

godmorgon
Jo det kan mycket väl vara någon utav dina spekulationer.
Det enda som känns lite underligt på något sätt är att en person som sagts sig längta hem ,helt plötsligt avviker ifrån den långa resvägen och liksom struntar i att fullfölja resan .
Citera
2017-08-14, 08:15
Medlem
[quote=Pajosv|61494243]"Såg honom på morgonkvisten"??? Vi har ju inte en aning om vem det var kvinnan såg. Det låter på dig som att det var Patrik kvinnan såg.

"Hade ingen aning om vad då?" Vi vet fortfarande inte om det var Patrik. Dessutom är väl chansen betydligt större att det var en vanlig Hallsbergskille som råkat supit sig ut på åkern av misstag än att det var Patrik.

Vilket vidare händelseförlopp?

Nu blir jag lite besvärlig igen... Mottaglig för samtal? Om Patrik var mottaglig för samtal från en person som vi inte ens vet existerar?

Spekulerar gör väl de flesta i tråden, men då måste det finnas något att spekulera om. Någon ledtråd eller något spår. Nu spekulerar du om en ren fiktiv händelse som inte har ägt rum.

När jag spekulerar så måste jag ha något att spekulera om. Jag skrev längre bak i tråden att jag inte utesluter att Patrik finns hos någon han känner. Det finns ju en kvinna (bekräftat) som han kallade sin syster, och därför vågade jag mig på en liten spekulation.

Men jag tar inget helt ur luften. Jag skulle inte spekulera om att Patrik anslutit sig till IS, eftersom ingen har framlagt bekräftade sådana uppgifter.[/QUOTE

Okej Pajosv ,jag får väl strunta i att lyssna på de observationer de uttalat och utgå från absolut ingenting då ....?
Patrik gick av tåget vid 14.45 -tiden (om det nu var han ) och sen var sagan slut .....suck ?
Citera
2017-08-14, 08:32
Medlem
Den här "systern", har helt missat. Kan någon ge mig en recap?
Citera
2017-08-14, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peela
Den här "systern", har helt missat. Kan någon ge mig en recap?

på hans kurs uppe i Falun gick en tjej som verkade synka bra med P. Finns /fanns ett kort på hela trumgänget där de stod tillsammans halvnakna bakom varsin trumma .
Läste inne på hennes Facebook att hon studerat en del omkring psykoser och liknande så hon verkar ju vara en person som faktiskt verkar bry sig i P. s tillstånd. En del observationer har sett omkring personer som liknat P. i just den staden där hon bor. Och om man tittar på de observationer som gjorts i Köping och Västerås ,kan det (kanske) vara så att P. försökte gå till henne utmed stora vägleder ?
folk har sett denne P. (kanske) gå bredvid denna låtsassyster (han kallade henne för syster ) , i hennes stad ,,en gång mot just hennes gatuadress t.o.m. De såg glada ut ,då de observerades .
En observation hade gjorts av P. nära intill ett stort Zoo som ligger i denna stad .

EDIT : På ett utav hennes foton inne på hennes facebook , sitter Pippi Långstrump ihop med Tommy & Annika på gräsmattan och röker hasch (bara ett info ,inget illa menat)

I vilket fall verkar hon bry sig om P. Så hon kan ju vara en person som han tytt sig till nu ? Det är det som det har spekulerats om . Men hans föräldrar har pratat med hennes föräldrar så jao ,svårt att veta om det kan vara så att han befinner sig där hos henne ?
Senast redigerad av evaveva 2017-08-14 kl. 09:12.
Citera
2017-08-14, 09:26
Medlem
zippzons avatar
Citat:
på hans kurs uppe i Falun gick en tjej som verkade synka bra med P. Finns /fanns ett kort på hela trumgänget där de stod tillsammans halvnakna bakom varsin trumma .
Läste inne på hennes Facebook att hon studerat en del omkring psykoser och liknande så hon verkar ju vara en person som faktiskt verkar bry sig i P. s tillstånd. En del observationer har sett omkring personer som liknat P. i just den staden där hon bor. Och om man tittar på de observationer som gjorts i Köping och Västerås ,kan det (kanske) vara så att P. försökte gå till henne utmed stora vägleder ?
folk har sett denne P. (kanske) gå bredvid denna låtsassyster (han kallade henne för syster ) , i hennes stad ,,en gång mot just hennes gatuadress t.o.m. De såg glada ut ,då de observerades .
En observation hade gjorts av P. nära intill ett stort Zoo som ligger i denna stad .

EDIT : På ett utav hennes foton inne på hennes facebook , sitter Pippi Långstrump ihop med Tommy & Annika på gräsmattan och röker hasch (bara ett info ,inget illa menat)

I vilket fall verkar hon bry sig om P. Så hon kan ju vara en person som han tytt sig till nu ? Det är det som det har spekulerats om . Men hans föräldrar har pratat med hennes föräldrar så jao ,svårt att veta om det kan vara så att han befinner sig där hos henne ?

Hon verkar förövrigt lagt cymbalen på hyllan och gått över till skateboard nu

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/de-kampar-for-att-bygga-en-av-sveriges-storsta-ramper/
Citera
2017-08-14, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
God morgon alla vänner

Nu har jag själv tidigare varit passiv till misstankar om psykos. Mest pga att det blir en lös spekulation.
Men det finns ingenting som tyder på att man måste vara rädd eller förvirrad. När våran kära Fänrik gick lös 1994 så mötte han kollegor innan skotten, Och han uppträder hyfsat normalt, något fokuserad och "tom"... men inget anmärkningsvärt som en person som inte känner individen in på skinnet kan märka iaf. Hans berusning som beräknades till ca 2 promille syntes inte ens, Samtliga skott på dom fem första träffade. Och det är väl ett prakt exempel på Akut Psykos utlöst av stress och psykisk ohälsa. Och förmodligen en av dom mest kända och fastställda som "äkta vara" och inget man skyllt på för att undkomma straff. En psykos behöver alltså inte alls göra dig fysiskt annorlunda.
Citera
2017-08-14, 11:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Nu har jag själv tidigare varit passiv till misstankar om psykos. Mest pga att det blir en lös spekulation.
Men det finns ingenting som tyder på att man måste vara rädd eller förvirrad. När våran kära Fänrik gick lös 1994 så mötte han kollegor innan skotten, Och han uppträder hyfsat normalt, något fokuserad och "tom"... men inget anmärkningsvärt som en person som inte känner individen in på skinnet kan märka iaf. Hans berusning som beräknades till ca 2 promille syntes inte ens, Samtliga skott på dom fem första träffade. Och det är väl ett prakt exempel på Akut Psykos utlöst av stress och psykisk ohälsa. Och förmodligen en av dom mest kända och fastställda som "äkta vara" och inget man skyllt på för att undkomma straff. En psykos behöver alltså inte alls göra dig fysiskt annorlunda.

Nu har jag inte skrivit att att han verkade rädd och förvirrad pga psykos. Men du har helt rätt att det inte behöver synas. Tror trots allt (efter allt jag läst) inte att han gått in i en psykos.
Nedstämd/deppig kan man vara, det har väl de flesta varit någon gång men därifrån till depression är en bit och det sker inte över en natt. Sedan skall även denna depression övergå i psykos, visst det kan gå snabbt från depression men oftast finns en utlösande faktor och att gå av på fel station (vilket jag inte tror han gjorde) tror inte det utlöser en psykos. Kan ha fel men det är vad jag tror
Citera
2017-08-14, 11:35
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
godmorgon
Jo det kan mycket väl vara någon utav dina spekulationer.
Det enda som känns lite underligt på något sätt är att en person som sagts sig längta hem ,helt plötsligt avviker ifrån den långa resvägen och liksom struntar i att fullfölja resan .

Jo visst, men vi vet inte om han längtade hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in