2017-08-11, 22:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
En del benämner Patrik som en "mjölkkossa" och insuinerar att föräldrarnas ekonomi delvis var mer eller mindre beroende av de stipendier Patrik fick. Men hur mycket pengar handlar det egentligen om? Har vi några pålitliga uppgifter?

Ett musikstipendium på 7000(?) kronor, eller hur?

Jag antar att han inte drog in några miljonbelopp på sitt trummande direkt.

Jag har flera gånger tänkt på det.
När du studerar är du ju fattig student.
Studielånet får du ju bara under terminerna. Därför måste man ju jobba på ledigheterna för att kunna försörja sig.
Säkert är det tvärtom, att föräldrarna kan ha bidragit ekonomiskt. Patrik har varit välkommen hem, t ex nu när han inte mådde bra.
Som förälder kanske man inte då i första hand tänker på att Patrik som nu inte klarade av att sommarjobba, skulle betala hemma.
Stipendiet är ju en liten summa som ingen förälder kan se som något som en studerande son ska försörja föräldrarna på.
Citera
2017-08-11, 22:23
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
De har börjat skörda raps här i hallsberg idag på den sidan ryggsäcken hittades !
Jag kan också tillägga i alla spekulationer om föräldrarna.
Det är pappan som blockerat och sparkat ut folk ur HP
Hängivna letare
Admins
Och andra
De som grävt och försökt hitta ledtrådar så att säga
Just det är ju märkligt för den hjälpen ville de inte ha
Varför då är frågan 😳

Det går inte att försvara pappan längre , trots att han givetvis är oerhört pressad.
Blir mer och mer övertygad om att familjen döljer något. Hoppas polisen läser här inne
Citera
2017-08-11, 22:25
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
De har börjat skörda raps här i hallsberg idag på den sidan ryggsäcken hittades !
Hängivna letare
Admins
Och andra
Varför då är frågan 😳

Antagligen var de hugade spekulanter, som kom sanningen alldeles för nära!
Detta till trots har pappan mage, att klaga på polisens bristande engagemang samt sagt sig önska fler deltagare vid söken!
Pappans devis tycks vara; "jag vill äta upp kakan, men ändå ha den kvar!"
När jag tittade efter senast var det över 20660 medlemmar i sekten! Fortfarande var de4, som satt på tronen!
Citera
2017-08-11, 22:40
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Hängivna letare
Admins
Och andra
Varför då är frågan 😳

Ahhh som jag misstänkt , tack då vet man det . Jag är iaf inte förvånad .
Citera
2017-08-11, 22:49
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Ahhh som jag misstänkt , tack då vet man det . Jag är iaf inte förvånad .
Jag kan inte det här med reklamen på FB.
Kan man tjäna pengar på den?
HP-sidan har trots allt många besökare!
Citera
2017-08-11, 23:01
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Jag kan inte det här med reklamen på FB.
Kan man tjäna pengar på den?
HP-sidan har trots allt många besökare!

Inte jag heller men då är det ju dumt att göra en sluten grupp där bara dom ca 22tusen medlemmarna kan generera pengar , men det gäller väl att ha full kontroll i alla lägen .

Edit tillägg

Jodå man tjänar på likes antal användare osv
Senast redigerad av zippzon 2017-08-11 kl. 23:08.
Citera
2017-08-11, 23:05
Medlem
Jag har följt tråden från dag 1 och när jag fick förstahandsinformation från personen som fann ryggsäcken så beslöt jag mig för att bli medlem här och delge alla er med det. Jag har varit medlem i gruppen Hitta Patrik men valde att lämna den då jag kände att synpunkter som inte passade inte accepterades. Jag har som sagt följt tråden utan att skriva på ett tag därför att jag tycker att spekulationerna urartat och det tror jag att de flesta av er också tycker. Ni är goda människor med de bästa intentioner men vi måste ta hänsyn till Patriks familj och vänner. Det måste ni alla verkligen tänka på när ni klurar och funderar. Jag håller med om att mycket är "fishy" i allt det här men snälla, tänk på att en person är försvunnen och att många mår väldigt dåligt över det.
Citera
2017-08-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Jag har följt tråden från dag 1 och när jag fick förstahandsinformation från personen som fann ryggsäcken så beslöt jag mig för att bli medlem här och delge alla er med det. Jag har varit medlem i gruppen Hitta Patrik men valde att lämna den då jag kände att synpunkter som inte passade inte accepterades. Jag har som sagt följt tråden utan att skriva på ett tag därför att jag tycker att spekulationerna urartat och det tror jag att de flesta av er också tycker. Ni är goda människor med de bästa intentioner men vi måste ta hänsyn till Patriks familj och vänner. Det måste ni alla verkligen tänka på när ni klurar och funderar. Jag håller med om att mycket är "fishy" i allt det här men snälla, tänk på att en person är försvunnen och att många mår väldigt dåligt över det.

Håller med dig!
Nog för att det är meningen att folk ska spekulera, men det borde finnas någon gräns.
Citera
2017-08-11, 23:33
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Självklart har du helt rätt är medveten om jag/vi inte alltid tänker på det. Men jag hoppas att du och även familjen förstår att vi spekulerar inte för att vara elaka utan vi vill verkligen Patrik skall hittas vid liv.
Visst vår fantasi skenar iväg i våra spekulationer men det är sååå mååånga frågetecken.
Du som varit medlem i HP gruppen och samtidigt läst alla våra inlägg. Kan du räta ut några av alla frågetecken vi har
Citera
2017-08-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Håller med dig!
Nog för att det är meningen att folk ska spekulera, men det borde finnas någon gräns.
Tack, det vi bör spekulera kring är varför P valde att gå av i Hallsberg, ( klädd som han var och med all info vi har kring det), varför han lämnade sina väskor som han gjorde (vilket jag tror att han gjorde) och varför han är spårlöst borta efter det. Jag vidhåller att han valt att hålla sig undan med flit. Det kan bero på många faktorer. Jag vill verkligen inte svartmåla hans föräldrar men jag tror, baserat på det jag läst, att Patrik vill komma ifrån allt ett tag. Nu är det här min egna spekulation men när han klev av tåget den där dagen i Hallsberg och tog beslutet som han gjorde kunde han aldrig tro att hela Sverige skulle leta efter honom, att föräldrarna skulle skapa en helt "insane" grupp där folk gick helt bananas..som sagt, jag tror Patrik lever och kommer ta kontakt när allt lugnat ner sig..om han inte redan gjort det!
Citera
2017-08-11, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Självklart har du helt rätt är medveten om jag/vi inte alltid tänker på det. Men jag hoppas att du och även familjen förstår att vi spekulerar inte för att vara elaka utan vi vill verkligen Patrik skall hittas vid liv.
Visst vår fantasi skenar iväg i våra spekulationer men det är sååå mååånga frågetecken.
Du som varit medlem i HP gruppen och samtidigt läst alla våra inlägg. Kan du räta ut några av alla frågetecken vi har
Jag tycker bara att fantasin skenar och att man måste visa stor respekt i sina antaganden. Jag tror inte att nån menar att vara elak eller klumpig men jag reagerar på hur folk skriver. Alla måste vara medvetna om att föräldrarna, familjen, vännerna osv läser här. Om det var mitt barn som var borta..skulle jag skriva det här då, skulle jag vilja läsa det? Väldigt tänkvärt <3
Citera
2017-08-11, 23:40
Medlem
Citat:
Tack, det vi bör spekulera kring är varför P valde att gå av i Hallsberg, ( klädd som han var och med all info vi har kring det), varför han lämnade sina väskor som han gjorde (vilket jag tror att han gjorde) och varför han är spårlöst borta efter det. Jag vidhåller att han valt att hålla sig undan med flit. Det kan bero på många faktorer. Jag vill verkligen inte svartmåla hans föräldrar men jag tror, baserat på det jag läst, att Patrik vill komma ifrån allt ett tag. Nu är det här min egna spekulation men när han klev av tåget den där dagen i Hallsberg och tog beslutet som han gjorde kunde han aldrig tro att hela Sverige skulle leta efter honom, att föräldrarna skulle skapa en helt "insane" grupp där folk gick helt bananas..som sagt, jag tror Patrik lever och kommer ta kontakt när allt lugnat ner sig..om han inte redan gjort det!

Mm..kanske därför de trappar ner HP mer och mer för att få alla att vänja sig tills han dyker upp ?
Det vore ju väldigt bra om han typ dök upp den 22 augusti ,typ någon slags 3-månaders vadslagning ,det skulle verkligen göra oss glada
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in