2017-08-14, 09:54
Medlem
nötallergikers avatar
Ja detta visar ju med all önskad tydlighet varför vi inte blir tillåta hathögern, som NMR, att demonstrera. Slipsgossarna är bara en ögonryckning ifrån att begå terrordåd.

Hade vi låtit IS demonstrera? Självklart inte, och samma borde gälla alt-right.
Citera
2017-08-14, 10:17
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Jo, bilen blir ju attackerad skit kastas också det ser man o det innan det hela.
panik rädsla kvarstår, men ja det utvisar sig förhoppningsvis bara det inte blir för ja moving on
fruktar dock helt ärligt att vi aldrig kommer få detta klargjort men hoppet lever.

Utan tvivel, så är det
tack för denna videolänk.

Det hela är lite skumt. På videon det länkas till verkar bilen köra relativt normalt tills det att den närmar sig folk och precis innan man hör att han sätter plattan i marken ser man att saker kastas mot bilen. Det är lite 50/50 om det verkligen var en planerad terrorattack som en del säger.
Citera
2017-08-14, 10:26
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Ja detta visar ju med all önskad tydlighet varför vi inte blir tillåta hathögern, som NMR, att demonstrera. Slipsgossarna är bara en ögonryckning ifrån att begå terrordåd.

Hade vi låtit IS demonstrera? Självklart inte, och samma borde gälla alt-right.
Ska AFA som också är en terrorgrupp få demonstrera? Antingen tillåter man ingen av dom eller båda... hur ska vi ha det?
Citera
2017-08-14, 11:00
Medlem
Verkar skumt när man sett flera filmklipp ifrån olika håll. När bilen kör sakta och fortfarande har en bit fram till folksamlingen så är det några personer som slår mot bilen med tillhyggen. Ungefär som att våldsverkarna identifierat att det är en meningsmotståndare i bilen eller att det kan ha varit någon föregående verbal konfrontation. Tror att man får hålla viss möjlighet öppen för att det var spontant agerat av chauffören utifrån att han blev attackerad.

Varför är förresten inte gator avspärrade vid sådana stora folksamlingar? I och för sig hade den påkörda grupperingen sannolikt inget demonstrationstillstånd utan plundrade sig fram över gator och torg.
Citera
2017-08-14, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Sjukt och jag tycker inte om att se amerikanerna så splittrade som de är idag, och hur det inte FINNS NÅGON VINNARE i såna här Freakshows som vi tidigare sett på UC Berkeley (1-4) (ex: (FB) Demostrationer i Berkely USA, ANTIFA blir bortjagade) och för en vecka sedan även i Portland.
Divide and Conquer in Full Display as Facists Groups Battle each other in Portland (länk till The Free Thought Project)

Till och med här ser i denna tråden på Flashback ser man tendenser till det..

Cui Bono?

Det jag fetmarkerade återkommer hela tiden, från ganska många. Jag fattar det inte. Kan du förklara? Jag menar ingen av alla anti-Trump-skrivare kommer någonsin med något sådant där. Aldrig. De vet att "splittring" inte är ett problem alls. De vill ha splittring så mycket som möjligt och sedan vinna. Detta är en inställning som är helt korrekt. Så vad håller du på med?
Citera
2017-08-14, 11:35
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Vad fan lider du av? Jag skrev bara vad andra har kallat mig. Ska jag ljuga eller?
Gnäller? Nu projicerar du allt.

Du har verkligen ett passande användarnamn. Nej, du gnydde alltså över att "nazister", "rasister" och "främlingsfientliga" gav dig epitet som du blev ledsen för. Ungefär som att klaga över att "den där fittan kallade mig könsord". Gör dig själv en tjänst och skäm inte ut dig mer i den här tråden.

Mer ontopic så kan ju de som gråter över den döda AFA-kvinnan få en glimt av hur vänstern betedde sig vid demonstrationen i Charlottesville. En av de tyngre profilerna inom Altrigh, "Baked Alaska", fick syra kastat i ögonen från vänsterextremister och riskerar att bli blind. Allt med polisens goda minne.

http://www.friatider.se/alth-ger-profil-kan-bli-blind-efter-syraattack-i-charlottesville
Senast redigerad av Endevil 2017-08-14 kl. 12:03.
Citera
2017-08-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Tror att man får hålla viss möjlighet öppen för att det var spontant agerat av chauffören utifrån att han blev attackerad.

Möjligen. Det visar sig vid utredning vad han kommer att åtalas för. Din teori stärks av att han som körde bilen hade en del psykiska problem. Säger inte det något för övrigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Varför är förresten inte gator avspärrade vid sådana stora folksamlingar? I och för sig hade den påkörda grupperingen sannolikt inget demonstrationstillstånd utan plundrade sig fram över gator och torg.

Det behövs inget demonstrationstillstånd för att gå omkring på gatorna. De var på nazist-jakt och polisen lät dem till största delen hållas.
Citera
2017-08-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Ska AFA som också är en terrorgrupp få demonstrera? Antingen tillåter man ingen av dom eller båda... hur ska vi ha det?

Nu håller du på igen. Han är för att förbjuda demonstrationer han finner oacceptabla. Det är inte svårare än så. AFA agerar så vitt jag vet alltid motdemonstranter, de demonstrerar inte själva.

Det börjar bli dags nu. Dags för dig att inse att folk ger blanka fan i dina principer och din påstådda oro för "splittring". De vill vinna. Vad du vill är fortfarande höljt i dunkel.
Citera
2017-08-14, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det jag fetmarkerade återkommer hela tiden, från ganska många. Jag fattar det inte. Kan du förklara? Jag menar ingen av alla anti-Trump-skrivare kommer någonsin med något sådant där. Aldrig. De vet att "splittring" inte är ett problem alls. De vill ha splittring så mycket som möjligt och sedan vinna. Detta är en inställning som är helt korrekt. Så vad håller du på med?

Även här misstänker jag att du mycket väl "fattar" vad man talar om, men att du har invändningar -- kanske väl underbyggda sådana -- mot den logik som ligger bakom detta begrepp. Följer du amerikanska medier kan du knappast ha undgått att just "splittring" är något det har talats om väldigt mycket väldigt länge nu. Jag kan varmt rekommendera en PBS dokumentär om detta, The Divided States of America:

https://www.youtube.com/watch?v=IGDg2CvJ-HY&t=6930s

Dokumentären följer den ökande klyftan som öppnats mellan demokrater och republikaner sedan Obamas tillträde till makten. Därför tenderar också politiker att tala om hur det ska unita landet och folket, och bygga broar.

Det speciella med Trump var dock att han knappast följde denna logik. Han rörde sig ju inte mot mitten, utan snarare så långt som möjligt från demokraterna.

Om sen demokraterna vill ha splittring? Tja, de lär väl knappast säga så öppet, men helt klart synes det väl att de gläds åt när Trumpanhängare uttrycker sig i aggressiva ordalag.

Så igen så tror jag inte på dig då du påstår dig inte "förstå" varför folk talar om splittring, eller vad de syftar på. Men jag kan köpa att det finns goda skäl att vara misstänksam mot den politiska retoriken.

Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister

Håller med dig, Stifmeister. Detta är i mycket en principfråga, och Trump har agerat i enlighet med USAs sedan hundratals år erkända principer.

CNNarna vill i detta framställa AFA och BLM som hjältar, men jag betvivlar starkt att de kommer lyckas med det.
Senast redigerad av fryskyl 2017-08-14 kl. 14:22.
Citera
2017-08-14, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Ett fruktansvärt högerextremistiskt terrordåd.

Idiot.... När fördömmer du muslimerna som mörder varje vecka?
Citera
2017-08-14, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Republikanerna är helkåta på vapen. Att de är tillåtna att gå runt med ett fucking assault rifle på öppen gata är ren galenskap. Jag har levt en stor del av mitt liv i USA, och det finns få saker som jag hatar så innerligt i denna värld som jänkarnas till synes obotliga vapenfetischism. Och det bör noteras här att även om republikanerna är värst i det avseendet, så får de i stort sett ett implicit stöd i frågan av CNN och demokraterna, vars motstånd är totalt jävla slappt.

Så visst, flera av dessa rednecks hade sina vapen redo i nån slags vag längtan att få använda dem. Men mest för att känna sig tuffa. Som en fallossymbol. Och då återstår trots allt detta faktum:

våldet hade aldrig inträffat om inte vänsterpacket attackerat denna demonstration.

Jag förstår inte hur du kan bestrida detta faktum. Inget hade hänt om dessa gökar fått demonstrera i fred.

Ok, nu verkar du mest snacka generella grejer. Visst, de flesta människor ogillar "nazister", eller nynazister som det korrekt bör heta (då kan man också droppa citationstecknen). Möjligt att du har rätt att dessa sällan vill ta ansvar, men det tycks mig mer vara ett allmänpolitiskt spörsmål.

Sen tycker jag det politiska spelet här är viktigare och intressantare än detaljerna. CNN kör mest med "moral equivalency" argumentet, och vill därför lägga skulden hos confederacy-killarna. Rätt ologiskt, dock. Men vi får se hur väl det fungerar.

Vad är du för en cuck? Vapen borde vara en mänsklig rättighet.
Citera
2017-08-14, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Motdemostranterna hade plakat, högerextremisterna hade automatvapen.

Vad är det för fel på automatvapen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in