2017-08-14, 01:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Är du bakom flötet?
"Nix. Terror slår blint och det gjorde inte det här"
Ok så terrordådet mot Charlie Hebdo är inte Terrordåd...

Som sagt, jag skulle benämna attacken på Charlie Hebdo som ett politiskt attentat snarare än ett terrordåd. Och den springande punkten är just om dådet är riktat mot ett specifikt mål eller slår blint. Men visst, folk är inte särskilt konsekventa angående detta. Och i sig är frågan något sekundär.

Däremot är det ju uppenbart att du och andra verkligen njuter av att skriva "terrorister", "terrorattack", och "nazister" i varenda mening. Nått som du knappast ens har gemensamt med CNN, åtminstone inte av vad jag såg igår kväll. Det har helt uppenbart gått en rätt löjlig inflation i terrorismbegreppet. Får jag fråga: om en BLM-are hade haft ihjäl en vit-maktare, vilket knappast varit helt osannolikt i den situationen, hade det också varit ett terrordåd? Eller om en rassedemonstrant skjutit ihjäl en svart motdemonstrant? Inte heller det hade varit särskilt osannolikt. I den nuvarande explosiva situationen i USA är ju ytterligare sammandrabbningar att vänta: ska vi då klassificera alla som stryker med i dessa som offer för terror? Eller är det -- som jag misstänker -- bara för att han körde med sin bil som gör att du kan associera detta med vad som hände i London och börja snacka om "terrorism"?
Citera
2017-08-14, 01:32
Bannlyst
Citat:
Nu börjar det gå OT och jag hoppas att myndigheter och allmänhet gör allt för att stoppa denna terrorism som vi nu fått uppleva i Charlottesville. Självklart saknar vi fördömelse från de berörda terrororganisationerna men det var väl väntat, tyvärr.

All terrorism är värd att stoppa. Vi har ju själva fått uppleva den på hemmaplan. Först på IKEA sedan på Drottninggatan. Minns inte att det var så mycket fördömanden då heller.

Vi kan hoppas att det här som hände i Charlottesville blir en väckarklocka för både amerikanska och svenska politiker, så de ser till att motarbeta och fördöma vänstervåldet som håller på att skada väst så otroligt. Bättre högern kan få ha sina demos ifred, utan vänsterligister som ska kaosa och förstöra.
Citera
2017-08-14, 01:34
Bannlyst
Citat:
Tror detta inte är en lösning mot terrorism att vi bara tillåter en "Röst" göra sig hörd åt gången.

Terrorister lyckas, tyvärr, som nu senast sabotera en demonstration där terrororganisationen inte ens skulle vara i närheten av.

Terrororganisationerna Antifa och BLM tågade ju längs gatorna. Hur tänker du nu?
Citera
2017-08-14, 01:48
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Som sagt, jag skulle benämna attacken på Charlie Hebdo som ett politiskt attentat snarare än ett terrordåd. Och den springande punkten är just om dådet är riktat mot ett specifikt mål eller slår blint. Men visst, folk är inte särskilt konsekventa angående detta. Och i sig är frågan något sekundär.

Däremot är det ju uppenbart att du och andra verkligen njuter av att skriva "terrorister", "terrorattack", och "nazister" i varenda mening. Nått som du knappast ens har gemensamt med CNN, åtminstone inte av vad jag såg igår kväll. Det har helt uppenbart gått en rätt löjlig inflation i terrorismbegreppet. Får jag fråga: om en BLM-are hade haft ihjäl en vit-maktare, vilket knappast varit helt osannolikt i den situationen, hade det också varit ett terrordåd? Eller om en rassedemonstrant skjutit ihjäl en svart motdemonstrant? Inte heller det hade varit särskilt osannolikt. I den nuvarande explosiva situationen i USA är ju ytterligare sammandrabbningar att vänta: ska vi då klassificera alla som stryker med i dessa som offer för terror? Eller är det -- som jag misstänker -- bara för att han körde med sin bil som gör att du kan associera detta med vad som hände i London och börja snacka om "terrorism"?
Ja! Jag skrev först och har varit konstant med att det var ett terrordåd utfört av en fanatiskt Nazist..
men sluta köra tråden OT!

Nu har ingen ny tråd skapats, om den vad som skulle vara kommande händelsen i Seattle.. men det verkar börjar bli illa redan nu.
Trist! Hoppas folk tar till sig och rapporterar terroristerna!

Det är bara terrorister som vill ha oordning och kaos!
Citera
2017-08-14, 01:54
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ja! Jag skrev först och har varit konstant med att det var ett terrordåd utfört av en fanatiskt Nazist..
men sluta köra tråden OT!

Nu har ingen ny tråd skapats, om den vad som skulle vara kommande händelsen i Seattle.. men det verkar börjar bli illa redan nu.
Trist! Hoppas folk tar till sig och rapporterar terroristerna!

Det är bara terrorister som vill ha oordning och kaos!

Med andra ord så borde polisen se till att hålla Antifa och BLM borta när Altright fredligt demonstrerar. Det misslyckades de kapitalt med i Charlottesville. Eller mer troligt så var det fullt medvetet från polisens sida. Så att kulturmarxistiska agendafilurer som du sedan ska kunna sitta och beskylla Altright för kaoset och våldet som vänstern orsakat.
Citera
2017-08-14, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lharalds
https://youtu.be/zeB2ZaUSa48

Svårt att se, men på denna video ser det faktiskt ut som att killen kör relativt långsamt och börjar sedan plocka upp fart samtidigt som/efter att en kille slår till bilen med ett baseballträ runt 4 sekunder in i videon.

För hade man velat skada/döda så många som möjligt hade man väl satt plattan i mattan mycket tidigare?

Du måste också tänka på att han antagligen har många tankar i huvudet när han gör detta. Han är 20 år och kommer utan tvekan få livstid ifall han blir dömd. Ja i praktiken hade han gjort mer skada men han är i en surrealistisk situation i sitt liv. Inte så lätt att bara "sätta plattan i mattan".
Citera
2017-08-14, 02:49
Medlem
Efter att ha forskat vidare lite grann så verkar denna grupp alt-right:are ha flera tveksamma individer i sina led. Luktar kontrollerad opposition lång väg. Ledaren R. Spencer verkar även ha träffat Laura Bush vilket direkt gör honom okvalificerad i en gräsrotsrörelse. Dessutom verkar han positiv till homosexuella vilket är en typiskt varningsignal för vänsterinfiltration.

http://www.renegadetribune.com/alt-right-led-trap-charlottesville-now-pro-whites-seen-terrorists/

Lite överraskad faktiskt. Trodde att detta var en genuin rörelse, men jag antar att jag var lite naiv.

Bilden där skorna flyger och far är mycket misstänkt. Känns planerad på något vis.
Citera
2017-08-14, 04:53
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Jag kan hålla med om att historiska monument nödvändigtvis inte ska tas bort, man kan lätt sätta dit skyltar om vem Robert E Lee var och vad Confederacy stod för just för att lära ut historia. Men Sydstatarna förlorade, och om du fortfarande står bakom Confederacy idag så är du inget annat än en rasist, det är ganska enkelt faktiskt.

Äh, det kryllar av sydstatrockare med sydstatsflaggan på deras bilar; men som tar avstånd från rasism. General Robert E Lee är en legend i Virginia, så det är väl inte så konstigt att dom som byggde staten blir förbannade när statyn avlägsnas.
Citera
2017-08-14, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
All terrorism är värd att stoppa. Vi har ju själva fått uppleva den på hemmaplan. Först på IKEA sedan på Drottninggatan. Minns inte att det var så mycket fördömanden då heller.

Vi kan hoppas att det här som hände i Charlottesville blir en väckarklocka för både amerikanska och svenska politiker, så de ser till att motarbeta och fördöma vänstervåldet som håller på att skada väst så otroligt. Bättre högern kan få ha sina demos ifred, utan vänsterligister som ska kaosa och förstöra.

Come on. but it was James, a fucking looser, who drove the car....

off topic, I know that Aftonbladet continue write bad about Trump, well in fact he has done several good things. Aftonbladet borde mera granska Sverige och inte ha en hat kampanj mot Trump

Jag slutar med Dead Kennedys klassiska lat.
Nazi punks fuck off
Citera
2017-08-14, 06:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
För att du gnäller över epitet du får men epitetsklistrar själv. Att jag ska behöva förklara det gör dig än mer underhållande. Nå, var det någon av DS-bilderna du blev särskilt upprörd över?

Vad fan lider du av? Jag skrev bara vad andra har kallat mig. Ska jag ljuga eller?
Gnäller? Nu projicerar du allt.
Citera
2017-08-14, 06:34
Medlem
Arbetarbroders avatar
Sjukt och jag tycker inte om att se amerikanerna så splittrade som de är idag, och hur det inte FINNS NÅGON VINNARE i såna här Freakshows som vi tidigare sett på UC Berkeley (1-4) (ex: (FB) Demostrationer i Berkely USA, ANTIFA blir bortjagade) och för en vecka sedan även i Portland.
Divide and Conquer in Full Display as Facists Groups Battle each other in Portland (länk till The Free Thought Project)

Till och med här ser i denna tråden på Flashback ser man tendenser till det..

Cui Bono?
Citera
2017-08-14, 07:42
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är full rulle i Seattle NU!

http://www.nbcnews.com/news/us-news/far-right-rally-goes-ahead-seattle-despite-violence-virginia-n792271?cid=sm_npd_nn_tw_ma

Inte konstigt att USA kontinuerligt för krig utomlands, de behöver det för de är som orker. Slåss de inte med någon flyger de i luven på varandra

Mera popcorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in