Citat:
Ursprungligen postat av
Fillidutt1
Dom började dricka vin och PM ville senare mysa. Vilket inte KW ville. Tjafs uppstår och han kastar henne i vattnet.
Min teori.
PM bjöd in henne på en tur antingen i samband med en intervju eller för att hon skulle kunna göra delar av intervjun under turen.
Jag tror PM har nog med ego för att det blev rätt många meningar med "Jag gjorde ...". "Jag ordnade ..." mm. Tror nog att för att det skulle bli sex där nere behövde nog flickan vara den som avledde honom från egocentrerade berättelser.
Hans liv, och hans möjligheter att ordna nödvändiga pengar bygger på att han regelbundet får positiv medial uppmärksamhet. Jag tror det var hans absoluta fokus - inte att fundera på att han intervjuades av ett kjoltyg. Har man fast arbete kan man slappna av på fritiden. PM behöver alltid vara beredd att jobba med PR, affärskontakter mm.
Just därför som jag tror att största anledningen till dålig stämning i båten vore om hon ställde någon fråga om t ex någon finansiär som valt att avsluta samarbete eller kanske om konflikten med ubåtens ägargrupp. Dvs någon fråga som direkt eller indirekt skadar PM:s ego.
Och nästa alternativ skulle då vara dåligt sjömansskap. Att han gjort någonting riktigt korkat. Visat henne dieslarna så hennes blusärm fastnat i en drivrem, eller skämtat och tjuvdykt medan hon stått kvar i tornet. Eller glömt att öppna yttre öppning för dieseln utan att samtitigt öppna intern tryckluft, vilket snabbt sugit ut större delen av all luft i kabinen när dieseln gjorde allt den kunde för att slurpa i sig sin insugsluft. Eller kanske missat att öppna avgasventil så ubåten plötsligt fylldes med dieselavgaser.
Över lag så känns det som störts risk är någonting icke-sexuellt som allvarligt störde hans ego. Vore han allmänst elak och våldsam tror jag vi skulle sett ett antal "vänner" som nu hade gått ut med att han brukade bli arg och våldsam.