2017-08-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Eller om hon faktiskt klev i land som Madsen påstod.

Polisen har nu konstaterat efter sin tekniska bevisning att han sänkte ubåten med flit så din tanke om att han skulle släppt av henne vid nån hamn eller liknande är uteslutet. Anledning till att han sänkte ubåten med flit borde således vara att han försökt undanröja bevis på att ett brott begåtts omrbord.
Citera
2017-08-13, 13:29
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Som i sin tur slår ihjäl henne och kastar av henne på öresundsbron.
Då ligger kaptenen risigt till

Fast hon verkar ju åka runt och träffa människor i världen rätt duktigt. Vi vet att Madsen ljuger och att där är mycket oklarheter. Man ska ju inte utesluta någonting men mycket mer pekar mot Madsen..
Citera
2017-08-13, 13:30
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arushthe
Varför sänka ubåten då? Det är ju det som gör att ALLA uppmärksamhet dras till Peter. Polisen letar inte ens aktivt efter henne då de tror inte på slumpen.
På presskonferensen idag berättade polisen att de letar efter henne i området där de hittade ubåten (i Køgebukten).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Den tanken har också slagit mig

Vad skulle PM vinna på det, sett från hans perspektiv. Creddig reklamkupp eller indie-konstverk begriper inte han sig på !
Citera
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arushthe
Nja bättre vetifan. Men intressantare och ibland mindre censurerade.
vilket väl innefattas av "bättre"? Och glöm inte intressanta lankar. Finns aldrig i tidningarna.
Citera
2017-08-13, 13:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det var väldig vad du strider för att PM skulle ha knullat KW
det tror jag inte ett ögonblick på. Även om PM är gift så tror jag mer att han får sin tillfredsställelse över de uppfinningar han resterat genom åren
Upprepar igen då, jag är av den tron att han inte har ett pillevitten med KW försvinnande och ev dräpande att göra
(om du så gärna vill skiva om knullande i olika situationer så kan du ju pröva att göra inlägg under erotik och sexualitet)
Uppenbarligen är du utvecklingsstörd. Var har jag skrivit att han haft sex med henne. Han kan ha velat men blivit nekad, sen spårar det.
Gifta/ sambomän dödar också! Lisa Holm exempelvis.
Citera
2017-08-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det kan finnas blod, sekret, sperma, urin, hudavskrap etc.

Då kan de bevisat att ett brott begåtts utan kropp, jmf Marinafallet.

Sänker han båten sköljs spåren bort.

Varför sänka den på så grunt vatten då? Att inte sänka ubåten utan att skrubba rent med saltvatten borde ju göra jobbet nästan lika bra och diskretare.

Medans jag skrev detta kanske detta var just hans plan. Men att han blev hittad av fritidsbåten och bestämde sig för att sänka den där och då.
Citera
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
I morgon kommer det hela visa sig vara en reklamkupp.
I så fall förtjänar de livslångt straffarbete
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexcarolinus
Åtalet är vållande till annans död / dråp - inte mord

Jo men han angklagades väl för mord när dom drog upp han ur havet sen övergick de till vållande till annans död?

Frågan är ju hur man vållar någon annans död i en ubåt och sedan dumpar kroppen i havet och låtsas som ingenting.

Är det han som dödat henne så tror jag åtalet kommer ändras till mord.
Citera
2017-08-13, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det kan finnas blod, sekret, sperma, urin, hudavskrap etc.

Då kan de bevisat att ett brott begåtts utan kropp, jmf Marinafallet.

Sänker han båten sköljs spåren bort.

Särskilt när det är saltvatten och jag är säker på att Peder visste om detta, han är inte dum.
Citera
2017-08-13, 13:34
Medlem
Dom började dricka vin och PM ville senare mysa. Vilket inte KW ville. Tjafs uppstår och han kastar henne i vattnet.

Min teori.
Citera
2017-08-13, 13:34
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladdi
Polisen har nu konstaterat efter sin tekniska bevisning att han sänkte ubåten med flit så din tanke om att han skulle släppt av henne vid nån hamn eller liknande är uteslutet. Anledning till att han sänkte ubåten med flit borde således vara att han försökt undanröja bevis på att ett brott begåtts omrbord.

Fast det håller ju inte som bevisning, vilket innebär att han kan ha satt av henne där han påstod.
I så fall måste polisen bevisa att ubåten inte befann sig på den platsen som PM utgav vid den tidpunkten.
Kameraövervakningen täcker ju tydligen inte hela området.

Om danska försvaret har någon form av radarövervakning av området så skulle man dock med lite tur kunna bekräfta om ubåten gått i land eller inte.
Om den inte har gjort det så blir det betydligt svårare för PM att förklara hur hon försvunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in