2017-08-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det kan finnas blod, sekret, sperma, urin, hudavskrap etc.

Då kan de bevisat att ett brott begåtts utan kropp, jmf Marinafallet.

Sänker han båten sköljs spåren bort.
Inte helt lätt. Det är allmänt känt att hon åkte med. Och PM kan lätt t ex säga att Kim råkade slå i huvudet i någonting vasst när hon klättrade ner varför han fick ta fram någon form av plåster.

Då har han tätat det där med blod på kanten runt lucka och blod på golvet under luckan och kanske på ytterligare ställe i ubåten.

Att bevisa våldtäkt är ju inte heller så enkelt om man inte har ett offer - och hans sperma i hans båt säger ju inte så mycket eftersom han kanske dragit handtralla någon gång eller kanske bjudit in andra kvinnor vid tidigare tillfällen.

Hennes blod eller DNA i ubåten duger bäst som bevis om PM sagt att han inte hade en aning om vem Kim var. Och hittar man blodspår behöver det vara nog med blodspår för att det inte skall kunna förklaras med att någon skrapar upp en arm eller liknande.

Polis och åklagare har alltså vad de gör om de inte hittar kroppen och med kroppen får tillgång till ytterligare bevis och indicier.
Citera
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
En god anledning till att försöka tjäna pengar på annat håll? Jag undrar om polisen har kollat KW:s kontoutdrag?
Ja tänk vilka pengar man skulle kunna göra med en u-båt och sjöerfarenhet samt väl rymlig samvete.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Antagligen inte. Från hennes twitter framgår det ganska tydligt var hon står politiskt.

Relevansen i var hon står/stod politiskt kommer fängsla generationer. Ungefär lika intressant som vilken hennes favoritfilm är/var. Besudla oss inte med din okunskap tack.
Citera
2017-08-13, 18:31
Medlem
Den här historien är verkligen unikt bisarr! Peter Madsen våldtar och mördar kvinnor fastlåsta i pannrummet på hans egenbyggda ubåt, dumpar sedan liken bland högt sjögräs till havs. Alternativt så skjuter han upp kropparna med raket och låter dem brinna upp och sprinklas över skymningsskolen. Ett av hans drömmar var att skicka (döda) människor till rymden.

Ett nautiskt och suborbitalt Josef Fritzl-fall. Mycket spännande och groteskt!
Citera
Medlem
BrianGriffins avatar
Låt oss leka med tanken.
Dom hittar inte KW. Det finns inga brottsspår i ubåten. Det finns inga bevis på att KW blev avsläppt.
Låt oss säga då han blir frisläppt.
Hur kommer PM vardag se ut sen? Alla lär ju vända ryggen emot han, så hans liv lär ju inte fungera i Danmark eller i Skandinavien.
Citera
Medlem
Min brors kusins avatar
Tänk tanken att han i juridisk mening inte kan dömas för något brott, är han ändå inte körd för all framtid?
Citera
2017-08-13, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Finns redan massvis med bevismaterial som talar emot honom. Det viktigaste verkar vara att han har erkänt att han inte släppte av henne iland som han först ljög om.
Finns det bevis mot honom? På vad?
Citera
2017-08-13, 18:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Att dom inte ens var vänner på facebook?

Om man har en hemlig älskare skyltar man väl inte med relationen på Facebook? Hur eller hur, så tror jag ändå inte att det ligger något i det.
Citera
2017-08-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Troligen en elektrodiesel. Den går på batteri i underläge. I ytläge diesel. Har den snorkel kan den gå i u-läge på diesel. Men det tror jag inte denna ubåt har.

Nu minns jag inte vart jag såg det men jag har för mig jag läste att snorkel för dieseldrift var en planerad uppgradering inför att hon sjösattes i våras igen.

Ser man till dynamiska egenskaper i undervattenläge kontra ytläge så beror det på vad som ger mest motstånd. Simmare stannar under ytan så länge som möjligt (enligt reglerna) pga lägre motstånd som ett exempel.
Citera
2017-08-13, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9957
Den här historien är verkligen unikt bisarr! Peter Madsen våldtar och mördar kvinnor fastlåsta i pannrummet på hans egenbyggda ubåt, dumpar sedan liken bland högt sjögräs till havs. Alternativt så skjuter han upp kropparna med raket och låter dem brinna upp och sprinklas över skymningsskolen. Ett av hans drömmar var att skicka (döda) människor till rymden.

Ett nautiskt och suborbitalt Josef Fritzl-fall. Mycket spännande och groteskt!

Bevisar ännu en gång den gamla tesen att verkligheten ofta överträffar dikten.
Många brottsfall är så absurda att de inte ens hade accepterats som trovärdiga om de varit fiktiva film- eller författarmanus.
Citera
2017-08-13, 18:35
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag vill inte gå in på detaljer då jag inte vet vad som kan skada och inte, men Sverige och Danmark har under lång tid samarbetat med övervakningen kring östersjöinfarten, dessutom är området där ubåten ska ha funnits högintressant utifrån övervakningssynvinkel.
http://hjak.se/2011/08/25/danmarks-knytnave-mot-ost/
Lite bakgrund går att finna här, och bukten lär ha infiltrerats regelbundet av Öststater på den tiden det begav sig, stevnsfort hade en ingång från havssidan och det fanns med jämna mellanrum en liten korg med ost och vin från Öststaterna vid ingången så vakterna hittade den vid patrullering, så Öst gjorde ingen direkt hemlighet av att de kände till stevnsfort och markerade detta med dessa korgar.

Och norr om detta så kan man notera att Bornholm är(var) Natos utsikt över östersjön, samt installationer på svenska sidan kring ale stenar. Nog är det futilt att tro det skulle vara svårt att pussla ihop vad PM varit under natten.

Nu vet jag inte heller riktigt hur militären eller Nato skulle ha koll på honom då ubåten enligt polisen saknar signalsystem. Dom gick ut med det nyligt som en försvårande detalj i söket. Så jag tror faktist inte man fått så mycket hjälp av militären eller Nato. Men vet inte, dom kanske kan hjälpa. Tänkte du att dom skuggat honom med ubåt eller haft koll via nån sorts radar eller hur funkar det?
Citera
2017-08-13, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Inte helt lätt. Det är allmänt känt att hon åkte med. Och PM kan lätt t ex säga att Kim råkade slå i huvudet i någonting vasst när hon klättrade ner varför han fick ta fram någon form av plåster.

Då har han tätat det där med blod på kanten runt lucka och blod på golvet under luckan och kanske på ytterligare ställe i ubåten.

Att bevisa våldtäkt är ju inte heller så enkelt om man inte har ett offer - och hans sperma i hans båt säger ju inte så mycket eftersom han kanske dragit handtralla någon gång eller kanske bjudit in andra kvinnor vid tidigare tillfällen.

Hennes blod eller DNA i ubåten duger bäst som bevis om PM sagt att han inte hade en aning om vem Kim var. Och hittar man blodspår behöver det vara nog med blodspår för att det inte skall kunna förklaras med att någon skrapar upp en arm eller liknande.

Polis och åklagare har alltså vad de gör om de inte hittar kroppen och med kroppen får tillgång till ytterligare bevis och indicier.

Men om det visar sig att hon inte finns på någon övervakningsfilm från den där piren/kajen/whatever, och mobilen inte har pratat med någon mast i området, då ligger han nog ganska risigt till även om kroppen aldrig hittas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in