2017-08-13, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Fråga var kvinnorna och barnen är någonstans.

Om de svarar "hemma i Afghanistan", så har jag lite följdfrågor...

Var ska de annars vara? Till och med nån som du förstår väl att den otroligt farliga resan de gör inte kan utföras av en kvinna? Det är ju när de får uppehållstillstånd som kvinnorna kommer. Detta är inte ens kontroversiellt i akademiska kretsar.
Citera
2017-08-13, 17:32
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Var ska de annars vara? Till och med nån som du förstår väl att den otroligt farliga resan de gör inte kan utföras av en kvinna? Det är ju när de får uppehållstillstånd som kvinnorna kommer. Detta är inte ens kontroversiellt i akademiska kretsar.

Kan du förklara denna "otroligt farliga resa" genom hela Europa lite mer ingående?

Om jag reser till Danmark nu, beger jag mig då iväg på en "otroligt farlig resa"?
Citera
2017-08-13, 17:42
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Fråga hur många svenskar de hunnit råna, misshandla och våldta under sin vistelse i landet.

Här har du en tråd:
(FB) Äntligen - Afghanernas brottslighet i hårda siffror - Läs om mord & grova våldtäkter!

/Provokatör
Citera
2017-08-13, 17:48
Bannlyst
Citat:
Kan du förklara denna "otroligt farliga resa" genom hela Europa lite mer ingående?

Om jag reser till Danmark nu, beger jag mig då iväg på en "otroligt farlig resa"?

Nej, för du reser inte från Afghanistan under farliga förhållanden. Du får nog sluta upp med såna här påståenden om du vill fortsätta prata med mig

Citat:
Är det okej om jag kallar dig för batikhäxa, även fast du är man?

Du kan kalla mig vad du än vill, vad du anser om mig spelar mig ingen roll
Citera
2017-08-13, 17:48
Medlem
Citat:

Och därmed flyttar hela klankulturen och hedersförtrycket också över hit. En insikt som *borde* vara okontroversiell i akdemiska kretsar, men det här är ju Sverige.

Om de lämnar kvinnor och barn hemma i åratal (i ett land där man kan DÖÖÖÖÖÖÖ om man sätter foten utanför dörren?) är de varken riktiga män eller riktiga flyktingar.
Citera
2017-08-13, 17:51
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Nej, för du reser inte från Afghanistan under farliga förhållanden. Du får nog sluta upp med såna här påståenden om du vill fortsätta prata med mig

En sista fråga bara.

Vill du att dessa kriminella afghaner ska stanna i landet bara för att du är en äcklig kåtgubbe?

Dra på dig en reflexjacka och kramas lite med "barnen" vettja. Boka ett hotellrum.

Fy fan.
Citera
2017-08-13, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Och därmed flyttar hela klankulturen och hedersförtrycket också över hit. En insikt som *borde* vara okontroversiell i akdemiska kretsar, men det här är ju Sverige.

Om de lämnar kvinnor och barn hemma i åratal (i ett land där man kan DÖÖÖÖÖÖÖ om man sätter foten utanför dörren?) är de varken riktiga män eller riktiga flyktingar.

Det är fullkomligt förståeligt att du inte kan relatera till deras beslut. Men har man att välja mellan döden och en farlig resa till Sverige så tar vilken man som helst beslutet att resa. Du hade väl stängt in dig i pojkrummet och börjat spela World of Warcraft ha ha ha ha
Citera
2017-08-13, 17:52
Medlem
angelfuck666s avatar
Citat:
Jag är återigen på Medis och pratar med kidsen. Tänkte då att ni kanske har frågor ni vill ställa, så kan jag framföra dem och skriva deras svar. Så klart så kommer jag inte ställa oseriösa frågor så ni som vill skoja kan lika gärna låta bli.

Fråga några av gossarna varifrån de tänkt få pengar till sitt uppehälle och varför de inte söker jobb om de nu vill flytta till ett annat land som vanligt folk gör.
Citera
2017-08-13, 17:55
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ge dig ut och välkomna dina nya grannar istället för att vara bitter!

Vänta du, jag förbereder välkomstparty med arsenik, glykol och annat godis.
Citera
2017-08-13, 17:57
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Inte bara lärare. De kan bli vad de än vill utbilda sig till. Gav bara ett exempel.

Jag är återigen på Medis och pratar med kidsen. Tänkte då att ni kanske har frågor ni vill ställa, så kan jag framföra dem och skriva deras svar. Så klart så kommer jag inte ställa oseriösa frågor så ni som vill skoja kan lika gärna låta bli.

Fråga om de tycker det är okej att jag ljuger mig in i Afghanistan och vistas där illegalt medan jag rånar och misshandlar afghanska pensionärer och gruppvåldtar afghanska småflickor med mina svenska polare.
Citera
2017-08-13, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Aha, det var den hemliga konspirationen av spöknazister som bara ideologiskt rätttroende SJWs kan se.

Vi har alltså fortfarande inte sett ett enda bevis för att några nazister fanns på plats.

Så NU är inte nazister? Och det är såklart bara på Mynttorget de kan vara och inte någon annanstans i stan, till exempel på vägen till tunnelbanan eller pendeltåget?
Citera
2017-08-13, 18:00
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Det är fullkomligt förståeligt att du inte kan relatera till deras beslut. Men har man att välja mellan döden och en farlig resa till Sverige så tar vilken man som helst beslutet att resa. Du hade väl stängt in dig i pojkrummet och börjat spela World of Warcraft ha ha ha ha

Fråga vad dom tycker om homosexuella. Du ska väl inte skriva om stänga in dig. Du som påstår dig ha fru och barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in