2017-08-13, 17:15
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Detta har enorm potential enligt mig att bli ett OJ Simpson- eller JonBenet Ramsayfall. Alla vet vem som gjorde det men det finns inte bevis nog att döma skyldig.
Om hon inte hunnit skicka ett meddelande till sin pojkvän .Hon kan ha låst in sig på toan och skickat iväg ett sms om den situation hon hamnat i.
Citera
2017-08-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ubåten kostade 1,9 miljoner DKK att bygga, värdet torde inte vara mycket högre.

Så försäkringsteorin tror jag öht inte på. Då en tvist om ersättning följer de civilrättsliga processreglerna så räcker det för ett försäkringsbolag att göra det troligt at PM själv förorsakat försäkringsfallet, för att de skall kunna innehålla ersättningen.
även om han förlorar på ersättningen relativt värdet på ubåten och kostnaden, kan det vara ett sätt att städa de ekonomiska finanserna på, eller kan det vara så intrikat att reportern hade insyn i ekonomiska oegentligheter, och därigenom blivit ett hot när PM inser av frågorna varför hon gör reportage. Jag tror nämligen inte att reportern var intresserad av ubåten alls, om man ser hennes bakgrund. teknik verkar inte vara syftet, ekonomiskt brott kopplat till ubåten verkar mer troligt för mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Men din dumma fan, Madsen är danmarks svar på Håkan Lans (vet du ju knappast heller vem är iofs) hursomhelst en ära att få göra ett reportage med honom. Dock om man sett dokumentären "Amatörer i rymden" så får man intrycket av att detta geni inte är helt stabil och har uppenbara problem i det sociala livet. Jag vågar inte ens gissa vad som gått åt helvete denna gång..

I mina ögon, mer Danmarks svar på Nisse på Åsen.
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det har utförts dykningar i Kögeviken läste jag nånstans.
Så det letar uppenbarligen på fler ställen nu.

Nu ja. Varför gjorde man inte detta i samband med att man ändrade brottsrubriceringen?
Citera
2017-08-13, 17:18
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Kögeviken, är den norr om Köpenhamn? Dvs upp mot Helsingör?

Andra hållet...

http://www.koege.dk/~/media/Images/Borger/Natur%20og%20milj%C3%B8%20og%20energi/Klima%20og%20energi/Risikoomr%C3%A5der.ashx
Citera
2017-08-13, 17:18
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Kögeviken, är den norr om Köpenhamn? Dvs upp mot Helsingör?

Söder om.
Det rörde sig förmodligen efter ytvattenspaning och inte dykning dock ser jag efter att ha letat efter källan.
Citera
2017-08-13, 17:19
Medlem
ziracorns avatar
WTF is happening!? "Fått en annan förklaring"? C´mon...

Från SVT text:

Ubåtsägaren Peter Madsen har tidigare
uppgett att han släppte av den svenska
journalisten vid 22.30-tiden på
torsdagen.

-Vi har sedan dess fått en annan
förklaring, uppger Jens Möller Jensen
vid Köpenhamspolisen.

Vad den nya förklaringen är vill han
inte gå in på.
Citera
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Enklare och riskfritt att då sälja ubåten i stället. Köpare lär det finnas i parti och minut. Vi har ju en här i tråden som tydligen har närt seriösa tankar på att köpa ubåt.

Två. Eller i alla fall en halvseriös dröm... 8-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Fortfarande flera som tror på olycka. Det spåret kan vi ju lägga ned nu då polisen säger att det inte var en olycka.

Läste att man dyker efter henne nu. Dyker man bara på måfå lite här och där? Eller har Madsen berättat vart han dumpade henne kanske.

Spännande fall.

KW kan fortfarande ha dött av en olycka även om sänkningen av farkosten INTE var en olycka. Tänk lite.

Sedan tror jag också att hon bragts om livet medvetet, det är konstigt beteende av PM om KW av någon anledning dog som ett resultat av olycka att inte bara kontakta sjöräddningen, även om han var orsak till olyckan. Vore konstigt att låta det växa till de här proportionerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Andra hållet...

http://www.koege.dk/~/media/Images/Borger/Natur%20og%20milj%C3%B8%20og%20energi/Klima%20og%20energi/Risikoomr%C3%A5der.ashx
Fick hjärnsläpp när jag läste viken troligen. Vet mycket väl var Kögebukten ligger 🙂
Citera
2017-08-13, 17:20
Medlem
foxtrouts avatar
Kan det vara ett konstprojekt och att journalisten lever?
Citera
2017-08-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Två. Eller i alla fall en halvseriös dröm... 8-)
Make that 3!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in