Citat:
Ursprungligen postat av
Tryitwize
Man får hoppas att så är fallet, kan dock tänka mig att PM varit smart nog att se till att detta skulle vara av mindre betydelse. Vet inte hur djupt det blir på dessa vatten men antar att vissa djup i princip är osökbara om man ska täcka en större yta
Jag har funderat, och PM som person låter, precis som många påpekat redan, inte riktigt som en person som planerar ett mord på äldre dagar på detta sättet. Men det kan givetvis fortfarande vara en historia som är dråp eller vållande, och jag skulle bli oerhört förvånad om platsen där ubåten fanns visar sig vara både platsen för ett dråp och fyndplats. Givetvis är platsen ubåten rent fysiskt, men jag tänker då på positionen på ubåten där hon bragts om livet.
Platserna för:
1. Position på ubåt där dråp sker
2.kroppen dumpas
3. Ubåten återfinns
Plats 1 och 2 kan vara på samma plats, men 3 kan inte vara på plats 1 och 2 av enkla skäl: PM kan djupet på platsen, han vet att en kropp går att återfinna på det djupet väldigt enkelt.
Troligaste scenario borde vara att det sker ett dråp/olycka, ingen styckning då det vore slabbigt nere i en sådan här trång ubåt, han borde kunna få ut kroppen även om det inte är lätt. Döda människokroppar är grymt otympliga då de är lealösa.
Han borde ha åkt runt planlöst med ubåten mellan 1,2 och 3, då det är det vanligaste beteendet vid dråp, "vad fan har jag gjort" tankar och sedan fasen "hur löser jag detta, så inte mitt liv påverkas" fasen lär ha tagit tid. PM är ingen van fängelsekund, och tiden mellan lögner och bekännelse borde vara relativt kort. Särskilt då han redan innan han gick in till förhör lät meddela genom sin advokat att han gärna ville berätta. (önskan om att upprätta ett alibi)