2017-08-13, 16:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
De flesta grova våldsbrott inträffar i nära relationer. Det är ett faktum. Den som har haft längst tid på sig att planera ett mord är otvivelaktigt hennes partner. Om polisen ska följa protokollet ska de arbeta förutsättningslöst vilket innebär att man inte endast ska rikta sina strålkastare mot PM utan även mot hennes pojkvän. Varför har man inte beslagtagit pojkvännens dator etc.? Vore inte det en bra idé? Tittar man på statistiken är det väldigt osannolikt att PM har haft ihjäl KW.
Då måste man väl rimligen ha något på pojkvännen. Varför skulle PM kajka runt i ytläge ensam i en ubåt i timtal efter det han släppt av henne och fullgjort det turen var till för, dvs förevisa ubåten för BO.
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
https://www.hd.se/2017-08-13/polisen-forsoker-reda-ut-identiteten-pa-nedsovd-kvinna-pa-sjukhuset
kan det vara Kim?

Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Det faller tyvärr då det inte finns en chans att polisen i Helsingborg skulle vara omedvetna om ubåtsdramat.

Det här landet kryllar av idioter med tunnelseende. Klart som fan att det kan vara hon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Vad är den sammanlagda chansen att KW är vid liv?

• konstprojekt
• Missförstånd av någon anledning.
• Hon ville försvinna
• Hon ligger i koma på något sjukhus

Totalt, kan det vara 25% chans att hon är vid liv?

PR trick känns troligast men då har Kim och PM ett problem nu och det är hur kommunicerar de? Borde inte pojkvännen vara involverad i detta?
Senast redigerad av euyw738 2017-08-13 kl. 16:11.
Citera
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekitub
Peter Madsen framstår som en bärare av antisocial personlighetsstörning, alltså en person som gärna utnyttjar andra på olika sätt och ofta snackar sig ur knepiga situationer utan att skämmas. Psykopater har som bekant lättare att begå våldshandlingar eftersom de känner lite eller inget medlidande med andra. Att han är ivrig att få uttala sig offentligt stöder min uppfattning.

Han var väl 46 år gammal? . Om han nu hade personlighetsstörningar och var antisocial med våldstendenser så skulle det ha rapporterats i media för länge sedan.
Citera
2017-08-13, 16:09
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ursäkta OT men: Madsen är knappast "Danmarks svar på Håkan Lans". Han är en knäpp självlärd ingenjör som byggt ett par ubåtar och försökt bygga en raket. Inget av detta är "uppfinningar". Hur man konstruerar en ubåt är välkänt - vad som krävs är resurser, viss teknisk kunskap och förmågan att läsa. Han har mig veterligen inte uppfunnit någonting alls av något värde. Håkan Lans är däremot en uppfinnare, dvs en person som helt på egen hand kommit på unika tekniska lösningar på problem.
Tack, då slapp jag säga det
Citera
2017-08-13, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Man får hoppas att så är fallet, kan dock tänka mig att PM varit smart nog att se till att detta skulle vara av mindre betydelse. Vet inte hur djupt det blir på dessa vatten men antar att vissa djup i princip är osökbara om man ska täcka en större yta
Jag har funderat, och PM som person låter, precis som många påpekat redan, inte riktigt som en person som planerar ett mord på äldre dagar på detta sättet. Men det kan givetvis fortfarande vara en historia som är dråp eller vållande, och jag skulle bli oerhört förvånad om platsen där ubåten fanns visar sig vara både platsen för ett dråp och fyndplats. Givetvis är platsen ubåten rent fysiskt, men jag tänker då på positionen på ubåten där hon bragts om livet.

Platserna för:
1. Position på ubåt där dråp sker
2.kroppen dumpas
3. Ubåten återfinns

Plats 1 och 2 kan vara på samma plats, men 3 kan inte vara på plats 1 och 2 av enkla skäl: PM kan djupet på platsen, han vet att en kropp går att återfinna på det djupet väldigt enkelt.

Troligaste scenario borde vara att det sker ett dråp/olycka, ingen styckning då det vore slabbigt nere i en sådan här trång ubåt, han borde kunna få ut kroppen även om det inte är lätt. Döda människokroppar är grymt otympliga då de är lealösa.

Han borde ha åkt runt planlöst med ubåten mellan 1,2 och 3, då det är det vanligaste beteendet vid dråp, "vad fan har jag gjort" tankar och sedan fasen "hur löser jag detta, så inte mitt liv påverkas" fasen lär ha tagit tid. PM är ingen van fängelsekund, och tiden mellan lögner och bekännelse borde vara relativt kort. Särskilt då han redan innan han gick in till förhör lät meddela genom sin advokat att han gärna ville berätta. (önskan om att upprätta ett alibi)
Senast redigerad av scheele 2017-08-13 kl. 16:11. Anledning: stavfel
Citera
2017-08-13, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Vad är den sammanlagda chansen att KW är vid liv?

• konstprojekt
• Missförstånd av någon anledning.
• Hon ville försvinna
• Hon ligger i koma på något sjukhus

Totalt, kan det vara 25% chans att hon är vid liv?

Max 5% chans men troligast 0.0.
Citera
2017-08-13, 16:11
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det kanske har tagits upp tidigare, men jag kan inte se det.
Vad var orsaken till att journalisten Kim var ombord?

Eftersom hon var där i egenskap av journalist så kan du nog räkna ut det själv?
Citera
2017-08-13, 16:11
Medlem
graFFes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Misstänker att han blivit hotfull,arg,bråkig och att Kim ledsnat och velat bli avsläppt och kontaktat sin boyfriend.Därför häktad.

+1
Det för oss in på: vem är människan? Hur är han? Tidigare förflutet?
Någon som känner till mannen?
Citera
2017-08-13, 16:12
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Då måste man väl rimligen ha något på pojkvännen. Varför skulle PM kajka runt i ytläge ensam i en ubåt i timtal efter det han släppt av henne och fullgjort det turen var till för, dvs förevisa ubåten för BO.

Om PM fick problem med ubåten när han skulle visa den kan det i sig vara en anledning att landsätta KW. Därefter ger han sig ut för att försöka "kolla/reparera felet". Jag ser ingenting konstigt med det. Däremot är det konstigt att polisen går ut och talar om att ingen annan är misstänkt. Det är sådant man gör när man vill få den verklige GM att slappna av och begå misstag.
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Nä, någon i tråden sa att det inte går. Det går på större ubåtar som har slussar däremot.
Riktigt. Det finns ingen sluss på denna farkost. Det avklarades tidigt och sedan ca tusen gånger om igen.
Citat:
Ursprungligen postat av graFFe
+1
Det för oss in på: vem är människan? Hur är han? Tidigare förflutet?
Någon som känner till mannen?
Läs tråden så kommer du lära känna honom. Det finns hur mycket som helst skrivet om honom.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Kan alla bara skippa tugget om att pojkvännen eller någon annan okänd har orsakat Kim skada? Två sådana här saker sker inte av varandra oberoende.

Politin är ju såklart hundra på att PM inte har rent mjöl i påsen, han vet något som ingen annan vet. Allt vittnesmål tyder på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in