2017-08-13, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Han kan ha låst ut henne ovanpå ubåten och sen gått i u-läge, det skulle passa ett kryp som han.

Lättaste sättet att få ut henne på är att lura ut henne, och på nått sätt har han blivit av med henne från båten.
Citera
2017-08-13, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Hur har de kunnat konstatera det?? En öppen ventil betyder inte att han gjorde det med flit. han glömde den helt enkelt. Borrhål vore ett mer av ett indicium. Kanske hon borrade hålet, han jagade upp henne på däck hon slant och trillade i.

Du får fråga utredarna. De har konstaterat att han sänkte ubåten med flit.
Citera
2017-08-13, 15:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Skitsnack, alla dessa sexbrottspekulationer är enbart löjliga. Visst KAN det vara så, men betydligt troligare är att det är en olycka, eller att något annat gick snett, och att han gjort sig av med kroppen i panik.

De flesta män våldtar aldrig och varför skulle en ansedd och tidigare ostraffad (om än lite "udda") uppfinnare försöka tvinga sig på en reporter ombord på sin ubåt? En reporter som han offentligt bjudit in för att skriva om honom och hans uppfinningar? Det skulle ju vara ett sanslöst illa valt tillfälle.

Ville han pippa finns det betydligt bättre tillfällen och ställen. Han var väl gift? Eller bjud reportern på en drink i land, eller köp en hora eller vad som helst.

Sånt här händer nästan aldrig, det här fallet är extremt ovanligt. Sexbrott sker oftast på andra sätt, mord också. Hon hade ingen anledning att frukta för liv eller hälsa. Hon har gjort reportage över hela världen, men sällan riskfyllda reportage och detta var inte heller ett sådant. Det var ju inte som att hon skulle kartlägga extremister eller Köpenhamns undre värld.
Precis! Mord och dråp av tidigare ostraffade har aldrig hänt? Kom ihåg Gällivaremordet. En ostraffad älgjägare mördar en tjej som han stöter ihop med på en P-plats. Under pågående älgjakt, lika " otroligt" och långsökt det.
Varför i helvete skull han sänka ubåten om det var en olycka?
Citera
2017-08-13, 15:53
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Dessa vänner har ingen aning om hur det skulle vara att vistas inlåst på ett litet utrymme tillsammans med mannen som blev väldigt väldigt arg.

Han har ju uppenbarligen dödat henne.

Det mest rimliga är att hon dödats i samband med någon felmanövering t.ex. när hon skulle gå av båten efter turen. Men då borde kroppen ha hittats i hamnen. Nu verkar det mer som han dumpat henne ute på djupt vatten.
Citera
2017-08-13, 15:54
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det är troligt i detta scenario eftersom hela alltet är otroligt.

Erkänner han inte och ingen kropp hittas är det nog svårt att få honom dömd. En ändrad historia, speciellt gällande plats gör det dock mer sannolikt han far med osanning.

Jag är inte kunnig nog om danskt rättsväsende för att kunna avgöra om han kan dömas endast på indicier.
Misstänker att han blivit hotfull,arg,bråkig och att Kim ledsnat och velat bli avsläppt och kontaktat sin boyfriend.Därför häktad.
Citera
2017-08-13, 15:54
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Det är självklart att Madsen har med hennes försvinnande att göra. Alla indicier och märkliga påståenden och halvlögner pekar på det, men av vilken anledning hon inte dök upp vet vi ju inte. Än. Han kommer att erkänna som jag skrev igår, och ändra sin historia till sin fördel med ånyo invecklade påhitt.

Vi tar det igen;

1. PM och KW lämnar hamnen tillsammans (vilket är bevisat via foto och ögonvittnen )

2. KW dyker inte upp senare på kvällen enl pojkvännen - till den plats som var överenskommet att
hon skulle bli hämtad av honom som då larmar polis och räddningstjänst.

3. Plötsligt står PM och viftar med händerna mot en helikopter i Kögebukten
- och minuten senare "drunknar" ubåten, väl i tid för en räddnings-auktion från en civil båt.

4. PM blir direkt intervjuvad av media och uppger på frågan - att det bara är han som åkt och befunnit
sig på båten. ( enligt mig ett märkligt svar - då det egentligen inte stämmer. Han nämnde inget om
KW överhuvudtaget. Detta för att inte få frågor som kan vara besvärliga. Alltså - han låtsas som
ingenting.)

5. Han messar sin kollega ( på torsdagskvällen) att en förestående seglats med mediamöte - ställs in
på fredagen. Utan att svara på anledningen.

6. Han påstår att han lämnade av KW på Refshaleøen vid 22:30 på torsdagen - vilket ingen har sett
eller ens uppmärksammat båten i närheten - på en plats nära inlopp till Köpenhamn som dessutom
inhyser båtägare som är aktiva kvällstid.

Sedan har vi allt det orimligt tekniska med ubåten - huruvida den bara sjönk så snabbt.
Därtill också hela rutten. Det är ganska kort avstånd ( förhållandevis ) mellan Kögebukt och Refshaleøen ( om han nu befunnit sig där som han påstår )

övrigt borde Saltholm vara av intresse i eftersökningen av KW.

1 utgör ingen bevis för något brottsligt
2 utgör inte heller bevis för någon brottsligt
3. är inte heller bevis.
4-5. om han sagt så har han farit med osanning med det bevisar inte mord!
6. Ingen har sett att han släppt av henne inget har sett att han INTE släppt av henne

Som åklagare har du bara ett antal besvärande omständigheter men inga bevis !
Citera
2017-08-13, 15:56
Medlem
https://www.hd.se/2017-08-13/polisen-forsoker-reda-ut-identiteten-pa-nedsovd-kvinna-pa-sjukhuset
kan det vara Kim?
Citera
2017-08-13, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur vet du att det var trubbel med ubåten? Är väl bara en trådsanning. Hade det varit något fel på den hade utredarna hittat det, men de säger bestämt att han sänkt den med flit. Sänka den för att plocka upp den senare? Låter inte troligt. Dyrt & krångligt & dessutom blir den förstörd av att ligga i havets djup. Nej, KW lever inte, tyvärr.
Möjligt att det är en trådsanning, men jag har för mig att jag läste det någon annanstans igår.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Då skulle ju Madsen ha sagt det till polisen, inklusive mannens namn...
Det har han kanske.
Men polisen har inte hittat denne någon, än.

Jag tror dock mer på min första teori.
Madsen har ju sagt att han velat ha något sådant här drama.
Och hans avslappnade sätt med slängpuss, tyder på att han är lugn inombords.
Citera
2017-08-13, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
En annan sak att notera är den här instäldla turen till Bornholm med sin såkallade "crew", specifikt tidsangivelsen för när detta SMS skickats ut. Har detta sms skickats när de gick för avfärd eller hur lång tid efter de lämnade land? Oavsett vilket verkar turen med KW varit helt oplanerad. Som någon tidigare varit inne på skulle det vara intressant att veta hur PM och KW kommit i kontakt med varandra och när.

Precis.. har dom träffats tidigare, vad har deras tidigare konversationer handlat om, varför åka ut i en ubåt istället för att göra en vanlig intervju?

Hade dom gjort en filmad intervju så hade jag förstått ubåten men jag tycker det låter skumt att dra ut med en okänd man i en ubåt på havet för att ställa några frågor.

Det ligger nog en hel del skumma saker bakom detta förvinnande..
Citera
2017-08-13, 15:59
Medlem
FarbrorAgges avatar
Han får livstid.
Citera
2017-08-13, 16:00
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det mest rimliga är att hon dödats i samband med någon felmanövering t.ex. när hon skulle gå av båten efter turen. Men då borde kroppen ha hittats i hamnen. Nu verkar det mer som han dumpat henne ute på djupt vatten.
Varför skulle det (fetade) vara "det mest rimliga"?
Citera
2017-08-13, 16:00
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Jag menar ju självklart inte att blodet skulle generera en fällande dom.

Beroende på hur han dumpat kroppen så kan han mycket väl komma undan.

Tror fortfarande på dumpning i havet eller nergrävd på land (vilket inte är så optimalt här då han måste gå av från en ubåt vilket pekar mot att man måste gå upp vid en kaj och inte random ö eller liknande).

Nä, det trodde jag inte att du menade heller. Jag spekulerade lite i närheten av vad som sagts.

Jag tror också på dumpning till havs, men finns möjlighet att dumpa något från ubåten i undervattensläge? För är den ovan vatten syns den ju på radar och då blir sökområdet mindre. För en lyckad dumpning behöver han vara under vatten en tid och ha teknisk möjlighet (sluss?) för att dumpa medan båten är under vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in