2017-08-13, 15:23
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ändrad utsaga av Madsen

Han har tidigare sagt att han lämnade av Kim Wall på torsdagskvällen, innan ubåten förliste.
--Madsen ändrar historien

Men på söndagen meddelar polisen att Peter Madsen ändrat sin utsaga.
– I det första pressmeddelandet sa vi att han förklarat att han lämnade henne klockan 22.30 på Refshaleøe. I och med att jag nu säger att han gett olika förklaringar så är det korrekt att vi sedan har fått en annan förklaring, säger Jens Møller enligt Ekstrabladet. ---

Kan ju betyda nästan vad som helst... Kanske bara att han ändrat sig vad gäller tidspunkt. Om han ändrat sig vad gäller t.ex. plats luktar det brännt värre.
Citera
2017-08-13, 15:23
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Sant. Det finns ytterst få fall där man dödförklarat någon genom enbart stort blodfynd. Marina Johansson bedömdes ha förlorat 2L i madrassen, och ändå var det diskussioner om det var tillräckligt för att dödförklara henne.

Låt oss hoppas det inte GM kommer undan på det sättet.

Nä, svårt ställe att stycka på och få mördare/dräpare klarar en sådan sak mentalt.

Flesta styckningar är ju transportstyckning och MGM har ju redan transporten ordnad. Kvar är I sådana fall styckning för att dölja spår.

Jag menar ju självklart inte att blodet skulle generera en fällande dom.

Beroende på hur han dumpat kroppen så kan han mycket väl komma undan.

Tror fortfarande på dumpning i havet eller nergrävd på land (vilket inte är så optimalt här då han måste gå av från en ubåt vilket pekar mot att man måste gå upp vid en kaj och inte random ö eller liknande).
Citera
2017-08-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Men din dumma fan, Madsen är danmarks svar på Håkan Lans (vet du ju knappast heller vem är iofs) hursomhelst en ära att få göra ett reportage med honom. Dock om man sett dokumentären "Amatörer i rymden" så får man intrycket av att detta geni inte är helt stabil och har uppenbara problem i det sociala livet. Jag vågar inte ens gissa vad som gått åt helvete denna gång..
Kan du utveckla det där "inte helt stabil"? Det har framkommit tidigare i tråden att han verkade "schizo" och det är väl möjligt att han led av schizofreni men exakt vad skulle inidikera någor sådant?

Frågan ställd eftersom jag inte sett vare sig dokumentären eller något annat filminslag där han medverkar. En genuin schizofren är sällan så organiserad att hen kan utföra sådant som Madsen genomfört.

Jag vet däremot vem Håkan Lans är . . . . .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Ja, jag kollade upp och det är tydligen BLÅ ögon och rött hår som är ovanligast... Tvärtemot min erfarenhet där alla rödhåriga jag känner har blå ögon. Så visst kan PM sett sig sur på detta, på något vis - eller så har det ingen relevans över huvudtaget. Som med så många andra teorier i den här tråden, flickstackaren saknas alldeles oavsett hennes sexuella böjelser, hårfärg, politisk agenda osv.

Den självlärde "ingenjören" vars målsättning är att bli den förste dansk till månen i hemmasnickrad raket däremot bör synas i sömmarna, vilket polisen nu gör, trots PMs vänners bedyrande att han aldrig skulle kunna göra något sådant, även om han kunde bli väldigt arg ibland. Väldigt. Ofta. Så väldigt och ofta att han tangerar gränsen för vem vi annars skulle beteckna som rättshaverist...

Dessa vänner har ingen aning om hur det skulle vara att vistas inlåst på ett litet utrymme tillsammans med mannen som blev väldigt väldigt arg.

Han har ju uppenbarligen dödat henne.
Citera
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det "ni" måste förstå, är att vissa saker inte går att uppfostra bort. Om du bara visste hur många unga tjejer det är som dyker upp på Kvinnoklinikens våldtäktsmottagning, och snyftande berättar att de "bara skulle sova över hos sin killkompis efter en fest". Nej alla män tar inte tillfället i akt, men man måste ändå ha i åtanke att det KAN hända. Och särskilt om det är en vilt främmande man.

Angående Bang så kan du inte jämföra henne med lilla söta Kim, Bang var ju en bastant, manhaftig och ful lesbian. Ingen man blir så desperat.

Du resonerar som om det är "normalt" att våldta och som alla män är lika farliga.

Stackars dig.
Citera
2017-08-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Jag tror att de seglat nånstans - stigit av för typ picknick. Avskild plats, och där har det hänt något. Tror inte det har hänt på båten. Anledningen till att han sänkte båten är av ekonomiska skäl, försäkringstekniska skäl - om han nu beräknar - att han blir anhållen eller dömd av någon anledning som bara han själv känner till.

Det finns ingenstans där de skulle kunnat ha picknick. Det är långgrunda stränder i princip uteslutande i området utom vid hamnanläggningar. Vi snackar inte om en liten fritidsbåt som du kan lägga till med lite varstans.
Citera
2017-08-13, 15:28
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Dessa vänner har ingen aning om hur det skulle vara att vistas inlåst på ett litet utrymme tillsammans med mannen som blev väldigt väldigt arg.

Han har ju uppenbarligen dödat henne.

Nja, en av dom var väl med att bygga sardinburken, så han har nog varit med nede i djupet flera gånger.
Citera
2017-08-13, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ingen kropp i ubåten enl media...
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4786410/Body-missing-journalist-not-board-sunken-submarine.html
"Submarine police expected to find body in is EMPTY: Danish cops searching for missing journalist raise craft from seabed after arresting the man who built it"
"Officers had been hoping to find the remains of 30-year-old Kim Wall on board the wreckage of the UC3 Nautilus submarine which was wrecked in Copenhagen harbour on Friday."

Undra vad som gjort att de trodde hon var i båten?
En hel del bilder finns i artikeln.
Citera
2017-08-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Öresund är INGET HAV!

Nej men djupare vatten närmare Bornholm är det. I kontexten som den du citerade svarade så framgick det ganska tydligt.
Citera
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Även Madsens vänner beskriver honom som en man med kort stubin. Inget har dock mig veterligen framkommit som tyder på omoral.

Män är inte monster som de en del feminister tror, och de flesta skulle under inga omständigheter försöka tvinga sig på en kvinna. Än mindre mörda henne för att dölja det...

De flesta som gör sådana saker visar tendenser åt det hållet långt innan. Det är liksom inte en random person som våldtar och mördar.

Har något alla framkommit om Madsen att han har tendenser åt det hållet eller ens är våldsam? Det enda uttalande jag läst om det indikerar motsatsen.
De extremister av feminismen du pratar om nu, menar på att alla män som är problemet.
Och inte bara de som begår övergrepp, för de verkar tro identifiera de som skapar problem inte kommer leda till minskade problem.
Men hur man kommer fram till att anklaga alla män skulle hjälpa med nått fattar dom inte.

Han måste väl inse ändra historien mitt i, att detta per automatik gör han x10 mer skyldig i allas ögon.
Och för en erfaren utredare, så måste detta vara julafton mot ett erkännande.

Det är väl annars rätt troligt att Dansken hamnade i affekt av någon anledning.
Och därefter har det eskalerat och slutat med hon låg där död.

Vad händer om man aldrig hittar kroppen, och all teknisk bevisning på själva ubåten är förstört.
Går det lagföra som dråp/mord ändå?
Eller är detta jävligt svårt och uppnå?
Citera
Medlem
Hon ringer snart från en satellittelefon i Afghanistan. "Vaddå Danmark? Jag har varit här i två veckor och vet inte vad ni pratar om"?
Troligt scenario!
Citera
2017-08-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Kan ju betyda nästan vad som helst... Kanske bara att han ändrat sig vad gäller tidspunkt. Om han ändrat sig vad gäller t.ex. plats luktar det brännt värre.

Hur var det med kameraövervakningen? Var den på dygnet runt eller bara från och med att restaurangen larmades på på kvällen vid 22:20?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in