Citat:
Ursprungligen postat av
sgnam
Jag har lite svårt att se händelseförloppet framför mig. Om nu det fanns något som MGM kände till om KW innan deras resa och hans plan var att göra sig av med henne så känns det ju extremt icke-genomtänkt att göra detta i samband med en omtalad ubåtsfärd. Bättre att göra det på något annat obemärkt sätt.
Om det nu stämmer att KW dött i smaband med ubåtsfärden så ser jag det som två olika möjligheter. En olycka har skett och MGM har inte tänkt klart utan agerat för att få bort bevisen för att inte tappa kommande anslag. Alternativt att KW nere i ubåten konfronterat MGM med någon såpass känslig informattion så att MGM flippade ut och sin aggression råkade ta livet av KW.
Intressant följetong och jag är framföra allt förvånad över hur öppet hela utredningen sker med namn, live-filmer etc. Dessutom verkar det danska rättsväsendet vara väldigt snabba med att det är ett brott som begått. Tragisk händelse men jag tror absolut inte det är mord det handlar om utan snarare en olycka eller klumpigt agerande som orsakat hennes död och han därefter handlat i desperation.
Den danska polisen misstänker att ett brott har begåtts, än har polisen inte påstått att ett brott har begåtts såvitt jag känner till.
Precis som i Sverige så får polisen utökade befogenheter om man rubricerar händelsen som misstänkt mord/dråp förmodar jag, inget konstigt.