2017-08-13, 12:09
Medlem
Jag har lite svårt att se händelseförloppet framför mig. Om nu det fanns något som MGM kände till om KW innan deras resa och hans plan var att göra sig av med henne så känns det ju extremt icke-genomtänkt att göra detta i samband med en omtalad ubåtsfärd. Bättre att göra det på något annat obemärkt sätt.

Om det nu stämmer att KW dött i smaband med ubåtsfärden så ser jag det som två olika möjligheter. En olycka har skett och MGM har inte tänkt klart utan agerat för att få bort bevisen för att inte tappa kommande anslag. Alternativt att KW nere i ubåten konfronterat MGM med någon såpass känslig informattion så att MGM flippade ut och sin aggression råkade ta livet av KW.

Intressant följetong och jag är framföra allt förvånad över hur öppet hela utredningen sker med namn, live-filmer etc. Dessutom verkar det danska rättsväsendet vara väldigt snabba med att det är ett brott som begått. Tragisk händelse men jag tror absolut inte det är mord det handlar om utan snarare en olycka eller klumpigt agerande som orsakat hennes död och han därefter handlat i desperation.
Citera
2017-08-13, 12:09
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han har ju utvecklat raketbränsle så kanske hade han starkt frätande bränsle ombord, som han kunde lösa upp lite kroppsdelar med: fingertoppar, ansikte eller annat? Inte för att jag vet vad exakt han skulle ha med det för, men han utförde ju en massa experiment...

Batterisyra exempelvis. Men det är för kort tid för att lösa upp en hel kropp. Han har ev. kapat henne mitt av alt. lyckats vinscha upp henne i akterluckan och dumpat henne i ett djuphål (30-50 m) med hjälp av vikter.
Citera
2017-08-13, 12:10
Medlem
Synd att PM är iblandad i det hör fallet, annars kunde han ha hjälpt till att lösa det!

Jag tror nämligen att det behövs just en raketforskare för att lösa det här fallet! 😊
Citera
2017-08-13, 12:10
Medlem
Uppskattar att han haft ungefär 15 timmar på sig att dumpa kroppen från torsdag kväll då han även SMS-ar sin kollega och meddelar att Bornholm är inställt tills dess att Madsen sänker sin u-båt vid Kögebuk.

Någon som har uppgifter om vilken hastighet u-båten kan färdas i?
En radie på ungefär 7 timmar X u-båtens hastighet är alltså ett möjligt dumpningsområde.

Har han gjort jobbet väl med att fästa vikterna vid henne och hon ligger på havets botten är jag rädd att det blir i princip omöjligt att hitta henna om hon inte flyter upp till ytan förr eller senare.
Citera
2017-08-13, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Det finns områden i Öresund på 30-50 m djup. Han har haft god tid på sig att ta sig till ett område med större djup och sedan tillbaka till Kögebukten där han sänkte båten.

http://www.lansstyrelsen.se/skane/Sv/miljo-och-klimat/vatten-och-vattenanvandning/vattenforvaltning/underlag-agp/oresund/beskrivning/geogr-vf/Pages/default.aspx
Det är nog ytterst tveksamt att han har lyckats ta sig till ett djupare område i Öresund och tillbaka tidsmässigt:
Citat:
Djupförhållanden
Djupförhållandena i Öresund är mycket varierande. Generellt är den bredare södra delen av sundet grundare och den smalare norra delen djupare. Mellan Limhamn och Amager, längs Öresundsbrons sträckning, finns sundets tröskel (den grundaste delen av sundets djupränna mellan Sverige och Danmark). Tröskeldjupet ligger på omkring 7-8 meter. Öresunds djupaste områden finns öster om Ven samt utanför Domsten norr om Helsingborg. Djuphålorna på dessa platser är närmare 50 meter djupa. Stora delar av Öresund utgörs av områden grundare än 10 meter.
Vet dock inte hur det ser ut österut, dvs mot Bornholm norr om Polen.
Citera
2017-08-13, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorizJeltzin
Jag tycker det hela är märkligt.
1. Han sitter inne för att på något sätt ha med hennes död att göra, Men det finns inget lik, man vet alltså inte om hon är död. Blod och DNA i ubåten betyder inte att hon är död, men hittar dom hennes njure eller nåt annat vitalt organ kan man anta att hon inte lever.
2. PM:s tillvägagångssätt är lite underligt om han faktiskt dödat henne i båten. Han är ju knappast korkad och borde kunnat hitta på bättre sätt att förstöra bevis än att sänka den som han gjorde. Han försökte ju inte komma undan heller utan ringde väl mer eller mindre och bad dom komma och hämta honom? Han borde kunnat komma lättare undan genom att helt enkelt köra hem och städa den om det nu fanns nåt att städa ur. Fast om han faktiskt orsakat hennes död genom oaktsamhet borde det ligga honom i fatet att försöka förstöra bevis och inte bara köra med öppna kort mot polisen.

Men han kanske fick panik när hon dog om hon nu gjorde det och handlade irrationellt

Tror du har löst det. Han skulle förståss sälja hennes organ för att finansiera sina projekt!
Kan ju också har varit så att hon var ute o rökte när de låg där på botten och aldrig dök upp igen...
Citera
2017-08-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
Liknar Cats Falck historien

Mm, har också tänkt den tanken. Hoppas ingen svensk ledande politiker mördas de närmaste åren, då kommer spekulationer om samband florera i minst 30 år, till sådär 2050 alltså.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Jag har lite svårt att se händelseförloppet framför mig. Om nu det fanns något som MGM kände till om KW innan deras resa och hans plan var att göra sig av med henne så känns det ju extremt icke-genomtänkt att göra detta i samband med en omtalad ubåtsfärd. Bättre att göra det på något annat obemärkt sätt.

Om det nu stämmer att KW dött i smaband med ubåtsfärden så ser jag det som två olika möjligheter. En olycka har skett och MGM har inte tänkt klart utan agerat för att få bort bevisen för att inte tappa kommande anslag. Alternativt att KW nere i ubåten konfronterat MGM med någon såpass känslig informattion så att MGM flippade ut och sin aggression råkade ta livet av KW.

Intressant följetong och jag är framföra allt förvånad över hur öppet hela utredningen sker med namn, live-filmer etc. Dessutom verkar det danska rättsväsendet vara väldigt snabba med att det är ett brott som begått. Tragisk händelse men jag tror absolut inte det är mord det handlar om utan snarare en olycka eller klumpigt agerande som orsakat hennes död och han därefter handlat i desperation.

Den danska polisen misstänker att ett brott har begåtts, än har polisen inte påstått att ett brott har begåtts såvitt jag känner till.

Precis som i Sverige så får polisen utökade befogenheter om man rubricerar händelsen som misstänkt mord/dråp förmodar jag, inget konstigt.
Citera
Medlem
Gissar att han medgett att hon fallit överbord på kvällen. Ruggigt att tänka sig att hon kanske låg i vattnet och kunnat hittas av en sökinsats, medan Madsen får panik, nyheterna kallar det mysterium osv.

Om det nu så vore.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Batterisyra exempelvis. Men det är för kort tid för att lösa upp en hel kropp. Han har ev. kapat henne mitt av alt. lyckats vinscha upp henne i akterluckan och dumpat henne i ett djuphål (30-50 m) med hjälp av vikter.
Jag tänkte mest för att försvåra igenkänning. Men, jag tror att de varit i ytläge och att han strypt henne, varefter han kastat henne överbord. Han kan ha kört nån slags uppvaktning och hon har gapskrattat och hånat. Vi får väl se, spännande och galen historia är det i alla fall - filmvarning på det här!
Citera
2017-08-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Gissar att han medgett att hon fallit överbord på kvällen. Ruggigt att tänka sig att hon kanske låg i vattnet och kunnat hittas av en sökinsats, medan Madsen får panik, nyheterna kallar det mysterium osv.

Om det nu så vore.

Varför sänka ubåten då?
Citera
2017-08-13, 12:13
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Det är nog ytterst tveksamt att han har lyckats ta sig till ett djupare område i Öresund och tillbaka tidsmässigt:
Vet dock inte hur det ser ut österut, dvs mot Bornholm norr om Tyskland.

Kanske är lite långt avstånd men finns kanske andra djuphål på ca 20-30 m som du säger mer i närområdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in