Citat:
Ursprungligen postat av
Ohprost
Jag tänker fortfarande på den där kranföraren och kvinnan i Hällabrottet. Fanns dom? Om de fanns, någon som vet hur pass säkra deras obs var? 0-99%?
Och jag tänker på hur mycket chans det hade varit att Patrik hade stannat upp där kvinnan såg honom på morgonkvisten ,och typ bett om att få ringa hem , ifrån hennes telefon. Ifall att hon hade tilltalat honom lite försiktigt ? Men han var ju inte eftersökt då ,så hon hade ju ingen aning .Hon trodde väl det var en vanlig Hallsbergskille som råkat supit sig ut på åkern av misstag .Men om han nu lånat telen av henne där , så hade det kanske varit avgörande inför vidare händelseförlopp , som vi tyvärr inte vet ett jota omkring .
Frågan är om han var mottaglig för samtal från random person vid det tillfället ?
Men har så svårt att tro på , att enligt pappan , var P. 100 % förvirrad då ?
Vad tror Ni ?
Och kranföraren hade ju ingen anledning att fråga : -Vem fasen e du ? Det brukar man väl inte göra om man ser en person bara sådär ,när man jobbar ? Så intressant är det ju inte att kolla upp unga människor som vandrar omkring , eftersom kranföraren antagligen inte heter Beck i efternamn .
Kan tänka mig att kvinnans obs kan vara rätt stabilt ,eftersom hon såg hur ynklig ,deppad och matt liksom sjuk grabben såg ut . Och kranföraren tror jag inte sa det där , om han inte just lyckades se en person vandra där ,helt plötsligt ,en person som inte verkade passa in där helt och fullt ...