2017-08-13, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Varför tror ni att han var medveten om att han var i Hallsberg ?
Jag tror tvärtom!
Har pratat med hans mamma och hon var säker på att han var säker på att han kommit fram till slutstationen för det tåg han satt på = MJÖLBY .
Har man hållt på och åkt tåg ifrån Falun och gjort tågbyten och väntat på vidare byten då är det förbaske mig inte så lätt att hålla kollen på att tåg som skall sluta gå vid en viss station ,helt plötsligt står still i 15 minuter .
Då kan man faktiskt tro att det kommit fram till slutstationen .
Åker ju själv detta tåg massor av gången så vet att folk undrar ,de som inte brukar åka tåget ,över varför lokföraren går ur tåget osv.
Jag blir så trött på att Ni inte tror på Patrik.
Säger han att han är framme ,så ÄR han framme ! enligt sin egen uppfattning ,som därmed gjorde att allt sen blev mer eller mindre kaotiskt.
Misstro för sjutton inte varken mamman eller sonen i det här.
Att tro att han ville ta livet av sig ,är lika illa som alla andra spekulationer.
Grabben råkade gå av på fel station ,värre än så är det inte .

Sen att han hamnade på andra sidan Pylontunneln och sen vidare ut över åkern är fortfarande ett stort mysterium.
Stor otur hade grabben att han gick av på fel ställe .
Blev ju inte direkt lätt för honom då som vi nu har märkt .
Det är väl ganska självklart varför vi tror det?
1. Killen är inte utvecklingsstörd
2. "Vi ses i Mjölby"
3. Föräldrarna (som du litar blint på) verkar ju själva gå på den linjen nu...

Nu är det ju du som misstror pappan och sonen. Plus den snälla damen på tåget. Nu kanske dom gråter Eva:/ Attans bananer som det kan bli va😀

Det är mer sannolikt att en tältande gubbe trodde han var en Alien, än att faktiskt tyckte att morsan och farsan var dryga? Du känner ju inte patte vad jag vet? Hur kan du vara så säker på att han är en morsgris? Som mot alla odds(läs; ufojägare, vägpirater, psykoser) gjorde allt för att komma hem till mor och far...
Citera
2017-08-13, 01:12
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
vi får vänta och se ...finns inte mycket mer att göra ? När börjar kurserna för högskolestuderande ,har du någon koll ?

Google ger svaret:

http://www.musikkonservatoriet.com/vad-hander/kalendarium/#upprop-jubileumsaret-17-18
Citera
2017-08-13, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Google ger svaret:

http://www.musikkonservatoriet.com/vad-hander/kalendarium/#upprop-jubileumsaret-17-18

Men hallå! Pajosv ! ursäkta mig ....men han börjar ju på Musikhögskolan i Malmö ! Har du glömt det ....?

Han gick ju ut i Falun nu nyligen och åkte tåg därifrån ...hmm....och försvann ....
Citera
2017-08-13, 02:37
Medlem
Citat:
Jag vill inte att det ska ha hänt honom något ! Han har ju inte gjort något ,varför ska han då gå upp i rök ,helt otroligt och väldigt orättvist ...

Det fetade: Jag förstår att du är en godhjärtad person som försöker se det bästa hos människor, men Patrik kan ju lika gärna vara pedofil eller ha stora knarkskulder och därför ville någon hålla ett så kallat kvartsamtal med honom. Vi vet ju inte alls hur han var/är som person, hur hans livshistorik "off the record" ser ut och liknande. Jag påstår inte att han är pedofil eller pundare, det är bara ett sätt att illustrera att vi faktiskt inte vet något om honom.
Citera
2017-08-13, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Det är väl ganska självklart varför vi tror det?
1. Killen är inte utvecklingsstörd
2. "Vi ses i Mjölby"
3. Föräldrarna (som du litar blint på) verkar ju själva gå på den linjen nu...

Nu är det ju du som misstror pappan och sonen. Plus den snälla damen på tåget. Nu kanske dom gråter Eva:/ Attans bananer som det kan bli va😀

Det är mer sannolikt att en tältande gubbe trodde han var en Alien, än att faktiskt tyckte att morsan och farsan var dryga? Du känner ju inte patte vad jag vet? Hur kan du vara så säker på att han är en morsgris? Som mot alla odds(läs; ufojägare, vägpirater, psykoser) gjorde allt för att komma hem till mor och far...

Det är inte mitt fel att den där Le**a*t camparn tror att alla blonda gossar är Aliens (läste att han sa så ),helt j-a galet ju ,inspärrning borde det bli då på L. kan man tycka ....
Varför skulle de gråta för att jag tror på det mamman sa ,tror snarare de går på att han gick av medvetet just för att ALLA andra tror så.Jag tycker som jag vill ,jag tänker utifrån vad P. verkade vilja ,godnatt på er.
Senast redigerad av evaveva 2017-08-13 kl. 03:05.
Citera
2017-08-13, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Det fetade: Jag förstår att du är en godhjärtad person som försöker se det bästa hos människor, men Patrik kan ju lika gärna både vara pedofil eller ha stora knarkskulder och därför ville någon hålla ett så kallat kvartsamtal med honom. Vi vet ju inte alls hur han var/är som person, hur hans livshistorik "off the record" ser ut och liknande. Jag påstår inte att han är pedofil eller pundare, det är bara ett sätt att illustrera att vi faktiskt inte vet något om honom.

Åhh jao ,men varför alltid tro det värsta om folk ,han kan ju tycka om sin mamma ....
Citera
2017-08-13, 02:40
Medlem
Citat:
Åhh jao ,men varför alltid tro det värsta om folk ,han kan ju tycka om sin mamma ....

Självklart kanske han verkligen ville hem till sina föräldrar, men vi vet ju inget om det. Det var påståendet om att han inte gjort något jag reagerade på, för vi vet ju inte om det är så eller inte.
Citera
2017-08-13, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Självklart kanske han verkligen ville hem till sina föräldrar, men vi vet ju inget om det. Det var påståendet om att han inte gjort något jag reagerade på, för vi vet ju inte om det är så eller inte.

Okej ,du har rätt i den saken ,men är du inte orolig nu ?
Jag tror han behöver hjälp nu ,innan det är för sent ,faktiskt tror jag vi måste skynda oss riktigt fort om allt inte skall gå åt pipsvängen totalt ...hmm...sorgset detta ,jag mår inge bra av att veta att han kanske inte har någon som hjälper honom just nu
Senast redigerad av evaveva 2017-08-13 kl. 02:45.
Citera
2017-08-13, 02:43
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Jag vill inte att det ska ha hänt honom något ! Han har ju inte gjort något ,varför ska han då gå upp i rök ,helt otroligt och väldigt orättvist ...

Du låter, som en överreligiös söndagsskollelärarinna från 50-talet kära Eva!

Du återkommer hela tiden till vad Du VILL skall vara sant, eftersom Du inte VILL, att någon skall ha skadat Patrik, att Patrik inte "lurat sin sjuka mor" och inte har gjort något ont emot någon någonsin!
Det VERKAR, som om Du vet allt det Du hoppas skall vara sant!
När vi undrar hur Du VET allt det skriver Du, att Du inte vet! Du bara önskar, att det skall vara så!
Sov några timmar och vakna utvilad!
Citera
2017-08-13, 02:45
Medlem
Citat:
Okej ,du har rätt i den saken ,men är du inte orolig nu ?
Jag tror han b4ehöver hjälp nu ,innan det är för sent ,fakti9skt tror jag vi måste skynda oss riktigt fort om allt inte skall gå åt pipsvängen totalt ...hmm...sorgset detta ,jag mår inge bra av att veta att han kanske inte har någon som hjälper honom just nu

Vi alla vill sannolikt att "världens story" slutar lyckligt.

Sov gott nu!
Citera
2017-08-13, 04:10
Medlem
Det kan ju tänkas att Patrik dyker upp på Musikhögskolan i Malmö , första dagen den börjar ,typ den 21 augusti .
Senast redigerad av evaveva 2017-08-13 kl. 04:20.
Citera
2017-08-13, 07:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det kan ju tänkas att Patrik dyker upp på Musikhögskolan i Malmö , första dagen den börjar ,typ den 21 augusti .

Varför kan det tänkas, vad talar för att han skulle dyka upp?

Statistiken säger att det är osannolikt att P lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in