2017-08-13, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Okej ,du har rätt i den saken ,men är du inte orolig nu ?
Jag tror han behöver hjälp nu ,innan det är för sent ,faktiskt tror jag vi måste skynda oss riktigt fort om allt inte skall gå åt pipsvängen totalt ...hmm...sorgset detta ,jag mår inge bra av att veta att han kanske inte har någon som hjälper honom just nu
Tror inte det är bråttom alls. Skulle han skadat sig och blivit liggande så är han död vid det här laget. Man klarar sig inte så här länge utan mat och vatten. Skulle han vara vid liv men hållas av någon så skulle någon närstående vetat om det då man förmodligen vill ha något i utbyte. Det finns typer som kidnappar folk i andra syften också men det tror jag inte på i det här fallet. Skulle han vara vid liv någonstans så är det heller inte bråttom för då har han det bra. Men personligen tror jag han är död och det vore intressant att han hittas så historien kan få ett slut.
Citera
2017-08-13, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför kan det tänkas, vad talar för att han skulle dyka upp?

Statistiken säger att det är osannolikt att P lever.

Har någon loggat in på hans antagning.se för att tacka ja? Annars behålls inte platsen.
Citera
2017-08-13, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StickN
Har någon loggat in på hans antagning.se för att tacka ja? Annars behålls inte platsen.

Ja det undrar jag också,kan föräldrarna ha gjort det möjligen?
Citera
2017-08-13, 09:21
Medlem
Citat:
Ja det undrar jag också,kan föräldrarna ha gjort det möjligen?
Om de har tillgång till hans användare och lösenord, bankid eller om Ps skola använder eduid som föräldrarna har tillgång till så absolut. Men de verkar bra skumt att man som förälder ska inkräkta så på ens barns integritet..
Citera
2017-08-13, 10:09
Medlem
Citat:
Om de har tillgång till hans användare och lösenord, bankid eller om Ps skola använder eduid som föräldrarna har tillgång till så absolut. Men de verkar bra skumt att man som förälder ska inkräkta så på ens barns integritet..
Jo men sen måste han väl dyka upp personligen inom första veckan för att kunna få ha platsen kvar, eller hur?
Citera
2017-08-13, 10:17
Medlem
Citat:
Jo men sen måste han väl dyka upp personligen inom första veckan för att kunna få ha platsen kvar, eller hur?

Alltså om han hade plötsligt dykt upp på utbildningen utan att någon har meddelat att han kommit tillbaka så hade det varit mycket märkligt beteende av föräldrarna eller MPS/FIKK
Citera
2017-08-13, 11:03
Medlem
Citat:
Beror på lite hur just den högskolan är. Men man lär ju registrera sig på kursen 14 dagar innan den startar och lite sånt. De kan dock inte föräldrarna göra, om de inte har tillgång till mailen också förstås. Men klart, man måste ju dyka upp också. Antar de är musikhögskolan så då lär man säkert ha obl. Upprop.
Citera
2017-08-13, 11:21
Medlem
Citat:
Beror på lite hur just den högskolan är. Men man lär ju registrera sig på kursen 14 dagar innan den startar och lite sånt. De kan dock inte föräldrarna göra, om de inte har tillgång till mailen också förstås. Men klart, man måste ju dyka upp också. Antar de är musikhögskolan så då lär man säkert ha obl. Upprop.

Ja precis,och musikhögskolan är nog bra att man inte missar för många dagar för att kunna hänga med i spelandet
Citera
2017-08-13, 12:03
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Men hallå! Pajosv ! ursäkta mig ....men han börjar ju på Musikhögskolan i Malmö ! Har du glömt det ....?

Han gick ju ut i Falun nu nyligen och åkte tåg därifrån ...hmm....och försvann ....

Oj! Det blev lite kortslutning...
Citera
2017-08-13, 12:38
Medlem
Jag tänker fortfarande på den där kranföraren och kvinnan i Hällabrottet. Fanns dom? Om de fanns, någon som vet hur pass säkra deras obs var? 0-99%?
Citera
2017-08-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Jag tänker fortfarande på den där kranföraren och kvinnan i Hällabrottet. Fanns dom? Om de fanns, någon som vet hur pass säkra deras obs var? 0-99%?

Och jag tänker på hur mycket chans det hade varit att Patrik hade stannat upp där kvinnan såg honom på morgonkvisten ,och typ bett om att få ringa hem , ifrån hennes telefon. Ifall att hon hade tilltalat honom lite försiktigt ? Men han var ju inte eftersökt då ,så hon hade ju ingen aning .Hon trodde väl det var en vanlig Hallsbergskille som råkat supit sig ut på åkern av misstag .Men om han nu lånat telen av henne där , så hade det kanske varit avgörande inför vidare händelseförlopp , som vi tyvärr inte vet ett jota omkring .
Frågan är om han var mottaglig för samtal från random person vid det tillfället ?
Men har så svårt att tro på , att enligt pappan , var P. 100 % förvirrad då ?
Vad tror Ni ?

Och kranföraren hade ju ingen anledning att fråga : -Vem fasen e du ? Det brukar man väl inte göra om man ser en person bara sådär ,när man jobbar ? Så intressant är det ju inte att kolla upp unga människor som vandrar omkring , eftersom kranföraren antagligen inte heter Beck i efternamn .

Kan tänka mig att kvinnans obs kan vara rätt stabilt ,eftersom hon såg hur ynklig ,deppad och matt liksom sjuk grabben såg ut . Och kranföraren tror jag inte sa det där , om han inte just lyckades se en person vandra där ,helt plötsligt ,en person som inte verkade passa in där helt och fullt ...
Senast redigerad av evaveva 2017-08-13 kl. 15:15.
Citera
2017-08-13, 15:14
Medlem
zippzons avatar
Det finns ju även en chans att P har ringt någon mer efter att han klev av tåget , i flera intervjuer står det ju att telefonen pejlades på eftermiddagen ,innan den stängdes av .

En eftermiddag kan vara lång

Citat:
I tidigt skede gjorde polisen en mobilpositionering, som visade att Patriks mobiltelefon senast var påslagen under eftermiddagen samma dag han försvann. En ny positionering visar ingen ny aktivitet

Källa

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/888254-patrik-forsvunnen-hallsberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in