2017-08-13, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Som jag sa, dom tömmer den på vatten nu innan tekniska undersökningen. Står i Aftonbladet.

Jag tänker.. borde det inte om hon är där vara viktigare att få iväg kropp till obducering?
Men nu är det bara att säkra spår man är ute efter?

Kan vara helt fel ute, bara en känsla..
Citera
2017-08-13, 01:11
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Det enda jag sett dom dragit upp var väl fendrar som låg mellan ubåten och fartyget. Men jag har kanske missat nåt. Har inte sett tornluckan öppen iaf.
Nej de öppnade två luckor, framför o bakom tornet, sen var de båda personerna på däck gemensamt sysselsatta vid den främre luckan. Tv kamrorna zoomade ut för att vi inte skulle se vad de gjorde. Tror inte de gick ner utan satt på däck och arbetade nere i luckan. Sedan hissades två el tre nätkassar upp till Vina med innehåll ngt fast material men självklart såg vi inte vad. Efter det pluggades botten igen undertiden kom en vit bil med personer som gick ombord på Vina. Senare lyfta man Nautilus ytterligare något och Vina backade undan medan man höll ut ubåten med gummibåten. Resten av arbetet sköttes av hamnpersonal som säkrar upp och lyfter in ubåten på kaj. Polis har redan varit ombord på ubåten, de har öppnat förlig lucka och tagit upp något därifrån.
Citera
2017-08-13, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Ganska stort projekt detta.

I Sverige hade man väl fortfarande diskuterat vem som skulle bärga den?
Nej, den hade nog varit bärgad. Polisens problem med resurser och handlingskraft innefattar inte mord och misstänkta mord där någon inblandad inte är känt kriminell.
Citera
2017-08-13, 01:14
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Hur kunde han le och vinka till någon i rättsalen om han mördat eller klantat till det så någon dött? Det verkar ju oerhört osmakligt. Han borde väl också inse att han kommer få sitta länge i finkan? Speciellt som han ljugit om att ha släppt av henne på kvällen i hamnen, efter den lögnen har han ju noll trovärdighet.

Vore väl bättre att dumpa kvinnan i havet från u-båten och hävda olyckshändelse eller så?
Om han ler mot sin fru,dotter,mamma,syster kan leendet beryda så mycket som vi utomstående inte förstår.
Citera
2017-08-13, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Som jag sa, dom tömmer den på vatten nu innan tekniska undersökningen. Står i Aftonbladet.

Tror nog att den tömdes så snart som möjligt efter att den lämnat vattenytan. Ett vattenfyllt skrov skulle innebära ett ödesdigert lyft om vattnet kom i rörelse.
Citera
2017-08-13, 01:16
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nej de öppnade två luckor, framför o bakom tornet, sen var de båda personerna på däck gemensamt sysselsatta vid den främre luckan. Tv kamrorna zoomade ut för att vi inte skulle se vad de gjorde. Tror inte de gick ner utan satt på däck och arbetade nere i luckan. Sedan hissades två el tre nätkassar upp till Vina med innehåll ngt fast material men självklart såg vi inte vad. Efter det pluggades botten igen undertiden kom en vit bil med personer som gick ombord på Vina. Senare lyfta man Nautilus ytterligare något och Vina backade undan medan man höll ut ubåten med gummibåten. Resten av arbetet sköttes av hamnpersonal som säkrar upp och lyfter in ubåten på kaj. Polis har redan varit ombord på ubåten, de har öppnat förlig lucka och tagit upp något därifrån.
Vad det inte när de tog upp fendrarna du beskrev nu?
Citera
2017-08-13, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det spelar väl ingen roll. Folk som försvinner under mystiska omständigheter får medialt intresse helt enkelt.
Eller om någon inblandad är känd (och extra bonus för excentrisk) - som t ex Rausing med sin döda fru i lägenheten i London.
Citera
2017-08-13, 01:18
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Hur kan folk vara så tröga i den här tråden?

Spekulerar om varför polisen dömer för dråp utan att kroppen är hittad osv.

Man behöver inte vara Einstein för att fatta att han har berättat hur det gick till när hon genom oaktsamhet av honom tyvärr gick av daga.

Syrebrist på nåt sätt eller annat som själva u-båten osamkat henne kan jag med 95% säga att det handlar om.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1LEyJ/kriminologen-uppenbart-att-de-har-nagot
Citera
2017-08-13, 01:19
Medlem
Citat:

Menar du luckorna för fästanordningarna? De syns tydligt på den här videon:
https://www.youtube.com/watch?v=KG_-6fhTL5U
Citera
2017-08-13, 01:19
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vad det inte när de tog upp fendrarna du beskrev nu?
Som sagt kamrorna zoomade ut, känsligt läge. Jag kan inte påstå att jag såg innehållet men nej det var inte fendrarna. Det var två ljusa föremål, avlångt, den ena betydligt större än den andra. Togs emot med intensivt men samlat intresse.
Citera
2017-08-13, 01:23
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackermann
Menar du luckorna för fästanordningarna? De syns tydligt på den här videon:
https://www.youtube.com/watch?v=KG_-6fhTL5U
Kan det mycket väl vara
Citera
2017-08-13, 01:23
Medlem
Citat:
Som sagt kamrorna zoomade ut, känsligt läge. Jag kan inte påstå att jag såg innehållet men nej det var inte fendrarna. Det var två ljusa föremål, avlångt, den ena betydligt större än den andra. Togs emot med intensivt men samlat intresse.

Det var väl fästanordningarna på kedjorna tillhörande bärgningsbåten, som efter avslutat arbete borde packad ihop, därav folksamlingen?
Har polis redan varit på båten? Den är väl inte tömd än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in