2017-08-13, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Full eller halvfull kan jag inte säga men de har noga pluggat igen hål och lyser hela tiden under för att kolla att den inte läcker ut något. Antar att de vill ha med alla vätskor upp för analys
Ja de kanske skall länspumpa den, verkar som de dragit elkabel mot båten, de flyttar båten i sidled längs med kajen nu...

Edit: De lyfter upp båten och antagligen flyttar in henne längre in i hamnen så inte man kan se vad de gör...
Senast redigerad av beaver_se 2017-08-13 kl. 00:58.
Citera
2017-08-13, 00:56
Medlem
Citat:
De har öppnat båten och hämtat upp två eller tre föremål. De vet nu.

Det enda jag sett dom dragit upp var väl fendrar som låg mellan ubåten och fartyget. Men jag har kanske missat nåt. Har inte sett tornluckan öppen iaf.
Citera
2017-08-13, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Har också kollat igenom bilderna på denna sida och han verkar omge sig med flera unga tjejer som några slags adepter som är med honom på olika aktiviteter. Flera bilder visar tjejernas blickar som "beundrande" osv, som då för mig tyder på att han haft förmågan att imponera och göra intryck på yngre kvinnor.

Flera bilder utöver det som kom i tidigare inlägg finns med en rödhårig tjej med tofs som fotar honom bl a i en gummibåt som här :

https://www.flickr.com/photos/rmlspacelab/35438320894/in/photostream/lightbox/
https://www.flickr.com/photos/rmlspacelab/35876480110/

ÄR det Kim på bilderna så betyder det att de känner varandra och att det i så fall troligen inte var första gången hon åkte med i ubåten
eller så har hon jobbat med sitt reportage under en tid o följt honom o nu var det dags att åka på en tur-

Min teori är att de kan ha haft en typ av attraktionsförhållande och att det i så fall rör sig om en våldtäkt som gått riktigt snett.
Troligtvis ligger hon strypt därinne i något utrymme.

Vilket gäng på bilderna!
Man blir ju lite avis på drivkraften.
Citera
2017-08-13, 01:00
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Jag minns när en mörkhyad försvann på ett SJ-tåg för 2-3 år sedan. Det blev inte ens en notis i tidningen. 20 läsare i tråden på Flashback.

Fanns det någon misstänkt som man trodde rövat bort personen i fråga?
Citera
2017-08-13, 01:01
Medlem
MissJaneMarples avatar
Men varför sänker åklagaren misstankegraden till vållande till annas död?

Enligt aftonbladet, Madsens egen förklaring gjorde att domaren valde att mildra brottsrubriceringen – och sköta häktningsförhandlingen bakom stängda dörrar.
– Det har kommit fram saker i förhören med Peter Madsen som inte bör offentliggöras, säger domaren Kari Sørensen.

Det vad jag tror (nästan säker) att han erkände ett sexuellt umgänge den kvällen och därför åklagaren ville av respekt för de anhöriga inte offentliggöra förhören. Men vad det har hänt därefter det kan vi spekulera om. Fösrt som det sägs av media att han försökte dölja spåren (eller kroppen) genom att sänka ubåten, men så dum e han inte. Han vet att ubåten kommer inte vara osynlig, sedan han skulle aldrig vara så lugn (som en kall mördare) när åklagren ställde frågan om han har några vändningar att ha förhören bakom stägda dörrar med svar att han vill ha det öppet inför median. Han vill föklara sig men nekar till brott. Man kan inte heller säga att han slogs av panik och lät ubåten sjunka hastigt, han hade minst 10 timmar att fundera på annat?? (det är ändå lite konstigt med smset till sin kollega att han ställer in uppvisningen på Bornholm utan att nämna varför?)

Vad sägs om att pojkvännen viste om sexet med PM och reagerade så att det gick snett och gjorde sig av med kroppen (han hade på sig ca. 4 timmar) innan han anmälde henne försvunnen??
Senast redigerad av MissJaneMarple 2017-08-13 kl. 01:20.
Citera
2017-08-13, 01:02
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Såg den just på live streamen och den är verkligen liten.
Och det mesta är tankar av olika slag, ballasttankar, flyttankar, dyktankar, trimtankar, en massa rördragning och ventiler mellan dessa, och sen en dieselmotor med bränsletank, elmotor, batterier, hjälpmaskiner, pumpar, styranordning, tryckluftstankar, kompressorer, mm. mm. Man ska vara glad om där finns plats nog att peta sig i näsan...
Citera
2017-08-13, 01:04
Medlem
Citat:
De har öppnat båten och hämtat upp två eller tre föremål. De vet nu.
Har du lust att länka till livesändningen?
Citera
2017-08-13, 01:06
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
Jag sitter och funderar lite, då denna båt är hemmasnickrad så att säga. Allt från skrovet till troligen programvaran på en dator jag tyckte mig kunna se i manöverrummet. Kan man tänka sig att föreningen som byggde ubåten även har lagt in rutiner för att logga djup/fart det vill säga spara data om en olycka skulle inträffa? I så fall kanske man kan tänka sig att datorn loggar ljud inifrån ubåten utifall något skulle hända?

Håller definitivt med dig👍
Citera
2017-08-13, 01:06
Bannlyst
Ja det verkar inte som att man kommer att se mer av båten, de har fått dit en dragbil med ett tomt chassi, så de vill väl inte visa vad de väntas hitta.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/1245
Citera
2017-08-13, 01:07
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/1245

Båten är upplyft på kajen nu
Citera
2017-08-13, 01:08
Medlem
Browndawgs avatar
Som jag sa, dom tömmer den på vatten nu innan tekniska undersökningen. Står i Aftonbladet.
Citera
2017-08-13, 01:08
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissJaneMarple
Men varför sänker åklagaren misstankegraden till vållande till annas död?

Enligt aftonbladet, Madsens egen förklaring gjorde att domaren valde att mildra brottsrubriceringen – och sköta häktningsförhandlingen bakom stängda dörrar.
– Det har kommit fram saker i förhören med Peter Madsen som inte bör offentliggöras, säger domaren Kari Sørensen.

Det vad jag tror (nästan säker) att han erkände ett sexuellt umgänge den kvällen och därför åklagaren ville av respekt för de anhöriga inte offentliggöra förhören. Men vad det har hänt därefter det kan vi spekulera om. Fösrt som det sägs av media att han försökte dölja spåren (eller kroppen) genom att sänka ubåten, men så dum e han inte. Han vet att ubåten kommer inte vara osynlig, sedan han skulle aldrig vara så lugn (som en kall mördare) när åklagren ställde frågan om han har några vändningar att ha förhören bakom stägda dörrar med svar att han vill ha det öppet inför median. Han vill föklara sig men nekar till brott. Man kan inte heller säga att han slogs av panik och lät ubåten sjunka hastigt, han hade minst 10 timmar att fundera på annat?? (det är ändå lite konstigt med smset till sin kollega att han stalker in uppvisningen på Bornholm utan att nämna varför?)

Vad sägs om att pojkvännen viste om sexet med PM och reagerade så att det gick snett och gjorde sig av med kroppen (han hade på sig ca. 4 timmar) innan han anmälde henne försvunnen??

Hur kunde han le och vinka till någon i rättsalen om han mördat eller klantat till det så någon dött? Det verkar ju oerhört osmakligt. Han borde väl också inse att han kommer få sitta länge i finkan? Speciellt som han ljugit om att ha släppt av henne på kvällen i hamnen, efter den lögnen har han ju noll trovärdighet.

Vore väl bättre att dumpa kvinnan i havet från u-båten och hävda olyckshändelse eller så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in