2017-08-12, 23:46
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Jag har inga belägg för detta, men för mig så känns det som att anledningen till att journalisten var med var för att han skulle kunna ta en tur med ubåten. Kanske att fejden med föreningen på något sätt hindrade honom normalt tillträde till båten, men att han kunde låna den under förevändning om ett reportage (reklam för klubben). Och att han hela tiden tänkt sänka båten. Kan jag inte få den jag älskar så ska ingen få henne. (Båten alltså, inte Journalisten).

Han förefaller nog ha kontroll över själva Ubåten, detta klipp sägs vara det sista innan Nautilus sjönk :

https://www.youtube.com/watch?v=eb9h0qbcIuM

Klippet är uppladdat den 11.8, står inget om när själva filmningen skedde.
Citera
2017-08-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Ja, du kan googla på hennes namn och jämföra bilderna. Jämför färg på hår, käklinjer etc.

Tycker hon på dina bilder är blondare.
Citera
2017-08-12, 23:47
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Precis, du har rätt, det känns konstigt att de båda katastroferna(mordet och sänkningen) är oberoende av varandra!

Fan vad gäckande det här fallet är. Den där PM är MYCKET vettigare än vad som framkommit i tråden. Han är excentrisk i den bemärkelsen att han är passionerad och kreativ som en 20-åring. Han är nördig men allt snack om asberger och konstigt temperament stämmer inte. Han är sund och är vettig socialt.

Så man undrar. VAD. FAN. HAR. HÄNT

Jag tycker också man skriver ner denna till synes sköna, kreativa, men halvgalne snubbe lite för mycket. Vi vet ju ändå inte vad som har hänt. Faktiskt. Det är som att folk här på Flashback vill att han ska vara skyldig.
Jag vill inte att han ska komma undan om han oövervinnligt tror att han ska lyckas blåsa polisen. Men jag vill inte heller döma honom på förhand. Jag tycker det är tråkigt om denne äkta raketforskare har gjort något så galet som haft ihjäl kvinnan och det är en förlust om en så kreativ person satt p för sin verksamhet med ett sånt dåd.
Citera
2017-08-12, 23:48
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Jag kan tänka mig att även större och seriösare tidningar kan tänka sig att köpa in den här typen av reportage. KW verkade ju ha kontakter med lite bättre redaktioner. Sedan gör man nog inte reportage i flera steg, speciellt inte om man är hemma i Sverige på tillfälligt besök. KW bor väl i USA om jag fattat rätt.
Dieselmotorer på Nautlius högst sannolikt, men åkturerna kostar nog ledigt en trave tusenlappar...minst.

Har man inte ett assignment så tror jag maximalt att Wired betalt 1000 USD för ett knäck om Raket Madsen - de vet att KW redan lagt ner en del jobb och tid på reportaget och spelar hardball där.

Tankarna var på 1500 Liter för bränsle, en full tank skulle kostat 13700 DKK idag. Kör man runt och stajlar som en brat med en u-båt i hamnarna? Känns märkligt att man skulle ge sig ut med farkosten för detta när det var personen bakom farkosten/farkosterna som var fokus i reportaget?
Citera
2017-08-12, 23:48
Medlem
Adolf-hitler88s avatar
Har dom sagt om dom hittade något ombord på ubåten?
Citera
2017-08-12, 23:51
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om nu hon skulle vara död så kan jag tänka mig ett scenario där den lesbiska reportern av en olyckshändelse avlidit, kanske har han försökt att få ut henne när han fick panik men det funderade inte så han valde att sänka båten. Eller så haverera ubåten men han trodde det gick att laga så hon var kvar och sen eskalera det hela och han fick lämna henne när maskinen sjönk... Eller så drämde han till henne med en skiftnyckel av nån anledning och väljer att försvåra för teknikerna genom att sänka båten...

Hon kan också ha blivit avsläppt och tänkt göra ett extra reportage med ett gäng ensamkommande i Danmark som tyvärr resultera i ett ett övergrepp, kanske blev hon omvänd från sin lesbiskisitet och valt att fortsätta reportaget ett par dygn till.

Hur som en lite annorlunda historia under "en dag på sjön".
Härligt när någon är lesbisk när de har pojkvän, eller tycker du inte?
Citera
2017-08-12, 23:52
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Jag kulle tro att Madsen erkänt att hon är död och ligger i ubåten. Annars skulle det ju finnas dykare ute som söker efter henne och det har man inte hört någonting om.
Så i morgon vet vi nog säkert detta.

Jag håller med. Allt pekar på att hon finns i båten.
Citera
2017-08-12, 23:53
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om nu hon skulle vara död så kan jag tänka mig ett scenario där den lesbiska reportern av en olyckshändelse avlidit,

Var hon lesbisk?
Har hört av MSM att det var hennes POJKVÄN som anmälde henne försvunnen.
Citera
2017-08-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf-hitler88
dom har väl knappt börjat leta ännu? Ska ske under natten.
Citera
2017-08-12, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf-hitler88

Tror inte de kollat den ännu. Skall ske under natten så vi får nog vänta till morgonen/förmiddagen innan fler uppdateringar tror jag.
Citera
2017-08-12, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Jag kulle tro att Madsen erkänt att hon är död och ligger i ubåten. Annars skulle det ju finnas dykare ute som söker efter henne och det har man inte hört någonting om.
Så i morgon vet vi nog säkert detta.

Fast var skulle dykarna leta?
Citera
2017-08-12, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Han förefaller nog ha kontroll över själva Ubåten, detta klipp sägs vara det sista innan Nautilus sjönk :

https://www.youtube.com/watch?v=eb9h0qbcIuM

Klippet är uppladdat den 11.8, står inget om när själva filmningen skedde.

På klippet er det tre personer i tårnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in