2017-08-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Är fortfarande övertygad om att han dumpat henne på annan plats under dom timmarna ubåten var försvunnen. Samtidigt så vet man inte hur en person reagerar i en sån situation. Kanske var alldeles för jobbigt att konka upp henne ur tornet eller liknande.

Oavsett så är hon död, allt annat vore konstigt
Lägg märke till att journalisten i livändningen från Expressen berättar om Kim som hon var, alltså inte som hon är, så de är nog övertygad om att hon tyvärr är död!
Citera
2017-08-12, 23:24
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Varför hänger alla upp sig på varför journalisten var ombord?

Är övertygad om att Kim finns i U-båten. Det jag är mest nyfiken på är dock motivet.
Citera
2017-08-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Hade det inte handlat om ett mord: försvunnen kvinna är detta det mest troliga senariot jag läst.
Kanske Madsen blev överrumplad av frågor angående denna tvist och det blev aggressiv stämning mot journalisten.
En kommentar var ju hård i fältet:

"Kritisk journalistik, hvor?
Kritisk journalistik er vist ikke Ingeniørens kop the når det gælder Peter Madsen. Hvorfor undlader man helt at nævne at han har gjort brug af alt fra manipulation til trusler over bagvaskelse til injurier og dokumentfalsk for på uretmæssig vis at få fingre i ubåden, når nu der er uomtvistelige beviser for det hele?

Prøv selv at læse hele indlægget og debattråden igennem: http://ing.dk/blog/farvel-og-rigtigt-rigti...

Det er ækel læsning!"
Hittade det själv:

https://ing.dk/blog/farvel-og-rigtig-rigtig-mange-tak-174458
Citera
2017-08-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Då kunde han väl dragit utan journalisten bara??

Ja, kanske hade han tänkt följa med i djupet själv med kvinnan. Och när han förklarade detta för henne så blev hon panikslagen och han slog ihjäl henne. Sen fegade han ur och sänkte bara henne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Hade det inte handlat om ett mord: försvunnen kvinna är detta det mest troliga senariot jag läst.
Kanske Madsen blev överrumplad av frågor angående denna tvist och det blev aggressiv stämning mot journalisten.
En kommentar var ju hård i fältet:

"Kritisk journalistik, hvor?
Kritisk journalistik er vist ikke Ingeniørens kop the når det gælder Peter Madsen. Hvorfor undlader man helt at nævne at han har gjort brug af alt fra manipulation til trusler over bagvaskelse til injurier og dokumentfalsk for på uretmæssig vis at få fingre i ubåden, når nu der er uomtvistelige beviser for det hele?

Prøv selv at læse hele indlægget og debattråden igennem: http://ing.dk/blog/farvel-og-rigtigt-rigti...

Det er ækel læsning!"

Linken fungerer ikke, får bare opp: "Siden blev dessværre ikke fundet". Har den blitt fjernet?
Citera
Medlem
Stor-Hakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ett dråp kan inte vara planerat då det sker i "hastigt mod". Däremot kan åklagaren ha svårt att fylla rekvisiten för mord och då blir dråp slasken om uppsåt kan påvisas.
dDu har fel så till vida att hastigt mod alltid måste vara ett rekvisit för dråp, det torde dock vara det vanligast använda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Hittade det själv:

Ahh sorry den missade jag att länka Det fanns en annan länk i början av kommentarsfältet som ej funkade.
Såg nu att det finns över 200 kommentarer. Mycket att läsa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Det som det faller med är att PM dagen efter sänker båten... turligt nog för pojkvännen då?

Precis, du har rätt, det känns konstigt att de båda katastroferna(mordet och sänkningen) är oberoende av varandra!

Fan vad gäckande det här fallet är. Den där PM är MYCKET vettigare än vad som framkommit i tråden. Han är excentrisk i den bemärkelsen att han är passionerad och kreativ som en 20-åring. Han är nördig men allt snack om asberger och konstigt temperament stämmer inte. Han är sund och är vettig socialt.

Så man undrar. VAD. FAN. HAR. HÄNT
Senast redigerad av ThinkTank111 2017-08-12 kl. 23:31.
Citera
2017-08-12, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Någon som vet vad det kostar att driva runt en sådan här farkost per timme?

Har känslan att det kostar ganska många tusenlappar och för en spek artikel i en nördtidning så kanske man inte drar igång en så pass lång seglats som det ändå blev för att få lite publicitet.

Jag hade nöjt mig med att prata mycket Raket Madsen och kanske kliva omford på u-båten förtöjd i hamn - finns ingen anledning att ge sig ut på en seglats med farkosten i detta steg av reportaget tycker jag.

Tror inte det är dyrt att driva den då den är en strömlinjeformad korv, lätt att köra och billigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Linken fungerer ikke, får bare opp: "Siden blev dessværre ikke fundet". Har den blitt fjernet?
Här är den länken till artikeln men från inlägget var den borttagen.
Citera
Medlem
Schampoflaskans avatar
Förstår inte varför folk hakar upp sig på att pojkvännen har anmält försvinnandet så "tidigt". Det var ju ändå några timmar efter hängiven återkomst. Mitt i natten, hon har inte kommit tillbaka och går inte att nå via mobilen. Första tanken är ju självklart att det har blivit något problem med ubåten (speciellt när det är ett hemmabygge).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Någon som vet vad det kostar att driva runt en sådan här farkost per timme?

Har känslan att det kostar ganska många tusenlappar och för en spek artikel i en nördtidning så kanske man inte drar igång en så pass lång seglats som det ändå blev för att få lite publicitet.

Jag hade nöjt mig med att prata mycket Raket Madsen och kanske kliva omford på u-båten förtöjd i hamn - finns ingen anledning att ge sig ut på en seglats med farkosten i detta steg av reportaget tycker jag.

Jag kan tänka mig att även större och seriösare tidningar kan tänka sig att köpa in den här typen av reportage. KW verkade ju ha kontakter med lite bättre redaktioner. Sedan gör man nog inte reportage i flera steg, speciellt inte om man är hemma i Sverige på tillfälligt besök. KW bor väl i USA om jag fattat rätt.
Dieselmotorer på Nautlius högst sannolikt, men åkturerna kostar nog ledigt en trave tusenlappar...minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in