2017-08-12, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hur kommer det sig att den misstänkte GM inte är pixlad, samt att hans namn används så flitigt utav svensk msm.

Han är ju bara anhållen, och inget annat.

Bild på honom finns lätt tillgänglig vid googling på namnet.
Ett klantigt misstag skulle även kunna vara vållande till annans död, så det finns flera anledningar att ljuga.
Citera
2017-08-12, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo jag tror sedan början att det hänt något på ubåten och att hon dött av något misstag han gjort. Han mördade alltså inte henne men vem vet hon kanske klev fel pga sina klackar och slog i skallen eller gud vet vad. Sedan fick han panik och det skulle vara en rejält knäck på hans ego och det skulle även bli dåligt utifrån hans pengar från sponsorer om en människa hade dött i ett av hans hemmabyggen så han ville göra allt för att dölja detta. Sedan även med en IQ över de flesta av oss är han ingen yrkeskriminell så han kommer upp med denna plan. Förmodligen redan dumpat henne, sedan sänkte han ubåten direkt när han skulle "räddas" för att det fanns blodspår i denna. Det är min gissning snarare än att han inte kunde bärga sig för att hon bar kjol...

Kreativ gissning. Hon hade dock ej klackar, hon hade (vita) sneakers enligt danska medier.
Citera
2017-08-12, 13:26
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Han kan ju gjort något nybörjarmisstag som förorsakat kvinnans död, som han omöjligen kan erkänna och nu sitter han fast i ett nät av lögner.

Vad exakt för "nybörjarmisstag" är det man kan göra som kan leda till någons död?
Senast redigerad av Xer0 2017-08-12 kl. 13:28.
Citera
2017-08-12, 13:28
Medlem
Nu har jag inte läst denna tråd, men hur fan hittade dom ubåtsägaren utan journalisten? Menar han då att han åkt ut med ubåten, sen in i land igen och släppt av kvinnan och sen ut igen och den är då det gått under?
Citera
2017-08-12, 13:28
Medlem
rotesaus avatar
Bärgningsfartyget Vina verkar ju ha sin bom nedsänkt så man har, eller håller förmodligen på att grepp om Nautilus. 7m djup är nog inga konstigheter att hala upp vraket.

Märkligt ärende, märkliga gissningar om vad som sker. Gissar det blir ett antiklimax för många vad som nu framgår vid 14.00.
Peter Madsen med denna farkost är ju på intet sätt diskret. Rimmar illa med mord på många sätt, men journalisten är ju försvunnen så det är uppenbarligen något som hänt.
Citera
2017-08-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongomannen
Han är vit man. Är man inte SJW eller importerad kulturberikare får man inget skydd av media.
Notera hur AB och expressen väldigt länge enbart kallade Kim "[den] svenska journalisten" fast både dansk och engelsk media namngett henne långt tidigare.

Nej, inte därför. Det är som ovan nämt pga att man visat MGM ansikte redan igår när han kom iland innan misstanke om brott. Därav ingen anledning att nu helt plötsligt börja pixla honom...
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucynyu
Nu har jag inte läst denna tråd, men hur fan hittade dom ubåtsägaren utan journalisten? Menar han då att han åkt ut med ubåten, sen in i land igen och sen ut igen och det är då det gått under?

Som jag förstått det var det han själv som sos:ade ut att han havererat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongomannen
Han är vit man. Är man inte SJW eller importerad kulturberikare får man inget skydd av media.
Notera hur AB och expressen väldigt länge enbart kallade Kim "[den] svenska journalisten" fast både dansk och engelsk media namngett henne långt tidigare.

Det är bara löjligt i detta fallet.
Det rörde sig om en olycka i början och media skrev och visade det Extrabladet i Danmark skrev, inget konstigt alls med detta.
Hade varit konstigare om man NU började pixla bilder på honom.
Alla som läser svensk media hade vetat att det var den där uppfinnaren som byggt en ubåt som blivit anhållen misstänkt för dråp...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Man misstänker alltså att han dödat henne på "okänd plats vid okänd tidpunkt". Så ytterst märkligt. Då måste man alltså ha något mer i ärmen än vad vi vet om. Ingen kropp, ingen mordplats.

Linda Chen, någon?

Beror väl på att mordet förmodas skett till havs, på en farkost som förflyttat sig. De kan inte gärna ange exakt position i havet antar jag. Inget konstigt med det.
Citera
2017-08-12, 13:30
Medlem
Han muntra beteende direkt efter att han blivit räddad tycker jag verkar märkligt! Borde man inte vara oerhört ledsen för att ens livsverk gått i graven ? Eller ubåten kanske går att få ordning på efter att den har blivit bärgad ?
Citera
2017-08-12, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Vad exakt för "nybörjarmisstag" är det man kan göra som kan leda till någons död?

Det var så länge sen jag körde U-båt nu så jag minns inte riktigt.
Men att kaptenen har ett ansvar vet jag iaf.
Citera
2017-08-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucynyu
Nu har jag inte läst denna tråd, men hur fan hittade dom ubåtsägaren utan journalisten? Menar han då att han åkt ut med ubåten, sen in i land igen och släppt av kvinnan och sen ut igen och den är då det gått under?

Ja, han säger att han släppte av henne 22:30, och själv drabbades av tekniska problem fredag förmiddag. Ännu mer märkligt blir det att först var den borta (under fredag förmiddag), sedan hittades båten, han sade då att allt var OK. Några minuter efter att han sagt det sjönk ubåten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in