2017-08-12, 22:39
Medlem
snaffrans avatar
Vina framme.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:12.605/centery:55.710/zoom:16
Citera
2017-08-12, 22:41
Medlem
Vid det här laget borde man väl ha hunnit titta igenom övervakningsfilmerna, så att man åtminstone vet om han blåljuger eller inte.
Citera
Medlem
Ubåten hade ju någon form av tekniskt problem medan KW var ombord. Om man ska utgå från vållande till annans död-teorin kan man tänka sig att han arbetade med någon större skiftnyckel/dragverktyg (det är ju knappast några M10-muttrar på en sån skuta). PM slant med det tunga verktyget som träffade KW i huvudet. En förklaring från PM som iofs kan dölja medvetet våld. Jag tror på olycksteorin, men PM:s agerande efteråt är trots allt långt ifrån det normala, så fan vet. Men jag har svårt att tro på sexmordsteorin.
Citera
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Polisen vädjar i sitt pressmeddelande allmänheten att höra av sig med tips och påminner återigen om Kim Walls signalement:

Kim Wall beskrivs som 30 år gammal, 160 cm lång, smalt byggd, rödbrunt hår, bruna ögon. Iklädd en orange blus med långa ärmar, svart-vit blommig kjol, strumpor och stickade tröjor.

Om vi nu utgår från att PM har sagt att något skett på båten, vilket allt tyder på, så är det rent bedrägligt av polisen att gå ut och vädja till allmänheten. Det sänder dubbla signaler.. För även om hon inte är i båten är hon någonstans i havet.

Hon kommer nog dyka upp någonstans, därav det så väl ingående signalementet.

Något skedde inne. Möjligen blev det blodigt. Eller DNA av andra slag. Han sänker ubåten - fylla upp med vatten med hoppet om att saker ska spolas rent. Dumpat kroppen i vattnet.

Mest troligt skedde det hela impulsivt.

Om det hade skett en olycka BÖR han ju ha agerat helt annorlunda. Antingen är han sjuk, eller så döljer han något.

Jag menar en olycka kan ske, han borde då ha varit ångerfull och larmat om händelsen snarast - och knappast dränkt båten.

Han döljer något. Misstänker att hon ej återfinns i ubåten.
Citera
2017-08-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det låter extremt långsökt att hon skulle utföra något sådant faktiskt, även om ja, möjligheten finns, men att hon skulle riskera sin karriär på det sättet låter otroligt.
Och det blir en dyr affär för Kim och Peter. Måste betala alla kostnader plus att han inte får ett öre för båten från Försäkringskassan.
Citera
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Vina framme.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:12.605/centery:55.710/zoom:16

Japp, verkar lägga till vid gantrykranarna på Leventkaj.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Absolut håller jag med om det. Det är ett av alla spår man bör springa på medan man hoppas på att hon fortfarande skall dyka upp vid liv.
Men de sökte först både henne och ubåten. Hittade ubåten och PM som säger att alla ombord mår bra. Då finns ingen anledning att leta efter henne mer, hon är ombord. Sen sjunker båten och bara han dyker upp och berättar att hon gick iland igår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Jag har en ny hypotes!

Efter att ha fördjupat mig om Peter Madsen och ubåt UC3 Nautilus samt ägarbilden kring denna tror jag att det funnits en tanke hos Madsen sedan länge om att sänka ubåten.

Intressant hypotes
Citera
2017-08-12, 22:44
Medlem
Börjar låta mer och mer som att min magkänsla från start realiseras.
En sexlek som gått för långt.
Citera
2017-08-12, 22:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Och det blir en dyr affär för Kim och Peter. Måste betala alla kostnader plus att han inte får ett öre för båten från Försäkringskassan.
Jag skulle bli mycket förvånad om han fick ett öre från Försäkringskassan, oavsett. Du menar försäkringsbolaget.
Citera
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Vilket jäkla mysterium.
Som diplomerad SmartSkalle och inofficiell CSI-detektiv ska berätta hur det hela gick till;

Den Danska nörden som tillbtringat sitt liv i grabbig verkstadsmiljö under decennier hade plötsligt för första gången i sitt liv en kvinna tätt inpå...lustarna infann sig...hon kämpade emot.
Det hela slutade med våldtäkt och strypmord.
Han dumpade kroppan i havet för att sedemera fejka sjönöd och sänka das boot.
Ett enkelt fall för en riktig detektiv.

Nu är ju Raket Madsen en gift man, hans hustru hade ju med sig ett fräscht ombyte kläder till mannen när hon kom till dagens häktningsframställan. Så jag tror inte att han är en "Sheldon Cooper" när det gäller kvinnor.

Som frilansare kan jag intyga att man ofta gör en del jobb "halvklara" med en speciell mediakund i åtanke för att senare sälja in hela giget till dem. Det förekommer sällan skriva avtal mellan journalisten och mediebolaget.

Jag börjar mer fundera i riktning mot olycksfall som inte Raket Madsen är skyldig till men som han i ren panik har följt upp med en massa irrationella beslut. SMS:et till polarna som skulle seglat till Bornholm på fredagen med honom tyder på en kille i panik, avlysa färden utan närmare förklaring. Det meddeladet skickades innan Kim anmäldes försvunnen.

Hur som helst, det närmast dygnet blir intressant...
Citera
Medlem
fittas avatar
Peter Madsen i stor konflikt dagarna innan "olyckan": https://ing.dk/artikel/raket-madsen-traekker-sig-cs-kom-foerst-moelle-maa-skyde-raketten-foerst-202883

Gräver man vidare i detta är jag säker på att man hittar svaret. Vilket även kan innebära ett totalt psykbryt från Madsens sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in