2017-08-12, 22:28
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför fejka sjönöd och sänka das boot?

För att sudda ut bevis som blod och annan DNA kommna ur striden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Absolut. Men om man inte är helt säker, vilket är svårt att vara innan man har påträffat henne i ubåten, borde man väl ändå ha dykt i hamnen där hon påstås ha gått iland under tiden?
Absolut håller jag med om det. Det är ett av alla spår man bör springa på medan man hoppas på att hon fortfarande skall dyka upp vid liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför fejka sjönöd och sänka das boot?

Antagligen blodspår, för om han var påväg in med ubåten så kan han ha hunnit göra sig av med henne.
Citera
2017-08-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Absolut håller jag med om det. Det är ett av alla spår man bör springa på medan man hoppas på att hon fortfarande skall dyka upp vid liv.
Vilket talar för att dom, även om dom letar på flera håll, är relativt säkra på att hon inte är vid liv.
Senast redigerad av GoofyGuy222 2017-08-12 kl. 22:34.
Citera
2017-08-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Vilket jäkla mysterium.
Som diplomerad SmartSkalle och inofficiell CSI-detektiv ska berätta hur det hela gick till;

Den Danska nörden som tillbtringat sitt liv i grabbig verkstadsmiljö under decennier hade plötsligt för första gången i sitt liv en kvinna tätt inpå...lustarna infann sig...hon kämpade emot.
Det hela slutade med våldtäkt och strypmord.
Han dumpade kroppan i havet för att sedemera fejka sjönöd och sänka das boot.
Ett enkelt fall för en riktig detektiv.
Inkluderar din teori även existensen av hans fru?
Citera
2017-08-12, 22:33
Medlem
Läser ni inte tidningarna ? Man håller häktningsförhndlingarna inför stängda dörrar med hänsyn till offrets familj. Det finns tydligen känsliga uppgifter. Man kan ju undra vad men varför spekulera, det kommer fram tids nog. Men visst luktar det skit !
Citera
2017-08-12, 22:34
Medlem
fittas avatar
Jag har en ny hypotes!

Efter att ha fördjupat mig om Peter Madsen och ubåt UC3 Nautilus samt ägarbilden kring denna tror jag att det funnits en tanke hos Madsen sedan länge om att sänka ubåten.

Kort sagt anser Peter Madsen att ubåten är hans barn, och bokstavligt tavlat beskriver han den med känslor på ett sätt man beskriver sin älskare eller sitt barn. För Peter Madsen var ubåten ALLT.

En konflikt uppstod mellan Madsen och ubåtsföreningen om vem som egentligen ägde ubåten. Ubåtsföreningen gjorde sig av med Madsen, men Madsen lyckades "psyka ut" föreningen så pass att dom överlät båten till honom...

Där kunde man tro att det skulle sluta, men det verkar som att Madsen höll på att förlora båten igen. Enligt föreningen sitter dom på papper som bevisar att ubåten tillhör dom och inte Madsen.

Madsen visste att han skulle förlora striden, och valde att sänka ubåten.

Det enda jag inte får ihop är varför Kim Wall var med. Kanske var hon fascinerad av Madsen, för det kan jag lova er att man blir om man läser allt som finns om honom och även hans egen blogg! En sak är saker, Madsen tänker inte som oss andra.

Ubåtsföreningen ger tillbaka ubåten till Madsen för att få sinnesro, efter att Madsen lagt en "förbannelse" över ubåten som skulle ge olycka till den som gick ombord: https://ing.dk/artikel/ubaadsforening-giver-nautilus-tilbage-til-raket-madsen-ellers-ville-vi-aldrig-faa-fred

Ytterligare en hypotes är att någon i ubåtsföreningen orsakat kvinnans död av misstag då man trodde det var Madsen som skulle dö. Man hade inte räknat med att ett fruntimmer skulle finnas med bakom ratten.
Senast redigerad av fitta 2017-08-12 kl. 22:38.
Citera
2017-08-12, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Jag är lite förvirrad angående här länken. Enligt tidigare medlem är detta en planlösning på UC3 Nautilus. Men det är väl egentligen planlösningen på Euronaut?

På den ser man i vilket fall att det finns en dykarlucka. Frågan är på vilken av ubåtarna?

https://laststandonzombieisland.com/tag/uc3-nautilus/
Ritningen visar Midget ubåten, inte UC3.
Citera
2017-08-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Vilket jäkla mysterium.
Som diplomerad SmartSkalle och inofficiell CSI-detektiv ska berätta hur det hela gick till;

Den Danska nörden som tillbtringat sitt liv i grabbig verkstadsmiljö under decennier hade plötsligt för första gången i sitt liv en kvinna tätt inpå...lustarna infann sig...hon kämpade emot.
Det hela slutade med våldtäkt och strypmord.
Han dumpade kroppan i havet för att sedemera fejka sjönöd och sänka das boot.
Ett enkelt fall för en riktig detektiv.
Tyvärr, sannolikt.
Citera
2017-08-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Läser ni inte tidningarna ? Man håller häktningsförhndlingarna inför stängda dörrar med hänsyn till offrets familj. Det finns tydligen känsliga uppgifter. Man kan ju undra vad men varför spekulera, det kommer fram tids nog. Men visst luktar det skit !
Om vi läser tidningarna så hittar vi även att man hänvisade till utredningstekniska skäl - dvs man vill inte att tidningarna skall få veta alla fakta och publicera dem och därmed kunna påverka vittnen etc.
Citera
2017-08-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fo0Bar
Han hade kanske inte räknat med sökpådraget och blev överrumplad när han väl hittades? Verkar osannolikt att ubåtens 30-sekunders-fönster för att sjunka skulle sammanfalla precis med att han hittas.

Antagligen är hon i båten, han sänkte den & drog historian om att hon gått av kvällen innan i hopp om att gå fri och få möjlighet att fly landet?

Kanske är mest sannolikt nu när jag tänker på det. Handling i panik.
Hade han gjort sig av med kroppen och planerade sänka båten för att undanröja bevis hade han väl kunnat göra detta närmare land och simma så att han inte röjde var ubåten var.
Citera
2017-08-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Vänta lite nu. Är vi alldeles säkra på att det inte finns någon form av lucka för ev dykare ?
https://vimeo.com/952140
Detta är troligtvis en serviclucka som bara ka användas när ubåten är på land.
Den går inte att öppna inifrån.
Skulle man göra det så skulle ubåten sjunka direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in