Citat:
Ursprungligen postat av
Verkisto2
När det gäller mord och dråp så är ofta gärningsmannen en person som kände offret. Ofta rör det sig om en familjemedlem, nära släkting eller gammal vän. Därför bör vi misstänka sambon. Förhoppningsvis tänker dansk polis i samma banor - skulle tro att de håller ett öga på sambon. Kanske har de redan tagit in honom. Kanske sitter han i detta nu och svettas i ett förhörsrum.
Jag skulle nog vilja vrida lite på de argumenten. När det gäller våld med dödlig utgång brukar ca. 90% av GM har en
relation med BO, men det betyder inte alls att det måste röra sig om en familjemedlem, släkting etc. utan det räcker med att det är någon man kommit i kontakt med på något sätt, och det gör att kretsen runt BO är betydligt vidare än bara den närmaste släkt/vänskaps-kretsen. Självklart måste ju polisen kolla även på sambon i det här fallet, men jag tror definitivt inte att det är han som är GM. Vänder man på steken istället, och kollar på statistiken (BRÅ) för sexualbrott, så ser den ut såhär, i ungefärliga siffror:
- 70% av GM var helt obekanta för BO
- 20% av GM var bekanta för BO
- 10% av GM var närstående med BO
Jag drar den här slutsatsen: ubåts-killen är i någon form bekant med BO. Han har utsatt henne för någon form av sexuellt övergrepp som gått snett, och mordet har skett för att hon inte ska kunna anmäla honom, eller i någon form av panik.