2017-08-12, 19:57
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Det är väl inte av sexuella orsaker det är högst olämpligt att ha kjol och strumpbyxor på sig på en ubåt, kolla bilderna på tornet, föreställ er att klättra upp och ner där i de kläderna. Hennes klädsel tyder på att dom bara skulle ta ett snabbt varv runt hamnen i ytläge. Det är felknullade flashbackare som alltid ska ha allt till våldtäkter eller feministgenusdynga, så här blir det med "aktuella ämnen", det märktes direkt när första vågen av de vanliga skitdräggen till damppostare tog sikte på tråden, då spårar den ur.

saknar kräkis
Citera
2017-08-12, 19:58
Medlem
Gällande klädsel. Vi var vid Köpenhamns hamn i torsdags tidigare på dagen och jag måste ändå säga att vädret inte var sådant att en kvinna skulle ta på sig kjol eller tunna kläder utomhus. Snålblåst och vågor även långt inne i hamnen. Kanske det blev varmare på kvällen då de skulle ut och kanske det skulle vara varmare inne i ubåten men definitivt inte kjol väder utomhus.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Finns det något tänkbart scenario kvar där möjligheten faktiskt fortfarande finns att hon är vid liv?

Eller är det att betrakta som 100% säkert att hon är död?

Klart att det finns. Hon kan ha blivit indragen i en bil när hon blev ensam i hamnområdet, och hållas fången. Eller hon kan hålla sig undan med flit för att ställa till det för M, eller för att få uppmärksamhet. Jag utgår ifrån att hon inte kan ligga någonstans i närheten av hamnen med bruten fot? SÅ mycket måste polisen ha letat eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ja, hon förväntar sig att åka ubåt. Det kan ha varit en efterlängtad dröm för henne länge.
Jo, jag skulle sett glad ut om jag hade haft chans att prova den där ubåten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Jag menar inte den feministiska sidan i sig, utan att denna ubåtshistoria skiljer sig från vad hon brukar skriva om; dvs feminism mm. För mig får människor gärna skriva om feminism, utan att jag lägger någon värdering i det, men ubåtshistorien går utanför de "ramar" hon vanligtvis håller sig inom.

Rätt eller fel, jag vet inte. Men det känns som ett gruskorn i skon som skaver.

Hon skrev inte bara feministiska artiklar även om många hakar upp sig på att hon gjort det. Utrikespolitik, naturvetenskap, klimathotet, kärnvapen etc var en del områden som intresserade henne. Läs artiklarna på the Guardian eller New York Times, ex.
Citera
2017-08-12, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu tror jag att dom flesta människor i fertil ålder, som plötsligt befann sig ensamma med en person av motsatta könet, och som dessutom hade ett glassigt yrke och rykte, och detta i en ovanlig och exotisk miljö... skulle åtminstone SNUDDA vid tanken. Eller..?

Är du galen ???
Varför i all sin dar skulle en människa som utövar sitt yrke och träffar massor av spännande människor automatiskt tänka sex ??
Citera
2017-08-12, 19:59
Medlem
Snapcounts avatar
Att hon ser glad ut på bilden, tolkar jag bara som att hon skulle ju försöka sälja storyn + bilder till någon tidning.
Citera
2017-08-12, 20:00
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Klart att det finns. Hon kan ha blivit indragen i en bil när hon blev ensam i hamnområdet, och hållas fången. Eller hon kan hålla sig undan med flit för att ställa till det för M, eller för att få uppmärksamhet. Jag utgår ifrån att hon inte kan ligga någonstans i närheten av hamnen med bruten fot? SÅ mycket måste polisen ha letat eller?

Nja, fast några indicier måste finnas mot mannen eftersom han blivit häktad.
Citera
2017-08-12, 20:01
Medlem
Jan66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Det finns virtuella AIS-punkter som kan sändas ut av en fast AIS-station på land, för att underlätta tex SAR. Mao behövs ingen sändare på plats för att visa "Wreck" där ni beskriver. Vet ej hur det löstes nu men mkt möjligt med en virtuell AIS-position

AIS sänder ut den position som matas in i systemet, vanligtvis från fartygets GPS.
Men man kan sända ut vilken position som helst om man matar in det manuellt.
T.ex sändas ut från kuststation för att märka ut hinder för sjöfarten.

I Sverige är det Sjöfartsverket som sänder säkerhetsmeddelanden via AIS.
Senast redigerad av Jan66 2017-08-12 kl. 20:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Jag menar inte den feministiska sidan i sig, utan att denna ubåtshistoria skiljer sig från vad hon brukar skriva om; dvs feminism mm. För mig får människor gärna skriva om feminism, utan att jag lägger någon värdering i det, men ubåtshistorien går utanför de "ramar" hon vanligtvis håller sig inom.

Rätt eller fel, jag vet inte. Men det känns som ett gruskorn i skon som skaver.

Absolut något som inte är som det brukar vara! Hon verkar var en självständig och kanske litet spänningssökande person. Hon bör ha träffat Madsen tidigare och han känner sig nog smickrad. Hon kanske har antytt att hon planera en artikelserie om ovanliga uppfinnare el dyl. Men har hon en dold agenda? Får vi någonsin veta det?
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Visst ser det ut på bilden som om hon förväntar sig något utöver det vanliga.

Det hör väl inte till det vanliga att få åka u-båt heller... Antingen ser man skräckslagen ut eller så kan man väl se smått lyrisk ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Men jisses, i vilken alternativ verklighet lever du i? Kvinnor (och några män) har på sig kjol i alla möjliga situationer. Vissa trivs helt enkelt i det plagget. Varken kjol eller klänning är förbehållet en romantisk eller sexuell situation med känd partner. Lika lite som ett par rena kalsonger är förbehållet potentiella knullsituationer.

Nä, men betänk nu att Madsen kanske faktiskt gick runt i sin overall och faktiskt reagerade på ett par bara ben där i u-båten, är det verkligen så otroligt osannolikt? Och det kanske även hade skett om hon burit jeans? Det må vara neanderthalarbeteende att därefter ge en sexuell invit, men jösses, ibland är teorin rätt långt ifrån den praktiska verkligheten. Folk blir IBLAND primitiva och reagerar instinktivt på bar hud, med det inte sagt att kvinnor ska bära burka, bara ett konstaterande att för människor som har svårt att kontrollera drifter så kan bar hud utgöra en lockelse och det spelar ingen roll om man är äldre man som tänder på vuxna eller pedofil, sommaren är i regel tuffare för alla sexualbrottslingar på grund av alla exponering som är helt naturligt eftersom folk klär av sig pga värmen och så ska det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in