2017-08-12, 19:05
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är ju nå´t konstigt med det hela. Sambon larmar kl 02 att de inte återkommit. Men varför vara ute så sent med u-båten, någon som har koll på tidslinjen? Jag spekulerar nu bara, men som journalist, inte fan hade jag valt att hoppa i en u-båt iförd blus och kjol och åkt runt med ett leende på läpparna sent på kvällen...ok, hon kan ha varit uppklädd för en utekväll med sambon, men jag vet inte...sköter man inte sitt arbete på dagtid som journalist?

På bilden av henne på U-båten ser hon som någon nämnde väldigt lycklig ut, nästan lyrisk. Blir mer och mer övertygad om att de kände varandra, kanske är Madsen en vän till familjen?
Borde dom inte ha varit vänner på facebook då?
Citera
2017-08-12, 19:05
Medlem
Citat:
Det är ju nå´t konstigt med det hela. Sambon larmar kl 02 att de inte återkommit. Men varför vara ute så sent med u-båten, någon som har koll på tidslinjen? Jag spekulerar nu bara, men som journalist, inte fan hade jag valt att hoppa i en u-båt iförd blus och kjol och åkt runt med ett leende på läpparna sent på kvällen...ok, hon kan ha varit uppklädd för en utekväll med sambon, men jag vet inte...sköter man inte sitt arbete på dagtid som journalist?

På bilden av henne på U-båten ser hon som någon nämnde väldigt lycklig ut, nästan lyrisk. Blir mer och mer övertygad om att de kände varandra, kanske är Madsen en vän till familjen?

Visst ser det ut på bilden som om hon förväntar sig något utöver det vanliga.
Citera
2017-08-12, 19:07
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Exakt det som förbryllar mig också. Polisen verkar utesluta möjligheten att hon är vid liv. Av någon anledning.

Så de tros ha hittat hennes kropp?
Eller har de andra rutiner än här och han anses ha sett henne senast osv.
Tror mer på det senare.
Citera
2017-08-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimaz
Brottsrubriceringen har nu ändrats till vållande till annans död. Mer info nu på gp.se

Brottsrubriceringen baseras väl i nuläget mest på vad GM sagt. Han har väl påstått att hon alldeles själv ramlat & slagit i huvudet, men det behöver ju inte vara sant. Hans trovärdighet är noll efter att han påstått att han släppt av henne. Än så länge är varken kropp eller dödsplats undersökt, vad vi vet, så man ska nog inte dra några slutsatser i nuläget vad gäller brottsrubriceringen.
Citera
2017-08-12, 19:08
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Hon är fortfarande efterlyst skriver polisen i senaste pressmeddelande säger tv4

Det låter hoppfullt.
Citera
2017-08-12, 19:10
Medlem
Citat:

Dina frågor är inte så svåra och kan ge dig svar om du tänker lite. De åkte väl iväg vid 19-tiden om jag inte minns fel och då var BO tydligen glad. Kanske hon länge hade längtat efter att få åka ubåt. Svårare än så behöver det inte vara.
Citera
2017-08-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat

Ja, hon förväntar sig att åka ubåt. Det kan ha varit en efterlängtad dröm för henne länge.
Citera
Medlem
80231s avatar
Enligt BT så är de på väg till Nordhavn (nästan precis norr om centrala Köpenhamn) med ubåten. ETA vid 22-tiden i kväll.

http://www.bt.dk/krimi/politi-om-mystisk-ubaadssag-saa-langt-er-vi-med-efterforskningen
Citat:
Nautilus blev bjærget lørdag, og den er i skrivende stund på vej mod Nordhavn i København, hvor man forventer, at den vil ankomme ved 22.00-tiden.

Nordhavn: https://www.google.se/maps/place/Nordhavnen,+2150+K%C3%B6penhamn,+Danmark/@55.7108581,12.5913533,13.75z/data=!4m5!3m4!1s0x465252ec082254f1:0x35a2bc73d420c c00!8m2!3d55.7165469!4d12.6054574
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Nu tänkte jag på den militära sjöövervakningen, där sparas radardata.

Möjligen, inget jag känner till hur dansken jobbar.
Vilket som är det relativt svårt att hålla koll på ett såpass litet eko och framför allt om det går nära land. Om vi snackar traditionell radar alltså.
Citera
2017-08-12, 19:12
Medlem
http://www.expressen.se/kvallsposten/detta-har-hant-i-ubatsincidenten/

Bilder från inuti ubåten . Vet inte om postats tidigare.
Citera
2017-08-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Det låter hoppfullt.

Nej, inte hoppfullt. Betyder bara att de inte hittat henne än. Ubåten har inte undersökts än så hon kan ligga död i den.
Citera
2017-08-12, 19:17
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat

Jo. Så då kan man spåna loss lite, som jag först gjorde i inlägg 1114 Att hon lever.
Hon hade (?) stora ambitioner och kunde kanske gå över normala gränser. Vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in