Nja, tror ni övertolkar här med att hon ser lycklig och förväntansfull ut. Hon ser glad ut, ja, men mer än så går väl knappast
att se på detta foto? Vad hennes klädsel beträffar är det väl fan också vad brottsoffers klädsel ska diskuteras jämt!
Det som kallas för blus och kjol i media kan vara vad som helst för lättare jacka, vindjacka, långärmad sweater mm, till det att "kjol" kan vara en felöversättning från "kjole" , dvs klänning eller tunika. Hon kanske bar tjocka leggings under osv osv.
Bara för att det står blus o kjol läggs en undertext in att tjejen har klätt sig "fin".
Tror att allt detta är värdelösa spekulationer som inte har något med det misstänkta brottet att göra.
Däremot intresserar jag mig mer för den misstänktes beteende. Finns någon som kan översätta vad han säger på videoklippet efter han blivit "räddad" som finns upplagt på expressen?
Där pratar han på till synes obekymrad av det som hänt och att tjejen är försvunnen.
Hans beteende att flina inför fotograferna på häktningsförhandlingen verkar skumt och psykopatiskt.
Han ser sliten ut. Hade det varit min ubåt som jag lagt ner så galet mycket pengar i och som nu havererat med massor av kostnader för bärgning och reparationer, att en person som jag nyss lämnat av på kajen är spårlöst försvunnen, ja då skulle jag varit fruktansvärt upprörd och orolig vad som hänt o inte velat prata med journalister.
Men denna typ konverserar en lång stund med intervjuaren, flinar upp sig och nekar till allt.
Obehagligt och minst sagt misstänkt!