2017-08-12, 17:24
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Precis så är det högst sannolikt. Olycka och sen freakade han ut.
Smuggling...mellan DK och SV?? Inflödet där är nog lättare på annat sätt än att trixa med ubåtar. Långsökt men kanske inte helt omöjligt.
Feministisk konstprojekt? Finns inte på kartan.
Sexmord? Även det långsökt men kanske inte helt omöjligt.
Flyktingar? En vänsterjournalist som använder "flyktinghjälp" som clickbait, har hänt förr. Det är ingen som påstått att det bara var PM och KW på ubåten, kan ha varit flera, skulle kunna förklara hans "alla ombord är okej".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
De har ändrat brottsrubricering från mord till dråp.

Det är säkert lättare att bevisa i nuläget, dråp är ju allvarligt nog för att driva utredningen med full styrka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Kan rätten formulera sig så pass detaljerat, som den trots att gör (dråp genom oaktsamhet) utan att en kropp återfunnits?

Han kan ha avgett trolig förklaring.
Citera
2017-08-12, 17:25
Medlem
Är det någon som kan svara på varför media publicerar namn och bild på den misstänkte i ett oerhört tidigt skede medan man annars brukar vara väldigt restriktiv med det?
Varför är danskens integritet mindre värd än andras?

Jag föredrar den restriktiva linjen.
Han är inte dömd.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenfras
Fast vad spelar det för roll. Hon har ju varit på ubåten. Det nekar han inte till. Mest troligt har ubåten sköljts igenom och det går inte att säkra något dna överhuvudtaget. Om man mot förmodan skulle säkra något dna så bevisar det ju bara att hon faktiskt varit på ubåten, vilket inte bevisar att han bragt henne om livet. Dna-provet berättar inte om det rör sig om exempelvis blod eller något annat biologiskt material som däremot styrker brottsmisstanke.

Skulle man hitta blodiga handdukar som gömts i någon skrubb eller om delar av ubåten inte vattenfyllts så finns dock viss möjlighet att påvisa blod om man hittar några fläckar. Men han lär väl vara tillräckligt smart för att ha slängt sådant i havet i så fall

Så nej, man kan inte hitta blod i en ubåt som varit vattenfylld genom att "topsa" varenda vrå.
Nä jag har inte sagt att DNA-spår skulle vara mycket att hänga i granen i detta fall, jag svarade bara gällande dess påstådda snabba nedbrytning i havsvatten.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Kan rätten formulera sig så pass detaljerat, som den trots att gör (dråp genom oaktsamhet) utan att en kropp återfunnits?
Självklart.

Den är ju baserad på vad han berättat i förhör.
Citera
2017-08-12, 17:26
Bannlyst
Citat:

Måste väl ha att göra med Madsens berättelse tänker jag, annars är ju magkänslan att de bara kört på med dråp eller mord tills de fick mer på fötterna.
Jag tolkar det som att dansken snackat iallafall lite.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentafredriksson
Enligt första vittnet på plats som räddade honom stod han i tornet, gick ner i ubåten sen sjönk den när han kom upp igen.

Enligt bt.dk
Snäll tolkning: Han gav upp försöket att hålla ubåten flytande och stängde av den motor som driver generator och kompressor - varvid tryckluften inte längre räckte till för att hantera en läckande dyktank. Förbränningsmotorer mår bättre om man stänger av dem innan de vattenfylls - dvs han ville hålla nere reparationskostnaderna efter bärgningen.

Mer trolig tolkning: Han smet ned och öppnade medvetet dyktankarna och lämnade sedan tornluckor öppna för att försöka "tvätta" kabinen.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Han kan ha avgett trolig förklaring.
Så kan det förstås vara.

Men han har väl nekat till att ha dödat henne? Eller har han bara nekat till att ha mördat henne?
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Är det någon som kan svara på varför media publicerar namn och bild på den misstänkte i ett oerhört tidigt skede medan man annars brukar vara väldigt restriktiv med det?
Varför är danskens integritet mindre värd än andras?

Jag föredrar den restriktiva linjen.
Han är inte dömd.

För att han är en offentlig person. Och folk vet att han är den som äger ubåten, Einstein.
Citera
2017-08-12, 17:27
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Du verkar kunnig, kan man spraya och lysa lite då, för att hitta blodstänk?
Filmen verkar inte ensam vara avgörande, der verkar ubåten vara.
Nyfiken bara.

Man kan skicka in spermahundar också. Då kan man få reda på vad han verkligen gjort i ubåten. Han kanske har haft som vana att åka ner i djupet och brutalrunka?
Citera
2017-08-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Måste väl ha att göra med Madsens berättelse tänker jag, annars är ju magkänslan att de bara kört på med dråp eller mord tills de fick mer på fötterna.
Jag tolkar det som att dansken snackat iallafall lite.
Ja, han sa ju att han skulle lämna förklaring kl. 14.00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in