2017-08-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag sätter min slant på att han på bästa aspie-vis vantolkat hennes signaler och misstagit hennes entusiasm och nyfikenhet med en sexuell invit. Sen har tumult och handgemäng uppstått där han "råkar" strypa henne eller hon slår i huvudet olyckligt.

Ja, du och så tar vi den där om Snövit också...
Citera
2017-08-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Om han är anklagad för mord kan följande föreligga:

1. Polisen har bildbevis.
2. Polisen har databevis (2 datorer i beslag)
3. KW kan ha messat SOS från båten
4. Polisen har pejlingsbevis ang KW:s mobil
5. Annat bevismaterial har hittats, tex blod från KW på PM
Räcker att han har kvar hennes mobiltelefon och någon gång under natten (efter att han påstått att han släppt av henne) klättrar upp i tornet och hennes telefon då får kontakt med mobilnätet på en plats som hennes telefon absolut inte borde ha funnits.

Mer än väl nog för att trigga polisen.
Citera
2017-08-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Släpp alla saftiga teorier om knarkkarteller, bestaliaska sexmord och seriemördande.

Han har på nåt sätt råkat ta livet av henne, utan uppsåt.

Mer spännande än så är det inte tycärr.

Säg nåt exempel på om hur kan råka mörda nån i ett litet rum t ex.
Själv tänker jag bara genom oaktsam sex.
Citera
2017-08-12, 17:20
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Så långt vet jag inte om jag ska dra det. Jag håller mig till att han medvetet sänkte ubåten för att försöka förstöra bevis.

Nu förklarar skunkjobb att vattnet på platsen är för osalt för att fungera så.
Citera
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Bisarrt hur man än ser på det.
Vilka kontakter kan Kim och Madsen haft med kulturarbetare som håller på med dylikta projekt.
Synd om familjen, onödigt lidande i flera steg (först saknad, sen lyckta dörrar, kränkande uppgifter) om det är någon typ av konst som utövas så oansvarigt och makabert. Fast konstnärerna ser det såklart inte så.
Det är bara de psykiskt störda som skulle se på det så.
Sen om ingen hade dött, så kan man kan hävda konst.
Nu anser jag det är 100% omöjligt, och ens ta det spåret låter som att konstnärer nu ska få döda.
Vilket ingen normal konstnär skulle hävda.

Vart blev han häktad?
Har inte så bra koll, så SE eller DK?
Det ska bli intressant hur detta utvecklar sig, känns nästan som om man ska hämta chipsskålen.
Men blir väl odramatiskt i slutändan kanske, eller...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Det är troligt att det är den varianten som PM kommer att använda sej av om det finns defekter på walls skalle.
Värre blir det naturligtvis att förklara bort flera defekter på huvudet

Problemet är då att han ljugit från start och andra förklaringar kommer inte att ses som sant om de gynnar honom.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Vadå "råkat" ta livet av henne?

Klart man inte bara "råkar" ta livet av någon..

Nån typ av olycka. Du får vänta och se, tin-tin.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Kan det inte bara vara så att polisen nu utgår från att hon har försvunnit hos honom. Den sjunkna ubåten och tajmingen är indicier för att han hade med försvinnandet att göra. Utepå havet är det svårt att försvinna utan att vara död.

Därför kör nu polisen officiellt på teorin om att hon råkat dö. "Råkat dö" pga att man vet inte vad som hänt - därför är man svävande i orsaken till häktning.

Om man inte undanhållit något erkännande om "död genom oaktsamhet" så tror jag ändå detta var mord/dråp.
Citera
2017-08-12, 17:21
Medlem
De har ändrat brottsrubricering från mord till dråp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Släpp alla saftiga teorier om knarkkarteller, bestaliaska sexmord och seriemördande.

Han har på nåt sätt råkat ta livet av henne, utan uppsåt.

Mer spännande än så är det inte tycärr.

Precis så är det högst sannolikt. Olycka och sen freakade han ut.
Smuggling...mellan DK och SV?? Inflödet där är nog lättare på annat sätt än att trixa med ubåtar. Långsökt men kanske inte helt omöjligt.
Feministisk konstprojekt? Finns inte på kartan.
Sexmord? Även det långsökt men kanske inte helt omöjligt.
Citera
Medlem
vepiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Vadå "råkat" ta livet av henne?

Klart man inte bara "råkar" ta livet av någon..

Nja det kan väl förvisso visst hända? Även om det kanske inte kan tänkas vara adekvat i det aktuella fallet. Finns ju b.l.a en brottsrubricering vid namn vållande till annans död.. Om du råkar köra på en unge som springer ut från ingenstans på en gata och inte har en chans att bromsa, körde du då på barnet fullt avsiktligen?
Citera
2017-08-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenfras
Fast vad spelar det för roll. Hon har ju varit på ubåten. Det nekar han inte till. Mest troligt har ubåten sköljts igenom och det går inte att säkra något dna överhuvudtaget. Om man mot förmodan skulle säkra något dna så bevisar det ju bara att hon faktiskt varit på ubåten, vilket inte bevisar att han bragt henne om livet. Dna-provet berättar inte om det rör sig om exempelvis blod eller något annat biologiskt material som däremot styrker brottsmisstanke.

Skulle man hitta blodiga handdukar som gömts i någon skrubb eller om delar av ubåten inte vattenfyllts så finns dock viss möjlighet att påvisa blod om man hittar några fläckar. Men han lär väl vara tillräckligt smart för att ha slängt sådant i havet i så fall

Så nej, man kan inte hitta blod i en ubåt som varit vattenfylld genom att "topsa" varenda vrå.

Man kan filtrera vattnet efter blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in