2017-08-12, 15:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Det var ett dråp, H drog in henne i bilen hon ropade" nej, så får ni inte göra ",tappade ringarna och ena skon, granne hörde bildörren slås igen. Sen uppstod en fajt hon skrek och H tryckte henne på halsen, troligen ett övergreppsförsök

Du får ursäkta, men detta är helt omöjligt att tro på. Kan du möjligen lägga kanske 20 minuter på att författa en noggrannare beskrivning?

Och svara gärna på de sista frågorna som jag ställde i andra stycket! Dessa är: Du registrerade dig 2006. Varför skriver du om detta just nu, nu när KM kom upp i tråden? Du har ju haft hur många år som helst på dig. Och har du varit i kontakt med polisen? Ytterligare frågor som behöver svar.
Citera
2017-08-12, 16:00
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det var ett dråp, H drog in henne i bilen hon ropade" nej, så får ni inte göra ",tappade ringarna och ena skon, granne hörde bildörren slås igen. Sen uppstod en fajt hon skrek och H tryckte henne på halsen, troligen ett övergreppsförsök

Jag försöker ändå: Menar du att bilen stod på Ekuddenvägen, att Helena hade hunnit ända till lekplatsen där hon tappar sina ringar, släpas tillbaka hela den långa vägen genom Kohagen och tappar då skorna - du minns säkert att Helena tappade båda skorna ... (såvida hon inte tappade dem redan när hon sprang mot lekplatsen), Helena dras in i bilen och skriker då de uttalade orden, bildörrar slås igen och bilen kör ner till Bäcken och vänder uppåt mot Marieforsleden? (Allt för passa in i "Hannas" beskrivning, om den nu är korrekt.)

Och bilen som killarna på Hällristningsvägen observerar, då? Bilspåren i sanden på lekplatsen? Däckavtrycket på asfalten på det smala promenadstråket som går från cykelvägen, över lekplatsområdet upp till skogskanten? Hur ska detta passas in? Och "brovittnet"? Skulle denne mystiske "H" ha varit "pilotmannen", då - den som gick med Helena över bron? Ingen av dina män - vare sig GS eller H - verkar ju vara hörda av polisen. Ändå plockar polisen in den så kallade "pilotmannen" (som av allt att döma är en annan person än GS och H) och delger honom misstanke om mord.

När du nu ändå har skrivit ut "all denna information" kan du lika gärna skriva ut de bådas namn. Om de nu finns, vill säga ...

Och så glöm inte svaren på mina frågor!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-12 kl. 16:06.
Citera
2017-08-12, 16:02
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Några klargörande:
Kroppen finns INTE vid Timmersdala-korset, utan i Skövde.
Förövarna har INTE råkat köra på henne, hon blev strypt av misstag i bilen av H, G S körde.
Glöm Mikael Rönnlund
Bilen var gul.
Ingen av förövarna skulle nånsin skriva en rad här , glöm "lobotomist" !
H är idag alkoholist

Ena dagen är kroppen i en vägbrunn efter Timmersdala-korset och nästa i Skövde. Låter lite knepigt.
Citera
2017-08-12, 16:04
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Några klargörande:
Kroppen finns INTE vid Timmersdala-korset, utan i Skövde.
Förövarna har INTE råkat köra på henne, hon blev strypt av misstag i bilen av H, G S körde.
Glöm Mikael Rönnlund
Bilen var gul.
Ingen av förövarna skulle nånsin skriva en rad här , glöm "lobotomist" !
H är idag alkoholist

Citat:

Ha..., åter igen, om du läst tråden på ett någorlunda seriöst sätt så borde du inse att dessa uppgifter stämmer väldigt dåligt in med de övriga (förmodade) fakta i fallet.

Om H's kvarlevor skulle dyka upp i Skövde så kan man kanske börja ta dig på allvar, så länge du inte kommer med mer konkreta o kontrollerbara uppgifter.
Citera
2017-08-12, 16:28
Medlem
Ska jag vara ärlig tror jag personligen inte jättemycket på att den s.k "Pilot" är GM. Vad jag har förstått verkar han leva ett helt vanligt liv med familj och jobb. Jag har svårt att tro att någon som haft ihjäl någon avsiktligt eller genom olycka kan leva ett normalt liv i 25 år utan att braka ihop psykiskt med alkohol och/eller drogmissbruk som följd.. Såvida personen inte är en kallblodig psykopat utan samvete, men då känns det lite underligt om han kan leva ett "normalt" liv med fru och barn och hela den biten, men vem vet?..
Om jag ska spekulera fritt så tror jag GM är alkoholiserad och lever ett ganska tillbakadraget liv med få om ens några nära vänner. På den bilden verkar Phenas inlägg kunna stämma in, men å andra sidan vet jag inte vad syftet är med dennes inlägg om den ändå inte bemödar namnge personerna i fråga eller avslöja vart kroppen kan finnas.
Citera
2017-08-12, 16:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Ska jag vara ärlig tror jag personligen inte jättemycket på att den s.k "Pilot" är GM. Vad jag har förstått verkar han leva ett helt vanligt liv med familj och jobb. Jag har svårt att tro att någon som haft ihjäl någon avsiktligt eller genom olycka kan leva ett normalt liv i 25 år utan att braka ihop psykiskt med alkohol och/eller drogmissbruk som följd.. Såvida personen inte är en kallblodig psykopat utan samvete, men då känns det lite underligt om han kan leva ett "normalt" liv med fru och barn och hela den biten, men vem vet?..
Om jag ska spekulera fritt så tror jag GM är alkoholiserad och lever ett ganska tillbakadraget liv med få om ens några nära vänner. På den bilden verkar Phenas inlägg kunna stämma in, men å andra sidan vet jag inte vad syftet är med dennes inlägg om den ändå inte bemödar namnge personerna i fråga eller avslöja vart kroppen kan finnas.

Jag tror att det är svårt för oss "vanliga" att kunna ha en åsikt om huruvida mördare lever/kan leva ett helt vanligt/någorlunda vanligt liv - oavsett om vederbörande har åkt dit och släppts ut eller har klarat sig undan. Men rent spontant känns det väl som att många kända mördare, våldtäktsmän med flera våldsverkare tycks klara jobb och familj bra.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-12 kl. 16:45.
Citera
2017-08-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Se upp gott folk!! Var beredda lite annorlunda inlägg för klockan är ju runt tio på en fredagskväll
Om jag inte minns helt fel så fick vi ju besök från självaste "Lena Philipsson" fast det kanske var lördags natten

Men som de säger alkohol är ju ett bra sanningsserum ibland! Vem vet..
Ha en bra kväll!
Du själv är inte helt trovärdig. Nyreggad som påstår att du var kompis med H. Men du verkar veta väldigt lite om henne och Mariestad. Hur är det tex med om K.B och H gick i samma klass?
Citera
2017-08-12, 18:10
Medlem
Phena - du kommer "tappa" oss allihopa om du inte pratar ur skägget. Gör klart så du får lugn och ro i själen.
Citera
2017-08-12, 18:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Phena Lilipsson: Kan du svara på de här frågorna: Du registrerade dig 2006. Varför skriver du om detta med GS och H just nu, nu när KM kom upp i tråden? Du har ju haft hur många år som helst på dig. Och har du varit i kontakt med polisen? DU MÅSTE SVARA!

Du måste förstå att om man duckar för frågor av den här typen blir man inte tagen på allvar. Du säger en massa "A", men inte ett enda "B". Den dagen som du "pratar ur skägget" helt ska jag börja fundera över vad du skriver.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-12 kl. 18:28.
Citera
2017-08-12, 18:25
Medlem
Citat:
Om hon tappat ringarna borde de inte rullat iväg ???ta 2 ringar och släpp dem de kan rulla långt och skulle vara ännu svårare att hitta än skorna som jag tror man slängt en åt var sitt håll för att de inte skulle hittas
Citera
2017-08-12, 18:30
Medlem
Läser fortfarande tråden varje dag men kommenterar väldigt, väldigt sällan. Tycker det har blivit så tråkig stämning.
När jag började skriva och kom med en misstänkt pilot så fick jag i stort sett bara skit.Dpck inte av Alla!!!
Och det för att jag hade fått information från en vän som fått det av andra.
Knappt man vågar yttra sig i tråden.
Vill inte vi alla ha en lösning på detta och hitta HA?
Citera
2017-08-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Jag menar att Freija inte känner till Mariestad så väl. Det kanske inte har betydelse alls men nu är det i alla fall påpekat.
Jag känner Freija mycket väl, och vet varför hon inte har koll på Hjorten. Mer behöver jag inte berätta mer än att det är en pålitlig person och källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in