2017-08-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
KM bor kvar i samma hus sedan 1991, är detta konstigt eller är det bara jag som tycker det?

Det är lite svårt att släppa tanken, du har rätt. Också märkligt, irriterande, frustrerande etc. etc. att KM och LA verkar agera som INGET har hänt. Många fler pratar nu än bara för en vecka sedan. Hur länge håller det här?
Citera
2017-08-26, 23:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
KM bor kvar i samma hus sedan 1991, är detta konstigt eller är det bara jag som tycker det?

Ja nog är det en indikation på att det faktiskt kan finnas en bakomliggande orsak till att han vill bo kvar just där.
Citera
2017-08-26, 23:07
Medlem
Citat:
Lite konstigt kanske , om det tog slut med KB 2001!? Eller vad det va så varför sålde dom inte å flytta till var sitt hus/lägenhet ? Han kanske är väldigt fäst vid sitt hus ..... KB skulle va väldigt bra och få lite info ifrån tex. Om dom byggde/renovera garage -92
Citera
2017-08-26, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MstadBoSen1986
Misstolka mig nu inte, det har förekommit antydningar till att att man skall "ta in vederbörande" och pressa skiten ur hen.
Jag ville bara påängtera att så funkar inte ett välorganiserat rättsväsende i en demokratisk stat...

Okej, då förstår jag vad du menar. Förhörsteknik är ju psykologiskt och följer oftast en agenda. Ett upplägg som man kommer överens om (brukar alltid vara två poliser med under ett förhör) i förväg beroende på vilken typ av person man skall förhöra. Brottet i sig kan också ha betydelse.

Det finns bra och mindre bra förhörsledare och i det här fallet ligger polisen tyvärr i underläge då tung bevisning saknas. Normalt brukar man ju delge den misstänkte bevisning pö om pö för att den misstänkta skall måla in sig i ett hörn.

Det som man på rak arm kommer att tänka på avseende KM är att han kände sig pressad redan innan hans namn kom upp i tråden. Nu när vi vet vem det är bör han vara i upplösningstillstånd och när polisen väl tar in honom igen kommer han att vara nedbruten psykiskt och förhoppningsvis hittas något av intresse vid en husis.
Citera
2017-08-26, 23:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Misstolka mig nu inte, det har förekommit antydningar till att att man skall "ta in vederbörande" och pressa skiten ur hen.
Jag ville bara påängtera att så funkar inte ett välorganiserat rättsväsende i en demokratisk stat...

Ja jag vet vad du syftar på, det var Ugglan som föreslog detta i ett tidigare inlägg.
Citera
2017-08-26, 23:20
Medlem
Citat:
Okej, då förstår jag vad du menar. Förhörsteknik är ju psykologiskt och följer oftast en agenda. Ett upplägg som man kommer överens om (brukar alltid vara två poliser med under ett förhör) i förväg beroende på vilken typ av person man skall förhöra. Brottet i sig kan också ha betydelse.

Det finns bra och mindre bra förhörsledare och i det här fallet ligger polisen tyvärr i underläge då tung bevisning saknas. Normalt brukar man ju delge den misstänkte bevisning pö om pö för att den misstänkta skall måla in sig i ett hörn.

Det som man på rak arm kommer att tänka på avseende KM är att han kände sig pressad redan innan hans namn kom upp i tråden. Nu när vi vet vem det är bör han vara i upplösningstillstånd och när polisen väl tar in honom igen kommer han att vara nedbruten psykiskt och förhoppningsvis hittas något av intresse vid en husis.

OM Pilot KM är även GM - SÅ ÄR DET DAX ALLA SOM "HÅLLT" HONOM BAKOM RYGGEN - Att prata med polisen nu !!- tänk konsekvensen om allt kommer fram. Linda, systrar mfl OM - det är KM.
Citera
2017-08-26, 23:26
Medlem
mb20guys avatar
– Hade jag gjort Helena någonting illa så hade jag kommit ihåg det. Jag hade inte kunnat leva med det, säger han i den upplästa intervjun i P4.

http://www.expressen.se/gt/helenas-misstankte-mordare-slar-ifran-sig-jag-ar-oskyldig/

Var hittar man den upplästa intervjun? Sökt men ej funnit.
Citera
2017-08-26, 23:27
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det är lite svårt att släppa tanken, du har rätt. Också märkligt, irriterande, frustrerande etc. etc. att KM och LA verkar agera som INGET har hänt. Många fler pratar nu än bara för en vecka sedan. Hur länge håller det här?

Men INGET har ju hänt... Det pratas om dårfinkarna på flaschback. Det har jag hört. Folk skakar på huvudet åt er. Självklart kommer allt "prat" härifrån. Klas och hans familj har all rätt att leva som vanligt. Dessa huvudlösa beskyllningar är inte ens mödan värt att kommentera.
Citera
2017-08-26, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Men INGET har ju hänt... Det pratas om dårfinkarna på flaschback. Det har jag hört. Folk skakar på huvudet åt er. Självklart kommer allt "prat" härifrån. Klas och hans familj har all rätt att leva som vanligt. Dessa huvudlösa beskyllningar är inte ens mödan värt att kommentera.

Nej, allt snack kommer inte från flashback (märk stavning), långt därifrån. Men bra att du vet, som vanligt.
Senast redigerad av lubbe75 2017-08-26 kl. 23:36.
Citera
2017-08-26, 23:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
– Hade jag gjort Helena någonting illa så hade jag kommit ihåg det. Jag hade inte kunnat leva med det, säger han i den upplästa intervjun i P4.

http://www.expressen.se/gt/helenas-misstankte-mordare-slar-ifran-sig-jag-ar-oskyldig/

Var hittar man den upplästa intervjun? Sökt men ej funnit.

Här: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6726495
Citera
2017-08-26, 23:35
Medlem
Citat:

Jag varken vill eller kan bekräfta eller dementera gällande KM
Jag säger på nytt, jag har fff ingen aning om vem detta är.
Om det är KM som många av er säger.
Citera
2017-08-26, 23:37
Medlem
Citat:
Jag varken vill eller kan bekräfta eller dementera gällande KM
Jag säger på nytt, jag har fff ingen aning om vem detta är.
Om det är KM som många av er säger.

Men du bor i mstad? Har inte du någon ingång som pratar eller vet saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in