Citat:
Ursprungligen postat av
MstadBoSen1986
Misstolka mig nu inte, det har förekommit antydningar till att att man skall "ta in vederbörande" och pressa skiten ur hen.
Jag ville bara påängtera att så funkar inte ett välorganiserat rättsväsende i en demokratisk stat...
Okej, då förstår jag vad du menar. Förhörsteknik är ju psykologiskt och följer oftast en agenda. Ett upplägg som man kommer överens om (brukar alltid vara två poliser med under ett förhör) i förväg beroende på vilken typ av person man skall förhöra. Brottet i sig kan också ha betydelse.
Det finns bra och mindre bra förhörsledare och i det här fallet ligger polisen tyvärr i underläge då tung bevisning saknas. Normalt brukar man ju delge den misstänkte bevisning pö om pö för att den misstänkta skall måla in sig i ett hörn.
Det som man på rak arm kommer att tänka på avseende KM är att han kände sig pressad redan innan hans namn kom upp i tråden. Nu när vi vet vem det är bör han vara i upplösningstillstånd och när polisen väl tar in honom igen kommer han att vara nedbruten psykiskt och förhoppningsvis hittas något av intresse vid en husis.