2017-08-12, 12:18
Medlem
dialektikers avatar
Bara jag här i tråden som tycker det är tråkigt om denne exentriske, galna men inspireande uppfinnare visar sig vara skyldig?
Samtidigt är man ju orolig för att han ska kunna dra polisväsendet vid näsan och komma undan på detta makabra sätt.
I danska "Söndagsavisen" skriver han att han hoppas på en krminell bana, att han helt enkelt kan dra polisväsendet vid näsan.
Citat:
"Jeg håber, at jeg på sigt får en kriminel løbebane. Ikke at jeg vil røve en bank. Nej, for satan, det må ikke gå ud over nogen,« siger han og forklarer, hvad han så vil gøre. »Jeg vil gerne i al hemmelighed bygge en kæmpestor brintballon og flyve ind over København i den, mens et hav af politibiler jagter mig nede på jorden. Ballonen vil jeg lande mellem de to spir på Roskilde Domkirke, mens politiet står klar til at fange mig. Jeg ved ikke, om det bliver lige præcis det, jeg kommer til at gøre, men jeg vil gerne lave en happening af gigantiske dimensioner,« siger han og smiler."
https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/ så visst verkar han ha haft lite konstiga ambitioner.
Men samtidigt verkar han vara en inspiratör av stora mått, som får genomslag hos mig, för jag hade faktiskt missat honom.
Citera
2017-08-12, 12:20
Medlem
Inget snack om att Madsen har dräpt Kim.
Någon gång under natten till fredag har han kastat henne överbord, fastbunden med någon sorts vikt.
Det ska bli spännande att se hur länge han kommer att förneka, han kommer att erkänna så småningom.
Citera
2017-08-12, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Monolithic
Även om sexuella motiv är troligare så håller jag med om att SJWs kan vara extremt påträngande och att vara instängd med en sådan kan nog få det att flippa (särskilt om båda kombineras).

Har själv blivit ovän med en kollega på 10 sekunder när jag påpekade att jag inte tycker att invandrare har rätt att få fertilitetsbehandling i Sverige. Det eskalerade snabbt vill jag säga. Dessa människor är inte vana att bli emotsagda och är extremt gapiga.

Jag är ofta i diskussion med de som skiljer sig med mig helt åsiktsmässigt som eskalerat i stora diskussioner men aldrig tänkt tanken att våldföra och mörda någon pga detta. Måsta vara något med Nordiska män.
Citera
2017-08-12, 12:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Monolithic
Även om sexuella motiv är troligare så håller jag med om att SJWs kan vara extremt påträngande och att vara instängd med en sådan kan nog få det att flippa (särskilt om båda kombineras).

Har själv blivit ovän med en kollega på 10 sekunder när jag påpekade att jag inte tycker att invandrare har rätt att få fertilitetsbehandling i Sverige. Det eskalerade snabbt vill jag säga. Dessa människor är inte vana att bli emotsagda och är extremt gapiga.

Jag håller med. De är inte kloka, och värre är att de är så säkra på att de har rätt. Säger man ett negativt ord om invandringen eller homosexuella som skaffar barn, så tror de att de har rätt att kalla en vilka fula namn som helst tillbaka. Att ingen vanlig hyfs eller hänsyn mer behövs i umgänget. Tjejen kan ha blivit helt hysterisk, och han kan ha försökt få henne att snappa ut ur det genom att slå henne. Och slagit för hårt, så att hon ramlade och slog i huvudet i något hårt där i det trånga utrymmet.
Citera
Medlem
Xer0s avatar
Jag undrar vad som hänt.
"Vi är på botten av ett hav babe, ingen kan höra dig skrika nu".

Han blir som ett djur och offrar ett världskänt projekt som är resultatet av åratals jobb, för att våldta och mörda nån journalist tjej som ville vara med och "åka posche" med honnom?

Nej det låter inte troligt.
Något måste gått jävligt fel.
Senast redigerad av Xer0 2017-08-12 kl. 12:24.
Citera
Medlem
T
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Va nej. En invit är om hon frivilligt tar av sig de kläder hon har på sig. Att hon som journalist vill se fin ut hänger väl där ihop med att hon kommer ta bilder med henne själv sittande där och prata med uppfinnaren.

Exakt!
Citera
2017-08-12, 12:23
Medlem
DrRagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var hon utmanande klädd alltså, VET man det? I så fall var det osmart. SÄRSKILT när man umgås med lite kufiska typer, som lever mycket i fantasin (ofta med hjälp av porr - nu vet vi förstås inte om just MGM gjorde det men det är vanligt) måste man vara försiktig med sådant. För de kan ha en massa uppdämd längtan och väldigt gärna VILJA tro att en djup urringning eller synliga lår är en invit. Eller bara att en kvinna visar dem något som helst intresse.

Vi vet egentligen hur fint eller utmanande klädd hon var. Det jag läst och hört i nyheter är: blus, kjol, strumpbyxor. Minns inte skor och färger och inget om material heller, så det kan vara hur osexigt som helst, eller hur sexigt som helst.
Jag hade nog tagit på mig lite mer praktisk klädsel typ jeans och något oömt på överkroppen om jag visste att jag skulle ut med en mindre ubåt, förmodligen utan all bekvämlighet. Men det är ju bara jag.
Det hela kanske var en ganska impulsivt planerad tripp? Jag har inte läst något om hur det hela startade vad jag minns.
Citera
2017-08-12, 12:26
Medlem
lazze93lazzes avatar
Nu ligger bärgaren precis bredvid ubåten så jag antar att dom börjat nu? Hoppas det går bra och fort!
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radice
Hon hade långärmad blus plus kjol + strumpbyxor + sneakers. Helt normal klädsel.

...om man är på ett cosplayevent
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrRagon
Även om din kommentar kan vara korrekt i detta fall så händer det emellanåt att en kvinnas val av kläder är en indirekt eller tydlig invit. Jag har ingen källa på det utan det är enbart empirisk kunskap då det hänt mig några gånger.

Kommer du och Raket-Madsen från en kultur där män inte kan uppföra sig om de får se en kvinna i kjol?
Citera
2017-08-12, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Lite märkligt val av klädsel av journalisten. Vem åker u-båt i kjol? Att hon visade upp hela härligheten när hon klättrade upp och ner för lejdaren kanske kaptenen tog som en invit?

Han ville gå till botten med det hela, slutade med att han inte kunde bärga sig själv.
Citera
2017-08-12, 12:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrRagon
(min fetning)
Även om din kommentar kan vara korrekt i detta fall så händer det emellanåt att en kvinnas val av kläder är en indirekt eller tydlig invit. Jag har ingen källa på det utan det är enbart empirisk kunskap då det hänt mig några gånger. (det har förtydligats senare) Man får se upp med sina formuleringar.
Jag tycker också att det är både en lite märklig tidpunkt för en journalistisk tur med en amatörbyggd ubåt, och ett smula underligt val av kläder, även om det kan vara en del sammanträffanden som kan komma att förklara just detta.
Det var det fånigaste jag har hört. Blev du uppraggad av någon med utmanande klädsel? Har du aldrig blivit uppraggad av någon som inte haft utmanande klädsel? Vad signalerade de sistnämnda med sin klädsel i så fall?
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var hon utmanande klädd alltså, VET man det? I så fall var det osmart. SÄRSKILT när man umgås med lite kufiska typer, som lever mycket i fantasin (ofta med hjälp av porr - nu vet vi förstås inte om just MGM gjorde det men det är vanligt) måste man vara försiktig med sådant. För de kan ha en massa uppdämd längtan och väldigt gärna VILJA tro att en djup urringning eller synliga lår är en invit. Eller bara att en kvinna visar dem något som helst intresse.

Mitt i prick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in