Bara jag här i tråden som tycker det är tråkigt om denne exentriske, galna men inspireande uppfinnare visar sig vara skyldig?
Samtidigt är man ju orolig för att han ska kunna dra polisväsendet vid näsan och komma undan på detta makabra sätt.
I danska "Söndagsavisen" skriver han att han hoppas på en krminell bana, att han helt enkelt kan dra polisväsendet vid näsan.
Citat:
"Jeg håber, at jeg på sigt får en kriminel løbebane. Ikke at jeg vil røve en bank. Nej, for satan, det må ikke gå ud over nogen,« siger han og forklarer, hvad han så vil gøre. »Jeg vil gerne i al hemmelighed bygge en kæmpestor brintballon og flyve ind over København i den, mens et hav af politibiler jagter mig nede på jorden. Ballonen vil jeg lande mellem de to spir på Roskilde Domkirke, mens politiet står klar til at fange mig. Jeg ved ikke, om det bliver lige præcis det, jeg kommer til at gøre, men jeg vil gerne lave en happening af gigantiske dimensioner,« siger han og smiler."
https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/ så visst verkar han ha haft lite konstiga ambitioner.
Men samtidigt verkar han vara en inspiratör av stora mått, som får genomslag hos mig, för jag hade faktiskt missat honom.