2017-08-11, 15:24
Medlem
Pajosvs avatar
Två saker som jag reagerat på:

1. Pappa Jörgen är kritisk till hanteringen av sonen Patriks försvinnande. Han jämför med försvunna minderåriga och dementa. Det är ju självklart att man hanterar en frisk vuxens försvinnande på ett annat sätt än om ett barn eller en förvirrad åldring försvinner. Det borde Jörgen förstå.

2. Den 21 juli säger Jörgen Linfeldt: "Det kan vara möjligt att han tagit en paus från allting. Han vill hålla sig undan och vara i fred. Vi visste som sagt att han inte mådde bra alls helgen innan, säger Jörgen."

Okej! Det hela kanske inte är så mystiskt. Pappan nästan bekräftar att det kanske handlar om ett frivilligt försvinnande.

Relativt tidigt i tråden, åtminstone halvvägs in, så skrev jag om att Patrik mycket väl kunde hålla sig "gömd" hos någon vän, bekant eller partner.
Citera
2017-08-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
det måste finnas en kille som är lik P i Ö-bro ,är iaf minst tredje gången jag ser en ev obs på just örebro centralstation nu.

Hmm,ja nu blev ju detta lite jobbigt ,att jag då inte frågade honom vad han hette ,men var i sällskap utav mina äldre släktingar och det kändes ohyfsat utav mig att gå runt och fråga folk vad de heter ,jag ville ju inte heller störa den killen med konstiga frågor ,när han såg ut att må bra och var glad.
Håller man på och frågor folk saker bara sådär random ,kan de ju bli både irriterade varför man går på dem och även undrandes ,så därför lät jag bli.
Tyckte denne kille såg ut att må prima ,så varför störa då ?

jaha ,nu kommer jag förevigt undra om det var P. jag stod 5 meter ifrån .Helskotta också......Varför frågade jag inte om vad han hette? ..Suck..Han hade mellanblont hår som var välklippt ,men dock med den där "luggen" som p. har .

Kommentarer på detta ?

iallafall gick denne kille på Skövdetåget mot Göteborg ,det är det enda jag vet.
Senast redigerad av evaveva 2017-08-11 kl. 15:37.
Citera
2017-08-11, 15:35
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Hmm,ja nu blev ju detta lite jobbigt ,att jag då inte frågade honom vad han hette ,men var i sällskap utav mina äldre släktingar och det kändes ohyfsat utav mig att gå runt och fråga folk vad de heter ,jag ville ju inte heller störa den killen med konstiga frågor ,när han såg ut att må bra och var glad.
Håller man på och frågor folk saker bara sådär random ,kan de ju bli både irriterade varför man går på dem och även undrandes ,så därför lät jag bli.

Kommentarer på detta ?

Visst finns det passande och relevanta kommentarer på Ditt inlägg!

Fotograferade Du, som även Du uppmanat andra, att göra?
Nej, just det!
Det hade räckt med, att fotografera och skicka till allllllla "admins" för en bekräftelse eller dementi!
Citera
2017-08-11, 15:39
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om man försöker för ett ögonblick tänka sig in i föräldrarnas situation:

Polis och Missing People letar efter en avliden person, iaf efter en tid.
Men du som förälder tycker att flera av vittnesmålen från olika ställen i Sverige verkar trovärdiga. En sliten Patrik. Förvirrad. Men polis och Missing People vill inte medverka till sådant eftersök.

Vad skulle ni då göra som föräldrar?

jag hade åkt själv på varje jävla Observation ,tror man hade varit desperat .
Citera
2017-08-11, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Visst finns det passande och relevanta kommentarer på Ditt inlägg!

Fotograferade Du, som även Du uppmanat andra, att göra?
Nej, just det!
Det hade räckt med, att fotografera och skicka till allllllla "admins" för en bekräftelse eller dementi!

Ne för han tittade mig rakt i ögonen som att han undrade vad jag ville ,tror faktiskt han hade blivit arg om jag fotat honom sittandes där ,på pressbyråns uteservering som ligger på den sidan utav stationen som vetter mot spåren .Och vad hade mina supergamla föräldrar sagt (det var de som skulle med tåget) om jag som gammal kvinna börjat plåta random ynglingar ?

Nej ,jag står för att om det nu skulle ha varit P. så mådde han så bra att då behöver han varken oss eller sina föräldrar
Senast redigerad av evaveva 2017-08-11 kl. 15:44.
Citera
2017-08-11, 15:43
Medlem
Jag tänkte precis på en sak, om någon hade hämtat Patrik i Hallsberg där väskorna hittades borde det då inte finnas spår från bildäck? Jag antar att polisen har redan kollat upp detta med sökhundar eller något
Citera
2017-08-11, 15:43
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Två saker som jag reagerat på:

1. Pappa Jörgen är kritisk till hanteringen av sonen Patriks försvinnande. Han jämför med försvunna minderåriga och dementa. Det är ju självklart att man hanterar en frisk vuxens försvinnande på ett annat sätt än om ett barn eller en förvirrad åldring försvinner. Det borde Jörgen förstå.

2. Den 21 juli säger Jörgen Linfeldt: "Det kan vara möjligt att han tagit en paus från allting. Han vill hålla sig undan och vara i fred. Vi visste som sagt att han inte mådde bra alls helgen innan, säger Jörgen."

Okej! Det hela kanske inte är så mystiskt. Pappan nästan bekräftar att det kanske handlar om ett frivilligt försvinnande.

Relativt tidigt i tråden, åtminstone halvvägs in, så skrev jag om att Patrik mycket väl kunde hålla sig "gömd" hos någon vän, bekant eller partner.

Precis det som har stört mig med hans uttalande om paus osv ,tack för att du satte ord på mina tankar .
Citera
2017-08-11, 15:46
Medlem
Nina ?

ALLA admins, hmm......?

ja för de är ju så många ...

ja jag säger att om jag hade hållt på och frågat denna kille om saker och ting ,så hade han blivit redigt förbannad och antagligen sagt : -Va F-n sköt dej själv .och skit i andra ....dagens ungdomar Vill Inte bli störda av diverse tanter och farbröder ...
Senast redigerad av evaveva 2017-08-11 kl. 15:48.
Citera
2017-08-11, 15:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
ja precis ,men i den situation som de var ville de nog få ut all info som gick omkring sin son ,så att någon skulle lyckas se skymten utav honom .

En sak som slog mig när jag såg den killen som jag tyckte liknade P. nu idag , var att OM det hade varit han ,så ansåg mitt psyke att då ska han få sitta där ifred ,snackandes med den person han hade i öronsnäckorna , och få åka på vidare äventyr .
Kände att det får liksom vara nog med sök efter en person som inte gett sig till känna på dessa månader. Visst ,är det så att om han är död ,så skall vi självklart försöka hitta dennes kropp ,men om han är vid liv så måste vi nog låta honom vara vid det här laget ,eller vad tycker ni ?

Tror att vi i Sverige är sådana att vi låter alltid människor i våran omgivning få ha sin eget utrymme , där vi låter dem ,söka upp kontakt om de själva vill ,därmed vill det inte sägas ,att vi kan kolla upp om en ledsen individ eller en för oss sliten eller trött individ ,behöver stöd eller hjälp.Det ingår ju i vanlig hyfs att vi som medmänniskor frågor om den behöver hjälp med något ,eller hur ?

Känner som dig. Om jag sett någon som liknar P och jag kanske känner mig säker på att det är han. Om han hade sett okej ut och verkade må någorlunda bra, hade jag nog skrivit en liten lapp att jag känt igen honom men inte kommer att kontakta någon, sedan lämnat mitt nummer om han behövde något. Om jag hunnit självklart.
Citera
2017-08-11, 16:07
Medlem
psflaxs avatar
Citat:

jaha ,nu kommer jag förevigt undra om det var P. jag stod 5 meter ifrån .Helskotta också......Varför frågade jag inte om vad han hette? ..Suck..Han hade mellanblont hår som var välklippt ,men dock med den där "luggen" som p. har .

Kommentarer på detta ?

iallafall gick denne kille på Skövdetåget mot Göteborg ,det är det enda jag vet.

Du kunde frågat honom vad klockan är, hade han svarat på skånska kunde det varit en ledtråd.

Nu är jag inte 100% säker på att han pratar skånska, men det är nog ganska sannolikt.
Citera
2017-08-11, 16:08
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Precis det som har stört mig med hans uttalande om paus osv ,tack för att du satte ord på mina tankar .

Jag såg ditt inlägg efter att jag hade skrivit mitt inlägg.

Jag skulle nästan vilja drista mig till att påstå att fallet är mer eller mindre löst. Detta med anledning av att pappan faktiskt säger: "Han vill hålla sig undan och vara i fred." Hade pappa Jörgens sagt:"Han kanske vill hålla sig undan och vara i fred." och då hade vi fortfarande inte haft en aning om vad som ev. hänt och inga ledtrådar.

Nu har vi åtminstone något litet tecken som kan ge en vink om vad som kan ha hänt.

(Detta förutsätter att Nyheter24 citerat Jörgen Linfeldt korrekt. Media har ju en förkärlek att vinkla och omformulera det som sagts.)
Citera
2017-08-11, 16:08
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Känner som dig. Om jag sett någon som liknar P och jag kanske känner mig säker på att det är han. Om han hade sett okej ut och verkade må någorlunda bra, hade jag nog skrivit en liten lapp att jag känt igen honom men inte kommer att kontakta någon, sedan lämnat mitt nummer om han behövde något. Om jag hunnit självklart.

Å sedan rusat hem för att göra ett inlägg här

Förlåt Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in