2017-09-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Okej. Har det stått någonstans?

För läser man här från början så Står det Hässleberg. Även i fb-gruppen nämndes det gång på gång att ryggsäcken låg vid återvinningsstationen vid Hässleberg.

Är den som hittade väskan med här i gruppen? Tänkte om det har nämnts här av upphittaren.

Du får fråga AlterEgo69 ,det var dennes kompis som var ute o joggade och hittade ryggan !
EDIT :
Den såg ryggan samma dag som han försvann och sen när det blev efterlysning dagen efter så meddelade den sig till polisen så att de hämtade upp den och alla fick bekräftat att det var Patriks ryggsäck. Joggaren såg att ryggan legat på precis samma sätt från den första dagen tills den togs omhand ,så ingen hade vänt på den ,ej heller tagit ur någonting ,för joggaren kände utanpå ryggan första dagen och då kändes det som något hårt låg inuti ,som var lika med datorn ....när polisen öppnade den.
Senast redigerad av evaveva 2017-09-04 kl. 15:49.
Citera
2017-09-04, 15:59
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Läser man AlterEgos berättelse så nämner han mellan 15 och 16 på kartan, längst med järnvägen.

Så då stämmer inte den placeringen på enirokartan heller? Och inte heller punkten i ruta 8 på denna karta?

Har PM, hoppas på svar.
(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017

http://oi68.tinypic.com/140xbfr.jpg
Citera
2017-09-04, 16:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Du får fråga AlterEgo69 ,det var dennes kompis som var ute o joggade och hittade ryggan !
EDIT :
Den såg ryggan samma dag som han försvann och sen när det blev efterlysning dagen efter så meddelade den sig till polisen så att de hämtade upp den och alla fick bekräftat att det var Patriks ryggsäck. Joggaren såg att ryggan legat på precis samma sätt från den första dagen tills den togs omhand ,så ingen hade vänt på den ,ej heller tagit ur någonting ,för joggaren kände utanpå ryggan första dagen och då kändes det som något hårt låg inuti ,som var lika med datorn ....när polisen öppnade den.

Såg ryggsäcken, tog sig fram till ryggsäcken, kände på ryggsäcken....men tittade inte i den.

Helt seriöst, jag tror inte på den berättelsen.

Antingen påhitt eller så har joggaren något med försvinnandet att göra, det är min tro.
Citera
2017-09-04, 16:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Läser man AlterEgos berättelse så nämner han mellan 15 och 16 på kartan, längst med järnvägen.

Så då stämmer inte den placeringen på enirokartan heller? Och inte heller punkten i ruta 8 på denna karta?

Har PM, hoppas på svar.
(FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017

http://oi68.tinypic.com/140xbfr.jpg

Här är ett inlägg från AlterEgo

Citat från mitt inlägg som AlterEgo svara på:
Citat:
AlterEgo säger sig ha trovärdiga uppgifter om var ryggsäcken hittades (du kan söka uppgiften via hans namn i tråden)
Här är hans karta på var ryggsäcken hittades
https://www.google.se/maps/dir/Rickard+Erikssons+Byggvaruhus+AB,+Industrigatan,+H allsberg/59.0757971,15.1089321/@59.0725707,15.1065485,15z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x465c0c8bcad89481:0x8bc61 f110c137604!2m2!1d15.1104651!2d59.0706128!1m0!3e2
https://www.flashback.org/sp61202538

och så här svara hon (AlterEgo är en hon tror jag ):
Citat:
Tack för förtroendet👍 På min karta är startpunkten vid Woody där resväskan fanns i närheten, lutad mot elskåpet. Den uppgiften kommer inte från mig utan det läste jag här eller i gruppen. Slutpunkten öster om Dollarstore visar var ryggsäcken hittades. Det vet jag med säkerhet. Lägg ingen relevans vid den markerade vägen. Det var den enda karta jag kunde fixa. När ryggsäcken påträffades samma dag som försvinnandet hade inte sådden kommit igång så den låg fullt synlig på gärdet.....

Så AlterEgo har förstahandsinformation av upphittaren själv.
AlterEgo, kolla att jag länkat din karta rätt? Jag var tvungen att länka om kartan i citatet, då länken av någon underlig anledning först inte fungerade.
Citera
2017-09-04, 16:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

[/url]

AlterEgo, kolla att jag länkat din karta rätt? Jag var tvungen att länka om kartan i citatet, då länken av någon underlig anledning först inte fungerade.

AlterEgo berättar för oss att joggaren såg ryggsäcken första dagen, gick fram till den och klämde, kände något hårt, som det dagen efter, när joggaren leder polisen till ryggsäcken, visar sig vara laptopen.

Vi ska alltså tro på att joggaren gick fram till ryggsäcken, klämde på den, men tittade inte i den.

Någon måtta får det vara, vi är inte helt dumma i huvudet i den här tråden.

AlterEgo69 skiver det här vid ett annat tillfället, citat;

Hej 😊
När ryggsäcken noterades runt 18-tiden samma dag som Patrik försvann så hade efterlysningen inte gått ut än. Den som såg den var ute och motionerade sin vanliga runda och trodde att det var ett bylte som låg där. Diket är väldigt brett och svårt att ta sig över. När efterlysningen kom dagen efter gick personen dit igen och tog sig över närmare järnvägsspåret där det finns en slags övergång och upptäckte då att det var en Fjällrävenryggsäck som i efterlysningen. Det rör sig många motionärer och folk som rastar sina hundar i det här området som har en del småvägar som syns på de olika kartorna. Det går att komma till "ryggsäcksplatsen" om man går till både höger och vänster om Woodys men vet inte om man kan gå rakt fram. Vet tyvärr inget om Stalan.

Men i ett annat inlägg skriver AlterEgo69 att joggaren klämde på ryggsäcken den dagen som P försvann.

Någon mer än jag som anar ugglor i mossen?
Senast redigerad av OY 2017-09-04 kl. 16:48.
Citera
2017-09-04, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
AlterEgo berättar för oss att joggaren såg ryggsäcken första dagen, gick fram till den och klämde, kände något hårt, som det dagen efter, när joggaren leder polisen till ryggsäcken, visar sig vara laptopen.

Vi ska alltså tro på att joggaren gick fram till ryggsäcken, klämde på den, men tittade inte i den.

Någon måtta får det vara, vi är inte helt dumma i huvudet i den här tråden.

AlterEgo69 skiver det här vid ett annat tillfället, citat;

Hej 😊
När ryggsäcken noterades runt 18-tiden samma dag som Patrik försvann så hade efterlysningen inte gått ut än. Den som såg den var ute och motionerade sin vanliga runda och trodde att det var ett bylte som låg där. Diket är väldigt brett och svårt att ta sig över. När efterlysningen kom dagen efter gick personen dit igen och tog sig över närmare järnvägsspåret där det finns en slags övergång och upptäckte då att det var en Fjällrävenryggsäck som i efterlysningen. Det rör sig många motionärer och folk som rastar sina hundar i det här området som har en del småvägar som syns på de olika kartorna. Det går att komma till "ryggsäcksplatsen" om man går till både höger och vänster om Woodys men vet inte om man kan gå rakt fram. Vet tyvärr inget om Stalan.

Men i ett annat inlägg skriver AlterEgo69 att joggaren klämde på ryggsäcken den dagen som P försvann.

Någon mer än jag som anar ugglor i mossen?
Du får tro vad du vill men inte är det jag som idiotförklarar andra här i alla fall. Enough said!
Citera
2017-09-04, 17:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Såg ryggsäcken, tog sig fram till ryggsäcken, kände på ryggsäcken....men tittade inte i den.

Helt seriöst, jag tror inte på den berättelsen.

Antingen påhitt eller så har joggaren något med försvinnandet att göra, det är min tro.

Nu orkar jag inte leta mer efter information i tråden, har gjort mitt för idag med sökandet i den, men jag minns att AlterEgos joggande vän som hittade ryggsäcken såg den vid 18-tiden samma kväll då Patrik försvunnit, dvs på måndagen. Då hade Patrik ännu inte anmälts försvunnen.
Dagen efter hade upphittaren sett efterlysningen och mindes ryggsäcken. Tror att det var då joggaren kände utanpå ryggan och kunde känna en kontur efter något hårt som kändes som en dator. Då anmäldes väskan till polisen.

Kan också tänka mig att personen varit extra försiktig med väskan med tanke på att Patrik var anmäld försvunnen. Kanske inte ville rota runt i eventuellt bevismaterial?

Jag tror till 100 % på AlterEgo, som ritade tidigt ut platsen. Hon har i tråden gett ett trovärdigt intryck. Hennes placering av ryggsäcken stöddes av ytterligare en i tråden långt senare, LisaFlash.

Tycker inte att det finns minsta anledning att vara ironisk eller antyda något.

Rätta mig AlerEgo om jag minns fel!

Kan inte minnas om jag sett någon exakt utsatt plats för ryggan i pressen, mer än att det varit öster om Dollarstore på ett fält. Men kan ha fel.
Senast redigerad av notknapparen 2017-09-04 kl. 17:19.
Citera
2017-09-04, 17:21
Medlem
Citat:
Nu orkar jag inte leta mer efter information i tråden, har gjort mitt för idag med sökandet i den, men jag minns att AlterEgos joggande vän som hittade ryggsäcken såg den vid 18-tiden samma kväll då Patrik försvunnit, dvs på måndagen. Då hade Patrik ännu inte anmälts försvunnen.
Dagen efter hade upphittaren sett efterlysningen och mindes ryggsäcken. Tror att det var då joggaren kände utanpå ryggan och kunde känna en kontur efter något hårt som kändes som en dator. Då anmäldes väskan till polisen.

Kan också tänka mig att personen varit extra försiktig med väskan med tanke på att Patrik var anmäld försvunnen. Kanske inte ville rota runt i eventuellt bevismaterial?

Jag tror till 100 % på AlterEgo, som ritade tidigt ut platsen. Hon har i tråden gett ett trovärdigt intryck. Hennes placering av ryggsäcken stöddes av ytterligare en i tråden långt senare, LisaFlash.

Kan inte minnas om jag sett någon exakt utsatt plats för ryggan i pressen, mer än att det varit öster om Dollarstore på ett fält. Men kan ha fel.
100% korrekt som alltid. Du är ordentligt påläst och har väldigt bra minne 👍
Citera
2017-09-04, 17:36
Medlem
Citat:

[/url]

Länken funkar 😊
Citera
2017-09-04, 17:42
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag skiter i vad du tror, evaveva skriver, citat;

EDIT :

Då bör vi kanske bena ut var påståendet(fetade) ursprungligen kommer ifrån innan vi går vidare. Är det evaveva som lägger till och drar ifrån, eller har AlterEgo lanserat uppgiften.

I övrigt så tycker jag att det är märkligt att en joggare ser en väska med fjällrävenmärke, och om jag inte minns fel, även någon annan detalj på väskan, utan att stå bredvid den. Varför notera lump i terrängen?

Hur vet joggaren att ingenting hade tagits ur ryggsäcken om hen inte har tittat i den?

Det misstänktes inget brott, så varför ens tänka i banor av bevismaterial?

Jag förbehåller mig rätten att vara skeptisk till storyn om den oskyldige joggaren tills annat framkommer.
Citera
2017-09-04, 17:44
Moderator
OYs avatar
Citat:

EDIT :

Då bör vi kanske bena ut var påståendet(fetade) ursprungligen kommer ifrån innan vi går vidare. Är det evaveva som lägger till och drar ifrån, eller har AlterEgo lanserat uppgiften.

I övrigt så tycker jag att det är märkligt att en joggare ser en väska med fjällrävenmärke, och om jag inte minns fel, även någon annan detalj på väskan, utan att stå bredvid den. Varför notera lump i terrängen?

Hur vet joggaren att ingenting hade tagits ur ryggsäcken om hen inte har tittat i den?

Jag förbehåller mig rätten att vara skeptisk till storyn om den oskyldige joggaren tills annat framkommer.

EDIT;

Dessutom så bör den som placerade ryggsäcken i terrängen också känna till att den ligger där, hur den ligger, vad som finns i den, detaljer och om något har försvunnit ur den.
Citera
2017-09-04, 18:05
Medlem
Citat:

EDIT :

EDIT;

Dessutom så bör den som placerade ryggsäcken i terrängen också känna till att den ligger där, hur den ligger, vad som finns i den, detaljer och om något har försvunnit ur den.
Jag tycker att du ska läsa det som JAG skrev och inte förlita dig på någons så kallade citat som inte är nåt citat därför att jag aldrig skrivit så. Jag skrev att min vän såg ett bylte ligga på andra sidan diket på måndagen runt kl 18-tiden. När efterlysningen kom på tisdagen återvände personen till platsen och tog sig över och såg att det var en Fjällrävenryggsäck med ett Fi-märke och tre Snobbenmärken. Det kändes på utsidan att det låg en laptop inuti. Då kontaktades polisen som kom och hämtade den. Personen som jag känner har inte kollat i ryggsäcken och vet inte om det saknades nåt och det har jag aldrig skrivit heller. Om du inte tycker att det här låter trovärdigt så är det helt ok men om folk ska citera mig får de gärna göra det korrekt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in