Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Nu orkar jag inte leta mer efter information i tråden, har gjort mitt för idag med sökandet i den, men jag minns att AlterEgos joggande vän som hittade ryggsäcken såg den vid 18-tiden samma kväll då Patrik försvunnit, dvs på måndagen. Då hade Patrik ännu inte anmälts försvunnen.
Dagen efter hade upphittaren sett efterlysningen och mindes ryggsäcken. Tror att det var då joggaren kände utanpå ryggan och kunde känna en kontur efter något hårt som kändes som en dator. Då anmäldes väskan till polisen.
Kan också tänka mig att personen varit extra försiktig med väskan med tanke på att Patrik var anmäld försvunnen. Kanske inte ville rota runt i eventuellt bevismaterial?
Jag tror till 100 % på AlterEgo, som ritade tidigt ut platsen. Hon har i tråden gett ett trovärdigt intryck. Hennes placering av ryggsäcken stöddes av ytterligare en i tråden långt senare, LisaFlash.
Tycker inte att det finns minsta anledning att vara ironisk eller antyda något.
Rätta mig AlerEgo om jag minns fel!
Kan inte minnas om jag sett någon exakt utsatt plats för ryggan i pressen, mer än att det varit öster om Dollarstore på ett fält. Men kan ha fel.
Jag skiter i vad du tror, evaveva skriver, citat;
Du får fråga AlterEgo69 ,det var dennes kompis som var ute o joggade och hittade ryggan !
EDIT :
Den såg ryggan samma dag som han försvann och sen när det blev efterlysning dagen efter så meddelade den sig till polisen så att de hämtade upp den och alla fick bekräftat att det var Patriks ryggsäck. Joggaren såg att ryggan legat på precis samma sätt från den första dagen tills den togs omhand ,så ingen hade vänt på den ,ej heller tagit ur någonting ,för joggaren kände utanpå ryggan första dagen och då kändes det som något hårt låg inuti ,som var lika med datorn ....när polisen öppnade den.
Då bör vi kanske bena ut var påståendet(fetade) ursprungligen kommer ifrån innan vi går vidare. Är det evaveva som lägger till och drar ifrån, eller har AlterEgo lanserat uppgiften.
I övrigt så tycker jag att det är märkligt att en joggare ser en väska med fjällrävenmärke, och om jag inte minns fel, även någon annan detalj på väskan, utan att stå bredvid den. Varför notera lump i terrängen?
Hur vet joggaren att ingenting hade tagits ur ryggsäcken om hen inte har tittat i den?
Det misstänktes inget brott, så varför ens tänka i banor av bevismaterial?
Jag förbehåller mig rätten att vara skeptisk till storyn om den oskyldige joggaren tills annat framkommer.
EDIT;
Dessutom så bör den som placerade ryggsäcken i terrängen också känna till att den ligger där, hur den ligger, vad som finns i den, detaljer och om något har försvunnit ur den.