2017-08-04, 13:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Jag fick jämt höra när jag var liten:
-"Finns det hopp, finns det liv"

Nu får man verkligen hoppas att det är så!
Vart sjutton kan han ha tagit vägen?

Ligger han avliden utomhus i Hallsberg eller Hällabrottet så bör det gå att hitta honom relativt fort om man nyttjar den där hunden man använde vid kapellet. Runt en timme för att söka av 1000x500 meter.

Man borde söka kring fyndplatserna tycker jag.
Citera
2017-08-04, 13:26
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Jag fick jämt höra när jag var liten:
-"Finns det hopp, finns det liv"

"Finns det liv, finns det hopp", var det Det sa min mamma alltid.

Men i det här fallet vet vi inte om det finns något liv.
Citera
2017-08-04, 13:29
Medlem
Spekulationer: Det kanske redan är sagt, men Om den nu omtalade 17-åringen är ensamkommande och det talas om att han är skriven på ett HVB hem. Och sedan nu bor kollektivt. Så är det sannolikt så att han bor i ett så kallat stödboende.
Oftast sker det efter man fyllt 18, men det finns kommunala avvikelser. Hur länge man bor där låter jag vara osagt. Men att det bor en 22 åring på stöd är inte omöjligt.
Har man PUT och närmar sig 18 år så hamnar man på stödboende. Har man inte PUT hamnar man på ett asylboende. Stödboendet varierar ju från kommun till kommun. Men vanligt är väl att Kommunen har X-antal lägenheter som dessa bor i, och har daglig till veckovis kontakt med antingen egen stödpersonal eller HVB personal beroende på kommunens/verksamhetens storlek.. I dessa bor då 2-5 ungdomar.

Tycker att hela den där grejen är att gripa efter halmstrån. I synnerhet nu när det var ett Rådjur som stank. Oddsen att någon av HVB ungarna i Hallsberg går att knyta till en plats som Patrik befunnit sig på är större än att HVB ungar defacto har inblandning i hans försvinnande. Sällan kommer dom hit och hamnar direkt på HVB. Ofta har dom innan detta bott på flera familjehem och kan som 17 åringar bott på 4-5 kommuner inom loppet av ett år.
Citera
2017-08-04, 13:30
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
En 17 åring får väl inte ens äga ett hus i sverige eller?

Varför skulle en sjuttonåring inte få äga ett hus?
Citera
2017-08-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Varför skulle en sjuttonåring inte få äga ett hus?
Det kan dom. Däremot kan dom inte ingå rättsliga avtal. Dvs skriva under ett kontrakt.
Eller kan, det kan man väl men det skall inte vara juridiskt giltigt då vad jag har förstått.
Sen finns det väl undantag till det mesta.
Citera
2017-08-04, 13:58
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Var hittar ni på vilka ställen han är skriven?
Enligt ratsit är han skriven på Hult 116
Enligt hitta.se är han skriven på P.Larsgatan

Hela internet är inte synkat så såhär brukar det se ut när man flyttar.

Är det sökmotorer ni använt för att hitta vem som "äger" fastigheterna eller har ni beställt utdrag från fastighetsregistret på de aktuella adresserna?

Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Han på Hult 116 är 17 år.
Han på Per Larsgatan är 48 år (enligt Eniro, finns ej på ratsit)

Lite dubbla identiteter
20000120 Moh***ed N*im Alh***ak(17) Bor på Hult 116 (Ratsit)
19680824 N*im Moh***ed Alh***ak (48) Bor på Per Larssongatan 22 (Eniro)
19680824 R*mo Mujk***vic (48) Bor på Per Larssongatan 22 (Ratsit)
Citera
2017-08-04, 14:15
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Lite dubbla identiteter
20000120 Moh***ed N*im Alh***ak(17) Bor på Hult 116 (Ratsit)
19680824 N*im Moh***ed Alh***ak (48) Bor på Per Larssongatan 22 (Eniro)
19680824 R*mo Mujk***vic (48) Bor på Per Larssongatan 22 (Ratsit)

I Arabländer är det vanligt, att sonen får pappans andra namn, som förnamn.
Tvåan och trean KAN vara tvillingar!
Citera
2017-08-04, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Patrik har alltså fått en utbetalning på 7000kr i våras... troligtvis en check.. sällan man får stipendie utbetalt till ett konto misstänker jag.. utan borde som sagt fått det på en utbetalning check.. en sån som löses in i vilken butik som helst.

Frågan är ju bara NÄR dessa checkar delades ut. Kanske han hade 7000 på fickan när han klev av i Hallsberg...

Vill man hålla sig undan utan att riskera att hittas så kan man således dumpa sina kläder osv och faktiskt köpa nytt... bla..

http://www.musikkonservatoriet.com/nyhet/stipendieregn-over-konservatorieelever/

Fast såg nu att det stod "i fredags..".. (16/6)
Ja men nästa tanke då.. pengarna kanske då sattes in på konto man meddelat tidigare... när kollades Ps konto sist... vad jag förstått gjordes det i samband med försvinnandet... Men efter? Hmm..

Pappan har säkert full koll som på allt annat
Citera
2017-08-04, 14:47
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Det kan dom. Däremot kan dom inte ingå rättsliga avtal. Dvs skriva under ett kontrakt.
Eller kan, det kan man väl men det skall inte vara juridiskt giltigt då vad jag har förstått.
Sen finns det väl undantag till det mesta.

Precis min poäng, finns många minderåriga som står som ägare till fastigheter. Kan vara arv eller dylikt.
Citera
2017-08-04, 14:55
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har blivit ombedd att posta en iakttagelse då vittnet inte vill posta själv, jag respekterar det. Iakttagelserna är gjorda någon gång i juni månad.

Citat;

Vid två tillfällen har jag sett en person som liknar PL i Åmanska parken i Alingsås. Han gick ensam. Vid första tillfället hade personen ljusa byxor och ett örhänge i ena örat (ett hänge som hängde ner 2-3 cm) och ev. något ljust upptill, osäker på det sistnämnda. Då gick personen i riktning från Stationsgatan, observationen skedde när personen gick förbi Estrads entreer och över en träbro som går från Bryggaregatan 2 till Plangatan.
Andra observationen skedde när personen gick vid Estrad, förbi Harrys och i riktning mot Stationsgatan. Då hade personen mellanmörka jeans och en mörk tröja, tror den var blå eller grå och örhänge i ena örat. Andra observationen skedde 1-7 dagar efter första observationen.

Jag undrar hur många tusen svenska ungdomar som passar in på den beskrivningen. Killen ser ju verkligen ut som vem som helst.

Han har ett otroligt vanligt utseende, han ser dessutom lite olika ut på bilderna som visas.

Finns liksom inget karaktäristiskt med den grabben. Han traskar knappast ute på stan varken i Arboga eller Örebro eller var det nu kan vara.

P är med största sannolikhet död och skulle han mot förmodan inte vara det utan gömmer sig hos någon vän, så inte f-n går han på gatorna som vem som helst då.
Citera
2017-08-04, 15:11
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag undrar hur många tusen svenska ungdomar som passar in på den beskrivningen. Killen ser ju verkligen ut som vem som helst.

Han har ett otroligt vanligt utseende, han ser dessutom lite olika ut på bilderna som visas.

Finns liksom inget karaktäristiskt med den grabben. Han traskar knappast ute på stan varken i Arboga eller Örebro eller var det nu kan vara.

P är med största sannolikhet död och skulle han mot förmodan inte vara det utan gömmer sig hos någon vän, så inte f-n går han på gatorna som vem som helst då.

Dessutom ser han förmodligen inte ut som på bilderna längre. Långhårig, ev. skäggig, sliten vi skulle säkerligen inte känna igen honom.
Citera
2017-08-04, 15:24
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
I Arabländer är det vanligt, att sonen får pappans andra namn, som förnamn.
Tvåan och trean KAN vara tvillingar!
Du kan mycket väl ha rätt.
Jag ville bara påskina att "17-åringen" inte bor* på Per Larssongatan.
bor* = Mantalsskriven
Senast redigerad av Grandpa 2017-08-04 kl. 15:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in