Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Nej det behöver jag inte. Om jag drar det till sin spets: Du framhåller en hypotes om att xxx som är försvunnen har blivit bortförd av rymdvarelser. Jag säger då att det är rätt otroligt och att det kan finnas andra förklaringar.
Det är väl bättre att invänta lite mer fakta innan man rusar iväg med mordteorier och onda uppsåt när det inte finns några bevis för sådant.
Rent allmänt sett så anser jag det vara bättre att diskutera
innan vi har alla svar. Det är väl lite av det som är poängen. Vill man inte diskutera saker innan man vet exakt vad som har hänt, innan en olyckshändelse, ett mord eller vad det nu må vara har bevisats, så måste man vänta länge innan man yttrar sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Vad sägs om detta då: Ensam tjej i ett hamnkvarter i utkanten av Köpenhamn en sommarnatt. Jag skulle kunna tänka mig att det inte är ett helt ofarligt ställe att befinna sig på. Om du nu måste ha alternativa förklaringar och inte bara kan slå dig till ro och invänta fakta.
Okej. Ja det är en teori, som jag hade varit mer benägen att tro på om u-båten inte hade sjunkit. Men jag vidhåller att vid ett försvinnande, där det finns anledning att misstänkt brott, så bör man inleda med att titta på den som senast såg personen vid liv. Har denna persons hem brunnit ned dagen efter försvinnandet, eller vars u-båt sjunkit, så ligger det nära till hands att tro att dessa båda ganska extrema händelser inte skett oberoende av varandra. Om det dessutom är så att personen att den sista kända platsen för den försvunna personen är det nedbrunna huset eller den sjunkna u-båten...så ligger det enligt mig ännu närmare till hands att ana ugglor i mossen.