2017-08-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Och du känner såklart dessa vuxna hazarer eftersom att du vet hur de kom hit?

Alla vet ju att de kommit hit direkt i alla fall, eftersom en måste söka asyl i första landet en kommer till. Och vi är alla noga med att följa regler och lagar.
Förutom om en vill göra avsteg från lagen, förstås. Det är givetvis också ok.

#härärjag

Rymdkola!
Citera
2017-08-11, 13:47
Medlem
Citat:
Alla som ville visa solidaritet satt ju där också.
tycker mest det ser ut som att det är afghaner själv som sitter där, skulle nog vilja påstå att denna demonstration inte har stöd hos breda massan. Sedan är det en massa promiskuösa äldre tanter som visar stöd via facebook. Ingen av de jag pratar eller arbetar med tycker att det är fel att skicka ut afghanerna och då jobbar jag ändå med väldigt många väldigt PK:aktiga. Däremot tycker dom att de tär viktigt att följa lagen. Får man fråga dig hur det kan komma sig att det är okej för afghanerna att bryta mot svensk lag men det är inte okej för NU?
Citera
2017-08-11, 13:47
Bannlyst
Citat:
Så min vän är inte ett vittne?

Inte om han har hittat på det, nej. Sa han vilka som kastade smällaren på honom? NU hade inga smällare med sig, så kan inte vara dom.
Citera
2017-08-11, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Hur menar du annars att de kom hit?

Kanske via flyktingströmmen eller att de vuxna sökte asyl som andra vuxna flyktingar gör?
Citera
2017-08-11, 13:51
Medlem
Citat:
Så när han har förklarat för dem att de inte kommer att få stanna så hoppas vi att de packar ihop och avlägsnar sig från platsen.

Det tror jag inte att de kommer att göra. Inte nu när landsförrädarna till politiker har varit där och slickat deras röv. De ska stanna tills de får positivt besked sa dem och de ger inte upp.

Här är pressmeddelandet:

https://www.facebook.com/ungisverige.nu/?fref=ts

Mer krav
Senast redigerad av Antidemokretin 2017-08-11 kl. 14:14.
Citera
2017-08-11, 13:51
Medlem
AndraSorterings avatar
Ensamkommande håller presskonferens
Nätverket Ung i Sverige, som manifesterar på Medborgarplatsen i Stockholm med krav på att utvisningarna till Afghanistan ska stoppas, håller presskonferens i eftermiddag.
Demonstranternas krav är att Ribbenvik ska träffa dem personligen och avge ett löfte om att stoppa avvisningarna till Afghanistan.

Nu tycker jag det räcker - håller ju på att få karaktär av en nationell angelägenhet....

Vad blir det härnäst - sympatistrejkande HVB-anställda, hungerstrejkande miljöpartister......
Citera
2017-08-11, 13:52
Medlem
eternussermos avatar
http://www.lt.se/opinion/ledare/kanske-var-nazisternas-attack-vad-som-kravs

Stämmer det att det är fler som slutit upp efter nordisk "Ungdom" s attack?

Skall väl dessutom vara presskonferens snart?
Citera
2017-08-11, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
tycker mest det ser ut som att det är afghaner själv som sitter där, skulle nog vilja påstå att denna demonstration inte har stöd hos breda massan. Sedan är det en massa promiskuösa äldre tanter som visar stöd via facebook. Ingen av de jag pratar eller arbetar med tycker att det är fel att skicka ut afghanerna och då jobbar jag ändå med väldigt många väldigt PK:aktiga. Däremot tycker dom att de tär viktigt att följa lagen. Får man fråga dig hur det kan komma sig att det är okej för afghanerna att bryta mot svensk lag men det är inte okej för NU?

Andra vuxna afghaner kan alltså inte inneha både asyl och empati för killarna som måste utvisas, är det så jag ska tolka dig? Hur vet du att dessa äldre kvinnor är drottningar i sängen och players? Du måste ju känna de för att veta.

Ibland måste hjärtat stå över lagen, man kan välja att skicka tillbaka barn till döden men man kan också inse att det inte är rätt och för en gångs skull följa hjärtat.
Citera
2017-08-11, 13:56
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Det är t.ex barnförbjudet att sälja cigaretter till barn och ungdomar under 18 år. Man kan ju börja med att undersöka vem det är som langar cigaretter till alla dessa kedjerökande skäggbarntonåringar?

Haha "barnförbjudet"? Olagligt är nog ordet du söker.
Citera
2017-08-11, 13:57
Bannlyst
Citat:
Inte om han har hittat på det, nej. Sa han vilka som kastade smällaren på honom? NU hade inga smällare med sig, så kan inte vara dom.

Är du med i NU eftersom att du vet vad de har och inte har på sig? Han sade att det var några killar med jeans, vanliga gympaskor och munkjackor som hade sagt Sieg Heil och kastat smällare efter honom när han gick till pendeltågen.
Citera
2017-08-11, 14:01
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Är du med i NU eftersom att du vet vad de har och inte har på sig? Han sade att det var några killar med jeans, vanliga gympaskor och munkjackor som hade sagt Sieg Heil och kastat smällare efter honom när han gick till pendeltågen.
Det låter väldigt påhittat...

NU använder inte det uttrycket, och inte nordiska motståndsrörelsen heller.

Dessutom känns det allt för stereotypt.
Citera
2017-08-11, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Jag läste ett ruggigt reportage nånstans, minns inte vilken tidning. I alla fall handlade det om en familj som tagit emot ett "barn". Det var en mamma, pappa och en liten dotter ( ). Mamman i familjen berättar: Han låg tätt emot mig och tryckte så hårt han kunde för att få trygghet, hela nätterna. Artikeln fortsätter med: I samma veva blev hon gravid True story.
Ja, vi kommer få se många små vindögda barn framöver som har ett barn till förälder. Giftermål och gupp under täcket så länge det finns stjärterum. Alla får stanna. Stor RYMDKRAM
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-08-11 kl. 14:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in