2017-08-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHugo
Den här passiviteten styrs nog inte från riksdagsnivå, utan skapar liksom sig själv.
Varenda polis i yttre tjänst fattar att det vore en mindre lockande uppgift att
rensa upp i det där lägret. Utöver att man måste ta i dem, får man en massa kritik
från omgivningen, kommer på bild i press och TV, osv. Dessutom blir man anmäld
för både övervåld och tjänstefel. Så ingen åker dit och rensar utan direkt order,
och någon sådan order ges inte.

Exakt samma gäller för marockanerna på andra sidan gatan.

Det är helt underbart att barnen leker i Björns trädgård och på FåMedborgarskapsPlatsen! En blir alldeles varm i hjärtat! Det här kan bara leda vidare till ännu bättre händelser!

Förhoppningsvis kommer det bli fler barn på Söder. Sverige har gott om plats. Mariatorget till exempel, men kanske borde fler gungor sättas dit för att locka barnen? Och kojor?

Visserligen har en ju hört talas om att många av barnen gillar att dansa traditionella danser där de i grupp omringar en flicka på ett lekfullt sätt. Eller en annan ung pojke. Men vi lever ju i ett modernt samhälle, så varför bara låta dem dansa hela tiden när de även skulle kunna ligga i kojor och mysa tillsammans. Så där oskyldigt, på barns vis. Vi måste förstås bygga kojorna åt dem, även om svenska barn klarar att bygga egna kojor kan vi inte begära detta av de ensamkommande nya svenskarna. De är svårt traumatiserade, har sett bilder på dom och de ser helt utmärglade ut i trasiga kläder. Flera tycks dock ha kommit över mobiltelefoner. Förmodligen begAgnade mobiler, men det är ju ändå driftigt av dem!

#låtbarnenkommatillmig

Rymdkaos!
Citera
2017-08-11, 11:10
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Besitter verkligen Fridolin, Ferm & Fritzon all denna makt? Är det deras besök på Medborgarplatsen som sätter dagordningen för polisens prioriteringar? Eller vilka fler politiker har visat sitt stöd och engagemang på plats?

DN: "Under torsdagen besökte Miljöpartiets språkrör Gustav Fridolin och gruppledaren och talespersonen för migration Maria Ferm Medborgarplatsen och svarade på frågor från ungdomarna. Även socialdemokraten Heléne Fritzon, migrationsminister och biträdande justitieminister, besökte Medborgarplatsen."

Polisen Södermalm fick en fråga på Twitter:

Jens Kittel‏ @jens_kittel 17h17 hours ago
"@YB_Sodermalm Varför görs ingen inre utlänningskontroll på demonstranterna?"

YB Södermalm‏ @YB_Sodermalm 17h17 hours ago
"Vet ej. Tror inte det är praktiskt möjligt i nuläget."

Tobias Tobbis‏ @tobbis345 17h17 hours ago
"Är det värdegrundsomöjligt eller pressomöjligt eller något annat? Lagen gäller inte längre om värdegrund kan gå före 😔"

YB Södermalm‏ @YB_Sodermalm
Replying to @tobbis345 @jens_kittel
"Med tanke på att många folkvalda politiker är där och stödjer manifestationen så saknas nog den politiska viljan nu"

Dialogen ovan reser ett antal mycket obehagliga frågor:
  • Gör polisen Södermalm en riktig tolkning av 'den politiska viljan'?
  • Inser inte polisen det olämpliga i att låta ministrar styra deras verksamhet?
  • Har den för tillfället styrande politikern rätt att sätta polisens dagordning?
  • Hur högt upp sanktioneras polisens praktiserande av rapporteftergift?

Tänk er att vi kan ha ett helt annat styrande parti inom en framtid, ett parti med en helt annan politisk agenda som skulle sätta helt andra prioriteringar för polisen i deras arbete.

Jag vill inte att vare sig någon Miljöpartist eller SD'are heller för den delen ställer sig över vår lagstiftning och dess praktiserande, utvecklingen är mycket skrämmande och det går fort nu, mycket fort.

/Provokatör

Den värsta och vidrigaste av alla kärring häxor i Riket, Birgitta Ohlsson gick ut i morse på SVT1 med att säga att hon villigt slickar våldtäkts männens rövar.
D.Å.H, Birgitta Ohlsson!

https://www.svtplay.se/video/14682028/gomorron-sverige/gomorron-sverige-11-aug-06-55-1?start=auto&tab=senaste
Runt. 07:23
Senast redigerad av DragonOnWall8 2017-08-11 kl. 12:07.
Citera
2017-08-11, 11:21
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
En av de tongivande demonstranterna twittrar:

https://twitter.com/nabizadehse/status/895842787106721795

Någon kommenterar "Herre Gud, någon borde mediatränat dig".

Så där har vi det, flyktingskäl NOLL.

När verkligheten överträffar dikten. Dessa uppenbart osmarta människor har alltså lyckats med ett av de största "kollektivbedrägerierna" i modern västerländsk historia. Anledningen är en fullständigt hjärntvättad tjänstemannaklass i ursprungsbefolkningen. Herregud.
Citera
2017-08-11, 11:28
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Jag var inte där eftersom att jag också är rädd för nazister och detta säger hur modiga de här killarna är. Jag litar dock mer på mina vänner än på någon flashbackrasist. Dessutom har min vän blivit jagad av nazister och fått smällare, skräp, frukt kastat efter sig också av just nazister.

Vi har ju sett filmen och vet att det där inte alls hände. Kan du inte ens försöka ljuga trovärdigt?
Citera
2017-08-11, 11:41
Medlem
Provokatörs avatar
Det är med bestörtning jag kan konstatera att polisen nu likt en propagandacentral i DDR sitter och minutuppdaterar sitt Twitterflöde: https://twitter.com/YB_Sodermalm/with_replies

Att dom har tid att sitta och försvara Dan E, sitt eget ickeagerande och hoppa på Thomas Gür är osmakligt när dom samtidigt skyller på polisbrist.....

YB Södermalm‏ @YB_Sodermalm 45m45 minutes ago
"Du får ta en titt på nätet. Finns en del artiklar om polisbristen i landet"

Replying to @lindbergpolemik
"Mycket fult av Gür. Ta en tweet ut ett långt resonemang. Intellektuellt ohederligt"

Här är en dump på vad Gür reagerade på, undrar vem som är ohederlig: LÄNK
Och här hans reaktion på Facebook, "Södermalmspolisen skriver tramsigheter.".

Dom kommenterar politik, tolkning av grundlagen och andra saker dom inte har koll på eller ska ha någon uppfattning om, dessa ämnen är inte ens i närheten av deras kärnverksamhet.

Hur fan har dom tid att sitta och twittra en hel förmiddag istället för att utföra det uppdrag som dom är anställda att utföra, mycket konstigt.

/Provokatör
Citera
2017-08-11, 11:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Besitter verkligen Fridolin, Ferm & Fritzon all denna makt? Är det deras besök på Medborgarplatsen som sätter dagordningen för polisens prioriteringar? Eller vilka fler politiker har visat sitt stöd och engagemang på plats?

DN: "Under torsdagen besökte Miljöpartiets språkrör Gustav Fridolin och gruppledaren och talespersonen för migration Maria Ferm Medborgarplatsen och svarade på frågor från ungdomarna. Även socialdemokraten Heléne Fritzon, migrationsminister och biträdande justitieminister, besökte Medborgarplatsen."

Polisen Södermalm fick en fråga på Twitter:

Jens Kittel‏ @jens_kittel 17h17 hours ago
"@YB_Sodermalm Varför görs ingen inre utlänningskontroll på demonstranterna?"

YB Södermalm‏ @YB_Sodermalm 17h17 hours ago
"Vet ej. Tror inte det är praktiskt möjligt i nuläget."

Tobias Tobbis‏ @tobbis345 17h17 hours ago
"Är det värdegrundsomöjligt eller pressomöjligt eller något annat? Lagen gäller inte längre om värdegrund kan gå före 😔"

Replying to @tobbis345 @jens_kittel
"Med tanke på att många folkvalda politiker är där och stödjer manifestationen så saknas nog den politiska viljan nu"

Dialogen ovan reser ett antal mycket obehagliga frågor:
  • Gör polisen Södermalm en riktig tolkning av 'den politiska viljan'?
  • Inser inte polisen det olämpliga i att låta ministerar styra deras verksamhet?
  • Har den för tillfället styrande politikern rätt att sätta polisens dagordning?
  • Hur högt upp sanktioneras polisens praktiserande av rapporteftergift?

Tänk er att vi kan ha ett helt annat styrande parti inom en framtid, ett parti med en helt annan politisk agenda som skulle sätta helt andra prioriteringar för polisen i deras arbete.

Jag vill inte att vare sig någon Miljöpartist eller SD'are heller för den delen ställer sig över vår lagstiftning och dess praktiserande, utvecklingen är mycket skrämmande och det går fort nu, mycket fort.

/Provokatör

Thomas Gür har tagit tag i frågan och frågar Södermalmspolisen om varför de följer politisk påtryckning.
https://twitter.com/YB_Sodermalm/status/895910336712376320

Arroganta svar på relevanta frågor. Polisen portar även andra som ställer samma fråga.
Citera
2017-08-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag tror jag fick fram sidan när jag gick in på Ledarsidorna eller vad det heter och det finns en tjej där som har en sådan . Många som har kommenterat där men någonstans finns det. Ska kolla upp och återkommer.
Jag läste ett ruggigt reportage nånstans, minns inte vilken tidning. I alla fall handlade det om en familj som tagit emot ett "barn". Det var en mamma, pappa och en liten dotter ( ). Mamman i familjen berättar: Han låg tätt emot mig och tryckte så hårt han kunde för att få trygghet, hela nätterna. Artikeln fortsätter med: I samma veva blev hon gravid True story.
Citera
2017-08-11, 12:09
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Thomas Gür har tagit tag i frågan och frågar Södermalmspolisen om varför de följer politisk påtryckning.
https://twitter.com/YB_Sodermalm/status/895910336712376320

Arroganta svar på relevanta frågor. Polisen portar även andra som ställer samma fråga.

Polisen borde lägga ner sociala medier och använda tiden till att lösa brott. Men inte konstigt att de får väldigt lite respekt och så dålig lön. De är bara för korkade för att förstå det själv.
Citera
2017-08-11, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Jag läste ett ruggigt reportage nånstans, minns inte vilken tidning. I alla fall handlade det om en familj som tagit emot ett "barn". Det var en mamma, pappa och en liten dotter ( ). Mamman i familjen berättar: Han låg tätt emot mig och tryckte så hårt han kunde för att få trygghet, hela nätterna. Artikeln fortsätter med: I samma veva blev hon gravid True story.

Nu blev ju hon inte gravid med pojken. Dessa trauman som dom bär på är hemska. Han sökte bara trygghet min vän. Fint engagemang av familjen. Fler måste öppna sina hem nu. Amnestin måste införas nu. Jag följer barnens/ungdomarnas strejk och fylls av värme, vad starka dom är, och vilken glöd trots allt dom varit med om.

https://www.gp.se/livsstil/louise-och-jonathan-blev-f%C3%B6r%C3%A4ldrar-till-flyktingbarn-1.4283394

#vistårinteut

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2017-08-11 kl. 12:18.
Citera
2017-08-11, 12:30
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Tror ej detta har vart i tråden ännu. Ifall att, sorry.

Ett prakt exempel på hur staten slänger pengarna i sjön.
Alla statliga instanser verkar vara drivna av kompletta imbeciller.
En 37 åring som ska utvisas, kostnad: över 650.000 Kr.
I inhyrt privat plan såklart med 3 fångvaktare, mottagare landet vägrar släppa in
och dum Svenskarna får resa tillbaka.
Fattar inte hur detta land tillåter sig styras av främst idiot kärringar och cucks.
Ska varje Afghansk illegal våldtäkts man utvisas på detta sätt?

http://www.unt.se/sigtunabygden/sa-dyr-blev-misslyckade-utvisningen-4723742.aspx
Citera
2017-08-11, 12:31
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
En av de tongivande demonstranterna twittrar:

https://twitter.com/nabizadehse/status/895842787106721795

Någon kommenterar "Herre Gud, någon borde mediatränat dig".

Så där har vi det, flyktingskäl NOLL.
Haha ja jävlar, där kom erkännandet. Lär bli en intressant tid framöver, det är inte för intet man undrar var medlöparna till detta bedrägeri själva tänkt söka asyl när deras tid kommer.
Citera
2017-08-11, 12:33
Medlem
Det blir presskonferens på Medborgarplatsen klockan 14:00 då Ribbenvik har svarat. Äntligen! Enligt Ung I Sverige.

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in