2017-08-11, 13:42
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Det är ju flashback och vilda spekulationer har inte nog högt i tak, så... En journalist, en lesbisk sådan, en massa frågor. På tiden den varit "försvunnen" kan den ha hunnit över till sverige och tillbaka, kanske med last förutom dom två, och journalisten har följt med "lasten" till ett skyddat boende och ligger lågt till hon fått sitt exklusiva scoop.

Mer troligt än att han mördat henne i sin ubåt iaf.
Citera
2017-08-11, 13:43
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundrafyra
Hur djupt är det där ubåten sjönk?

Om det är på den plats som dansk media pekar ut på bilder så rör det sig om ca 10 meter.
Citera
2017-08-11, 13:43
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Snubben är klart skum. Excentrisk och hyfsat udda person. Finns en dokumentär där han förekommer angående raketbygget (där han, åtminstone som det framställs är bra jäkla knepig). Jag skulle inte bli direkt chockad om det finns mer kring den här historien.
Jaså du uppfattade honom så. Jag tycker han verkar hur skön som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Han hoppade ur ubåten och sänkte den för att inte polisen skall hitta hennes kropp, det blir komplicerat att bärga den för att finna bevisen mot honom
Vattnen runt Danmark är inte djupa, det är jättelätt att bärga ubåten och ett synnerligen dumt sätt att försöka gömma en kropp.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Du menar att journalisten skulle isolerat sig, håller sig undan frivilligt eller oberoende av u-båten skulle råkat ut för ett brott eller olyckshändelse?
Ja, det är väl inte alldeles ovanligt.
Citera
2017-08-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vattnen runt Danmark är inte djupa, det är jättelätt att bärga ubåten och ett synnerligen dumt sätt att försöka gömma en kropp.

Men ett bra sätt att förstöra spår, om man ska vara sådan.
Citera
2017-08-11, 13:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ja, det är väl inte alldeles ovanligt.

Och att u-båten hon åkte med sjönk dagen efter hon försvann skulle i så fall vara en ren slump?

Jag håller med om att det är i sig osannolikt att PM skulle vara inblandad i hennes död. Men det måste ställas mot alternativhypotesen: Att hon försvunnit i samband med problem med u-båten, men att hennes försvinnande inte har något alls med u-båten att göra. Av dessa två möjligheter så anser jag det mest sannolikt att PM på ett eller annat sätt är inblandad, och att han ljuger om att ha släppt av henne i Köpenhamn.
Senast redigerad av Troian 2017-08-11 kl. 13:50.
Citera
2017-08-11, 13:48
Medlem
Citat:
Det tror jag inte, varför skulle han ljuga ifall hon blivit kvar i ubåten? För det mesta är inte saker så mystiska som en del vill ha det till.
Det skulle isf vara om det begåtts ett brott. Att sänka brottsplatsen är ju inte ett jättdumt sätt att förstöra eventuella bevis. Visst kan det förekomma sammanträffanden men ubåten och journalisten skulle varit tillbaka redan igår kväll och det var den ju tydligen inte. Och påståendet om att journalisten blivit avsläppt gör ju det hela än mer märkligt med tanke på att vederbörande är försvunnen.
Citera
2017-08-11, 13:52
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youarewhoiam
Ja, det kan det vara, men det har i svensk media framkommit att det var den ombordvarande journalistens flickvän som anmälde journalisten saknad.
Det är nog en felöversättning av danskans käraste. https://www.sydsvenskan.se/2017-08-11/sokpadrag-efter-dansk-uppfinnare-i-ubat säger istället:
"Det är anhöriga till kvinnan som har hört av sig till oss, säger Anna Göransson, presstalesperson vi polisens ledningscentral.", inte flickvän.

Citat:
Ursprungligen postat av babakula55
Det gäller nog att bärga denna ubåt åtminstone. Känns som olustigt mycket slumpar i denna story.
Självklart kommer den att bärgas.

Citat:
Varför han skulle ljuga? Kanske för att han indirekt är eller åtminstone känner sig ansvarig för hennes död?

Vad för något omystiskt tror du har hänt med journalisten?
Han borde ha förstånd nog att veta att kroppen kommer att hittas om den är i ubåten och då är han i en värld av skit om han har ljugit om att hon sattes iland först.

Jag behöver inte ha någon teori om var hon är för att avfärda långsökta spekulationer.

Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Det är ju flashback och vilda spekulationer har inte nog högt i tak, så... En journalist, en lesbisk sådan, en massa frågor. På tiden den varit "försvunnen" kan den ha hunnit över till sverige och tillbaka, kanske med last förutom dom två, och journalisten har följt med "lasten" till ett skyddat boende och ligger lågt till hon fått sitt exklusiva scoop.

Mer troligt än att han mördat henne i sin ubåt iaf.
Det där med lesbisk finns det inget som tyder på, se svaret överst.

Citat:
Ursprungligen postat av youarewhoiam
Men ett bra sätt att förstöra spår, om man ska vara sådan.
Nä inte särskilt. Om det skulle vara blodspår i ubåten kan de kanske sköljas bort men då ska han ha fått ut kroppen först, inte så jäkla lätt genom den lilla luckan och sedan gäller det att kroppen inte hittas ändå.

Citat:
Och att u-båten hon åkte med sjönk dagen efter hon försvann är en slump?
Ja, inte jättekonstigt.
Citera
2017-08-11, 13:52
Medlem
Citat:
Jaså du uppfattade honom så. Jag tycker han verkar hur skön som helst.
Det finns ingen motsättning i det. En skön snubbe som dock verkade vara hyfsat udda och knepig att ha att göra med. Han lyckas bevisligen få otroligt coola saker gjorda men nån form av diagnos eller socialt handikapp tycker jag ändå att man kunde skymta. Speciellt i breven han skrev till de andra raketbyggarna när samarbetet började skita sig.
Citera
2017-08-11, 13:53
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RhynoX
Är det 2 försvunna så är det väl ypperligt att kalla in den svenska marinen? Dels för att det underlättar ju fler man är, men även att det blir som en "övning" fast i halv-skarpt läge.

Eller tänker jag fel?

Enligt mig ser jag inget fel i det överhuvudtaget.
Svenska marinen har sommarledighet just nu.
Citera
2017-08-11, 13:54
Medlem
Våldtäkt och mord. Kroppen dumpad någon annanstans än där ubåten hittades.

My bet.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2017-08-11 kl. 13:56. Anledning: Fel stavning
Citera
2017-08-11, 13:54
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Det är nog en felöversättning av danskans käraste. https://www.sydsvenskan.se/2017-08-11/sokpadrag-efter-dansk-uppfinnare-i-ubat säger istället:
"Det är anhöriga till kvinnan som har hört av sig till oss, säger Anna Göransson, presstalesperson vi polisens ledningscentral.", inte flickvän.

Det där med lesbisk finns det inget som tyder på, se svaret överst.
Aha, jag tog det antagandet från tråden, suger på danska själv, är ju norrifrån.

Men om han sänkt ubåten med flit för att förstöra bevis borde han väl ha sänkt den på djupare vatten. Även om han är excentrisk så är han knappast korkad.
Citera
2017-08-11, 13:57
Medlem
Citat:
Det är nog en felöversättning av danskans käraste.

Det kan jag köpa; svenskar brukar göra intressanta översättningar av danska uttryck (och omvänt).

Citat:
Nä inte särskilt. Om det skulle vara blodspår i ubåten kan de kanske sköljas bort men då ska han ha fått ut kroppen först, inte så jäkla lätt genom den lilla luckan och sedan gäller det att kroppen inte hittas ändå.

Han har ju förvisso haft närmare ett halvt dygn på sig att åka långt bort utom synhåll för andra fartyg och dumpa kroppen om det vore så.
Senast redigerad av youarewhoiam 2017-08-11 kl. 14:06. Anledning: Tidskorrigering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in