2017-08-12, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det finns inga större djup i Öresund, det skulle gå att tämligen enkelt bärga i hela Öresund

runt 30 meter var min tanke.
Citera
2017-08-12, 15:23
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Nej det var inte heller det jag sökte, smartass. "Amateurs in space" är filmen jag söker. Men spar dina dyra sekunder.

Då får du ju säga det så man vet vad du letar efter
Citera
2017-08-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand

Lite info:
http://www.lansstyrelsen.se/skane/Sv/miljo-och-klimat/vatten-och-vattenanvandning/vattenforvaltning/underlag-agp/oresund/beskrivning/geogr-vf/Pages/default.aspx
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Anklagemyndigheden kræver nu dørlukning.

Det gør de på to baggrunde. Den ene er hensynet til politiets efterforskning og den anden er, at der er kommet detaljer frem under afhøringen, som kan krænke offerets familie.

http://ekstrabladet.dk/112/article6776104.ece

Då är man skepparen på spåren..
Citera
Medlem
lindemanns avatar
Från B-T's liverapportering:

"Anklageren begærer, som forventet, om lukkede døre:
"Det er min opfattelse at der er kommet sådanne oplysninger frem under afhøringen af anholdte at hvis de kommer frem. så vil pårørende til ofret Kim Wall blive krænket."
"

Han verkar redan ha sagt tillräckligt till Politiet för att de ska misstänka foul play verkar det som.
Citera
Medlem
Dom satt där nere och skrattade och hade allmänt roligt.och plötsligt kände han hur det började rycka i bagetten...
Citera
2017-08-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Det vore ju för jävla simpelt amatörmässigt om Kim återfinns mördad inne i u-båten.
Det är trots allt en amatörubåt.
Citera
Medlem
Stängda dörrar under förhandlingen, det kan framkomma uppgifter som är kränkande för anhöriga samt hindra utredningen.

http://www.bt.dk/krimi/klar-lige-nu-raket-madsen-i-retten-vil-han-forklare-sin-side-af-sagen
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand

Det är ju inget djup att tala om. Och då sjöräddningen såg var den sjönk skulle det ju vara en barnlek att få upp den. Han skulle endast köpa sig lite tid möjligtvis, vilket inte skulle göra någon skillnad.
I så fall skulle han sänkt den hoppat i en livflotte och försökt ta sig så långt ifrån platsen som möjligt för att sedan lämna felaktiga uppgifter om var den sjönk. Men inte ens det skulle göra någon skillnad då sökområdet fortfarande skulle vara väldigt begränsat.
Citera
2017-08-12, 15:27
Medlem
80231s avatar
Förhandlingen har startat nu.
http://www.bt.dk/krimi/klar-lige-nu-raket-madsen-i-retten-vil-han-forklare-sin-side-af-sagen
Åklagaren begär som förväntat att förhandlingen ska hållas inom stängda dörrar.

Ooops!
Citat:
"Det er min opfattelse at der er kommet sådanne oplysninger frem under afhøringen af anholdte at hvis de kommer frem. så vil pårørende til ofret Kim Wall blive krænket."

Dvs att det kan komma fram sådana uppgifter som ”kränker” Kims närstående.

Citat:
Derudover mener anklageren også, at politiets efterforskning kan blive hindret, hvis Peter Madsens forklaring er offentlig.
Samt att polisens arbete kan hindras/försvåras.
Citera
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Han sänker ubåten i tron att han kan gömma kroppen.Hör ni inte hur dumt det låter?Killen har förmodligen en högre IQ än dom flesta här i tråden.Och vem av er skulle komma på samma lysande ide och göra samma sak under liknande omständigheter?

Citat:
Ursprungligen postat av Pfaster
Hög IQ har varit lika med hög intelligens ända sedan det första IQ-testet skapades för över hundra år sedan. Svaret på frågan om hur man mäter intelligens har nästan varit som skrivet i sten, men flera forskare hävdar nu att man inte ska blanda ihop IQ med intelligens. IQ-testet mäter inte alls intelligens utan snarare en skicklighet som är fastställd av dem som utvecklat testet. Dessa forskare menar att IQ bara är ett mått på en persons förmåga att använda en viss del av sin intelligens för att lösa logiska problem.

IQ-testetet ger bara ett mått på korttidsminne, ordförråd och så kallad spatial resonemangsförmåga, men säger inte något om en persons kreativa fantasi, ledarskapsförmåga, sociala sensibilitet, kommunikationsförmåga, konstnärliga eller musikaliska förmåga, anlag för teknik och mekanik och praktisk förmåga.

Så ligger det till.

Jag tror mijoow menar hög intelligens när han/hon skriver högt IQ. I vilket fall kan frågan ställas på det sättet.
Bland dem som har högt IQ finns sannolikt en högre andel intelligenta än genomsnittet. Bland intelligenta får sannolikt en stor majoritet högre IQ i ett IQ-test.

Men jag håller med i övrigt. Som jag skrev i annat inlägg så hjälper hög IQ eller hög intelligens föga i en situation i panik och särskilt inte om bra lösningar inte längre finns. En bra lösning hade ju varit att undvika en situation med dödlig utgång.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Lite info:
http://www.lansstyrelsen.se/skane/Sv/miljo-och-klimat/vatten-och-vattenanvandning/vattenforvaltning/underlag-agp/oresund/beskrivning/geogr-vf/Pages/default.aspx

Tack! Visste jag inte,att det var så grunt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in