2017-08-11, 13:32
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babakula55
Om medieuppgifterna stämmer lär denne Madsen ha en hel del att förklara framöver.
Inte så jättemycket tycker jag. Han gav sig ut på en kort tur med journalisten. Allt förlöpte väl och han satte av henne i hamnen. Gav sig ut igen, drabbades av tekniska problem, kom upp till ytan (i det här läget antar jag att det var han blev siktad av sökinsatsen), försökte fixa en ventil och det började läcka ordentligt, ubåten sjönk och han tog sig ut.
Citera
2017-08-11, 13:33
Medlem
Citat:
Om medieuppgifterna stämmer lär denne Madsen ha en hel del att förklara framöver.
Snubben är klart skum. Excentrisk och hyfsat udda person. Finns en dokumentär där han förekommer angående raketbygget (där han, åtminstone som det framställs är bra jäkla knepig). Jag skulle inte bli direkt chockad om det finns mer kring den här historien.
Citera
2017-08-11, 13:34
Medlem
Citat:

Han hoppade ur ubåten och sänkte den för att inte polisen skall hitta hennes kropp, det blir komplicerat att bärga den för att finna bevisen mot honom
Citera
2017-08-11, 13:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Inte så jättemycket tycker jag. Han gav sig ut på en kort tur med journalisten. Allt förlöpte väl och han satte av henne i hamnen. Gav sig ut igen, drabbades av tekniska problem, kom upp till ytan (i det här läget antar jag att det var han blev siktad av sökinsatsen), försökte fixa en ventil och det började läcka ordentligt, ubåten sjönk och han tog sig ut.

Du menar att journalisten skulle isolerat sig, håller sig undan frivilligt eller oberoende av u-båten skulle råkat ut för ett brott eller olyckshändelse?
Citera
2017-08-11, 13:35
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Han påstår sig ha lämnat av henne i Köpenhamn.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-08-11-rystet-ubaadsejer-reddet-i-koege-bugt-jeg-er-ked-af-det-men-okay

Tror att risken för att herr PM helt enkelt inte är sanningsenlig är stor. Att hon sjunkit med u-båten eller att hon flytt i samband med att den sjönk.
Det tror jag inte, varför skulle han ljuga ifall hon blivit kvar i ubåten? För det mesta är inte saker så mystiska som en del vill ha det till.
Citera
2017-08-11, 13:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Han hoppade ur ubåten och sänkte den för att inte polisen skall hitta hennes kropp, det blir komplicerat att bärga den för att finna bevisen mot honom

Om kroppen inte hittas, och han fortsätter hävda att han släppt av henne i närheten av Köpenhamn, så känns det som att fallet kommer gå till historien. Dödade han henne? Ramlade hon i? Släppte han av henne i Köpenhamn?
Citera
2017-08-11, 13:36
Medlem
Citat:
Isåfall hade han tur som en tok att journalisten försvann för annars hade han inte haft någon helikopter att signalera till och ingen båt att plocka upp honom.
Citera
2017-08-11, 13:37
Medlem
Citat:
Flickvän står det ju inte utan kæreste vilket kan vara antingen man eller kvinna.

Ja, det kan det vara, men det har i svensk media framkommit att det var den ombordvarande journalistens flickvän som anmälde journalisten saknad.
Citera
Medlem
Det gäller nog att bärga denna ubåt åtminstone. Känns som olustigt mycket slumpar i denna story.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det tror jag inte, varför skulle han ljuga ifall hon blivit kvar i ubåten? För det mesta är inte saker så mystiska som en del vill ha det till.

Varför han skulle ljuga? Kanske för att han indirekt är eller åtminstone känner sig ansvarig för hennes död?

Vad för något omystiskt tror du har hänt med journalisten?
Senast redigerad av Troian 2017-08-11 kl. 13:40.
Citera
2017-08-11, 13:41
Medlem
nittonhundrafyras avatar
Hur djupt är det där ubåten sjönk?
Citera
2017-08-11, 13:42
Medlem
Magkänslan säger att den svenska journalisten mördades, och ubåtens 'tekniska' problem är ett försök att sopa undan spåret. Allt verkar galet i den här historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in