2017-08-10, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Postade i fel tråd, lägger det här istället.

Dessa två senaste tweetsen från presidenten var lite läskiga..

Gissar på att yoiii faktiskt får rätt i det han säger[om att kärnvapenarsenalen troligen inte uppgraderats nämnvärt sedan Trumps tillträde], troligen har inte mycket hänt på detta halvår mer än att arbetet från Obama's tid fortskridit. Men det är ganska oviktigt.
Dessa tweets är en del i det som händer med Nordkorea just nu.

Detta är ett sätt att försöka skrämma Kim Jong Un till lydnad, precis som han gjorde igår när han med armarna i kors förklarade - "North Korea best not make any more threats to the United States,” Trump told journalists at his club in Bedminster, New Jersey. “They will be met with fire and the fury like the world has never seen.”

Kim Jong Un sägs nu ha tillgång till interkontinentala robotar, det som återstår nu är att göra atombomben så liten att den får plats på en sådan.
Kim säger att de kommer ha den kapaciteten vilken dag som helst nu och hotar att avfyra mot Amerikanskt fastland.

Inte bra

Bara så att du förstår. När Trump twittrar om NK så har det även med Kina att göra. Kom inte här med dina ledsna miner. Och nej, Kina är inte en orubblig superdupermakt. Död åt Kina-kulten.
2017-08-10, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Det är bra att Trump nu konfronterar Kim i NK retoriken. De har börjat kommunicera. Det här kan sluta med fredliga samtal och att Trump och Kim käkar hamburgare tillsammans. En slug och överlägsen attityd från Trump är mer skadlig.

Det låter som om du vill att fettot och Kina ska få precis som de vill och att detta ska bestämmas över en måltid. Förstår jag dig rätt?

Jag tycker mig se i denna tråd att Putin-fanboys står mot fettots sida mot Trump. Vi får se om denna trend fortsätter.
2017-08-10, 12:05
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det låter som om du vill att fettot och Kina ska få precis som de vill och att detta ska bestämmas över en måltid. Förstår jag dig rätt?

Jag tycker mig se i denna tråd att Putin-fanboys står mot fettots sida mot Trump. Vi får se om denna trend fortsätter.
Trams, Kina och Ryssland stöder t ex de nya sanktionerna mot NK. USA skall sluta leka världspolis. Det retar alla och gett en osäkrare värld. Trump gör ett bättre jobb än någon tidigare president genom att direktkonfrontera. Endast så kan tvister lösas utan strategiskt geopolitiskt fulspel.
Senast redigerad av Kvasiintellektuell 2017-08-10 kl. 12:10.
2017-08-10, 12:11
Medlem
Citat:
Trams, Kina och Ryssland stöder t ex de nya sanktionerna mot NK. USA skall sluta leka världspolis. Det retar alla och gett en osäkrare värld. Trump gör ett bättre jobb än någon tidigare president genom att direktkonfrontera. Endast så kan tvister lösas utan strategiskt geopolitiskt fulspel

Då fick vi det bekräftat. Putins fan-boys står på fettots sida mot Trump.

En säker värld är en värld där fettot och Kina bestämmer. Antagligen är motiveringen att du för får dig att de också är förtjusta i Putin.

Fettot blir "retad" av Trump.

Fy fan...
2017-08-10, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Då fick vi det bekräftat. Putins fan-boys står på fettots sida mot Trump.

En säker värld är en värld där fettot och Kina bestämmer. Antagligen är motiveringen att du för får dig att de också är förtjusta i Putin.

Fettot blir "retad" av Trump.

Fy fan...
Vad samlar du om? Låt USA, Ryssland och Kina lösa detta. Du vill bara har fortsatta konflikter och misstänksamhet mellan stormakterna och att USA fortsätter geopolitiskt frontkrig runtom i världen.
2017-08-10, 12:20
Medlem
Citat:
Vad samlar du om? Låt USA, Ryssland och Kina lösa detta. Du vill bara har fortsatta konflikter och misstänksamhet mellan stormakterna och att USA fortsätter geopolitiskt frontkrig runtom i världen.

Ja. låt dem lösa detta. Men vad har du emot USA om jag får fråga? Varför faller nuvarande problematik med fettot inte in under "geopolitiskt frontkrig"?

Faktum är att du låter som Sovjet-apologeter lät för 30-35 år sedan. Då ansåg dessa att USA var problemet. Precis som du gör nu.

Det äcklar mig att du försöker få Kina till att bli en stormakt. Igen: Död åt Kina-kulten.
2017-08-10, 13:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Det är så sjukt oroande att Vita huset inte talar med en röst, ger ett budskap om den pågående konfliktupptrappningen på Koreanska halvön.

Trump - uppenbarligen tagen på sängen - får för sig att det är en kukmätartävling i svulstiga hot och luras in i exakt samma fåniga retorik Kim Jong-un använder. Jag menar "fire and fury like the world has never seen.” (Trump tror han har bättre 'känsla för mr Kim än hans rådgivare har.) Därmed är Trump inmålar i ett hörn. Han kan inte gärna säga ett ännu allvarligare hot nu, och han kan inte gärna backa (kom ihåg att han är grav narcissist). Trump har lurats till att minska sitt eget manöverutrymme.

Försvarsministern Mattis gör sitt bästa för att tona ned ordvalet, och menar att USAs eld och furiositet kommer efter en eventuell attack från NK.

Varför låta det stanna där? Nej då kastar sig ytterligare en minister in och menar att Trump menade exakt vad han sade.

Så oskönt att de inte ens utåt kan stå enade i denna allvarliga situation.
2017-08-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är så sjukt oroande att Vita huset inte talar med en röst, ger ett budskap om den pågående konfliktupptrappningen på Koreanska halvön.

Trump - uppenbarligen tagen på sängen - får för sig att det är en kukmätartävling i svulstiga hot och luras in i exakt samma fåniga retorik Kim Jong-un använder. Jag menar "fire and fury like the world has never seen.” (Trump tror han har bättre 'känsla för mr Kim än hans rådgivare har.) Därmed är Trump inmålar i ett hörn. Han kan inte gärna säga ett ännu allvarligare hot nu, och han kan inte gärna backa (kom ihåg att han är grav narcissist). Trump har lurats till att minska sitt eget manöverutrymme.

Försvarsministern Mattis gör sitt bästa för att tona ned ordvalet, och menar att USAs eld och furiositet kommer efter en eventuell attack från NK.

Varför låta det stanna där? Nej då kastar sig ytterligare en minister in och menar att Trump menade exakt vad han sade.

De är självklart enade i sak men uttrycker sig på olika sätt då de har olika roller. Så skall kommunikation vara. Ni vill hela tiden utmåla att Trump gör fel och allt är dåligt.
2017-08-10, 21:33
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Du glömmer att den tvättäkta nynazisten, akademiska bedragaren, misslyckat säkerhetsklassade nollan Seb Gorka även skickats fram för att lugna nationen i det spända läget.
2017-08-10, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Du glömmer att den tvättäkta nynazisten, akademiska bedragaren, misslyckat säkerhetsklassade nollan Seb Gorka även skickats fram för att lugna nationen i det spända läget.

Han är inte nazist.
2017-08-10, 22:00
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Han är inte nazist.

Ifrågasätter du att han är eller har varit med i ungerska Vitézi Rend, eller vänder du dig mot att de är en nynazistisk grupp?
2017-08-10, 22:28
Medlem
FlashyBears avatar
NBC-journo rapporterar att
https://twitter.com/KenDilanianNBC/status/895740173786337281
Citat:
Ken Dilanian‏Verified account @KenDilanianNBC 10m10 minutes ago

According to @KellyO , Trump just now said he thanks Putin for kicking US diplomats out of Moscow, saying, `We want to reduce our payroll.'
LOLOLOLOL. Jag grymtade när jag läste det

B-b-b-b, it's a bad romance! 😍😍😍😍😍😍😍

EDIT:
http://thehill.com/homenews/administration/346108-trump-thanks-putin-for-expelling-us-diplomats-we-want-to-reduce-our
Citat:
“I want to thank him because we’re trying to cut down our payroll and as far as I’m concerned I’m very thankful that he let go of a large number of people because now we have a smaller payroll," Trump told reporters at his Bedminster, N.J. golf club.

"There’s no real reason for them to go back. I greatly appreciate the fact that we’ve been able to cut our payroll of the United States," he continued. "We’re going to save a lot of money.
The Brothers in Trolls
Senast redigerad av FlashyBear 2017-08-10 kl. 23:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in