2017-08-09, 02:36
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
När det gäller Nordkorea och den upptrappade konflikten där så är det inte i första hand Kim utan Trump som är det farligaste kortet leken. Trump använder samma retorik som <nordkoreas regim och det är illavarslande. Att han dessutom tror på vad Fox News skriver om Nordkorea är ännu mer illavarslande eftersom Trump bevisligen inte kan skilja på dikt och verklighet. Trump må ha ett dåligt odrförråd och ett ännu sämre omdöme men förhoppningsvis kan han inte agera utan en enig kongress även om presidenten brukar ha bra svängrum i utrikespolitiken. Men det var ju före Trump installerades och man inte visste hur galet allt skulle bli i utrikespolitiken. Trump företräder ju inte USA när han glappkäftar om eld och raseri mot Nordkorea av sällan skådad omfattning, han leker egentligen bara befälhavare med sin spegelbild men tyvärr också med USA:s och den fria världens framtid. Misstänker att Trump inte förstår att både Kina och Ryssland håller Kim flytande genom inofficiell handel och ljusskygga vapenaffärer. Nordkorea är j ett enda stort fängelse men att låta en totalt inkompetent, instabil och oerfaren Trump klampa in som elefanten i porslinsbutiken skulle var förödande för regionen, inte minst Sydkorea.

Trump sätter press på kina och ryssland. Det har redan fått effekt då de godkänt sanktionerna.
Kina o ryssland vill inte ha kärnvapenkrig vid deras gräns så de får nog ordna upp detta.
2017-08-09, 03:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ett "anfall"? Försök inte tramsa nu. Du är emot sanktionerna mot Nordkorea. Vad du dessutom försöker göra (du misslyckas utav helvete) är att framställa NK som någon sorts supermakt.

Flashback har en stark Kina-lobby. De hävdar att Kina är på uppgång och att USA är maktlöst gällande Kina. Denna lobby kan inte förklara varför Kina gick med på sanktioner mot NK. Du däremot tar det många steg längre, du försöker hävda att NK är en supermakt så som Sovjet var.

Du är outad. Räkna med att bli påmind när din käre fetknopp får slut på det roliga. Jag har sparat ditt inlägg som en favorit (namn på favorit-länken: Fetknopplobbyn "arbetet").
Jas "håller inte på något lag" i det här. Det är ju bara löjligt. Lyft blicken och försök i stället se saker ur ett bredare perspektiv.
2017-08-09, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jas "håller inte på något lag" i det här. Det är ju bara löjligt. Lyft blicken och försök i stället se saker ur ett bredare perspektiv.

Om man agerar propagandamegafon åt Kim Jong-Un, d.v.s repeterar vad hans "hot" är och utesluter alla andra möjligheter än en attack/invsasion... då tar man sida. Det går inte att få det mer ensidigt än så.

"Ett bredare perspektiv" -- som av en händelse råkar detta perspektiv vara allt fettot säger. Bara råkar vara så! Ren slump! Dogberry är åtminstone ärlig med var han står. Han säger att han får ont i magen nu när fettot är under press.

Du har ögonen på dig.
2017-08-09, 09:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Om man agerar propagandamegafon åt Kim Jong-Un, d.v.s repeterar vad hans "hot" är och utesluter alla andra möjligheter än en attack/invsasion... då tar man sida. Det går inte att få det mer ensidigt än så.

"Ett bredare perspektiv" -- som av en händelse råkar detta perspektiv vara allt fettot säger. Bara råkar vara så! Ren slump! Dogberry är åtminstone ärlig med var han står. Han säger att han får ont i magen nu när fettot är under press.

Du har ögonen på dig.
OK! Ja, vad ska jag säga! En bra indikator på att det senaste hotet är #FakeNews är väl att Kina inte gör något alls som det verkar. Jag menar, de låter sina studenter på de kaliforniska universiteten vara kvar och kallar inte hem dem. När de säkrar sina medborgare och intressen i USA då kan vi börja oroa oss. Så det leder fram till två möjliga orsaker till sista dygnets upptrappning:
  1. Man försöker trigga Trump till att göra något riktigt dumt för att kunna avsätta honom.
  2. Trump är medveten om sakers tillstånd och har en stunds "wagging the dog" för att avleda från de riktiga problem han har inrikes.

Kina trivs som fisken i vattnet över USA:s dilemma. De går segrande ur detta hursom.
2017-08-09, 10:54
Medlem
Citat:
OK! Ja, vad ska jag säga! En bra indikator på att det senaste hotet är #FakeNews är väl att Kina inte gör något alls som det verkar. Jag menar, de låter sina studenter på de kaliforniska universiteten vara kvar och kallar inte hem dem. När de säkrar sina medborgare och intressen i USA då kan vi börja oroa oss. Så det leder fram till två möjliga orsaker till sista dygnets upptrappning:

Vad har detta med saken att göra? Rent svammel nu.

Jo, tack. Jag vet att du "oroar" dig för fettots skull. Det har framgått.

Citat:
  1. Man försöker trigga Trump till att göra något riktigt dumt för att kunna avsätta honom.
  2. Trump är medveten om sakers tillstånd och har en stunds "wagging the dog" för att avleda från de riktiga problem han har inrikes.

Kina trivs som fisken i vattnet över USA:s dilemma. De går segrande ur detta hursom.

nytt scoop! Fettot jobbar med demokraterna och nyhetsmedia i USA för att "trigga" Trump. Jag fattar inte hur du kan få för dig att en enda person tror på det där. Din trovärdighet är noll.

Ny kryper din Kina-lobbyism fram också. Inte bara får den fete som han vill i alla lägen, Kina får det dessutom. Som sagt så har du inte kunnat förklara varför Kina röstade för sanktioner mot din tjockis-polare. Detta faktum kan du inte rymma ifrån. "Kina trivs som fisken i vattnet" -- denna lögn förklarar inte varför fettot fick nya sanktioner mot sig med Kinas medverkan.
2017-08-09, 11:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vad har detta med saken att göra? Rent svammel nu.

Jo, tack. Jag vet att du "oroar" dig för fettots skull. Det har framgått.

nytt scoop! Fettot jobbar med demokraterna och nyhetsmedia i USA för att "trigga" Trump. Jag fattar inte hur du kan få för dig att en enda person tror på det där. Din trovärdighet är noll.

Ny kryper din Kina-lobbyism fram också. Inte bara får den fete som han vill i alla lägen, Kina får det dessutom. Som sagt så har du inte kunnat förklara varför Kina röstade för sanktioner mot din tjockis-polare. Detta faktum kan du inte rymma ifrån. "Kina trivs som fisken i vattnet" -- denna lögn förklarar inte varför fettot fick nya sanktioner mot sig med Kinas medverkan.
Jag förstår inte var "fettot" kommer in i det här mer än att vara en bricka i spelet. Och hur tror du dessa "nya sanktioner" kommer att fungera? Med tanke på hur de brukar fungera i andra fall menar jag. Som jag sa i en annan tråd skulle USA lätt kunna "tvinga" Kina att ingripa genom att hota stoppa eller försvåra olje-/gasleveranserna från Persiska viken. Varför de inte har gjort det allaredan kan man ju spekulera över. Jag har dock redan ett svar på det.
2017-08-09, 13:21
Medlem
zergrushs avatar
Det är verkligen lustigt/obehagligt träffande när man tittar tillbaks på birther-in-chief...
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/373743492151136256
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
Be prepared, there is a small chance that our horrendous leadership could unknowingly lead us into World War III.
2017-08-09, 14:43
Medlem
Citat:
Jag förstår inte var "fettot" kommer in i det här mer än att vara en bricka i spelet. Och hur tror du dessa "nya sanktioner" kommer att fungera? Med tanke på hur de brukar fungera i andra fall menar jag.

Med tanke på att de är de starkaste sanktionerna mot fetthögen någonsin (något som du vill undvika att nämna vilket ALLA SER) så ser det mycket bra ut. Och när jag säger mycket bra ut så betyder det mycket dåligt för dig och dina herrar i det kinesiska kommunistpartiet.

Citat:
Som jag sa i en annan tråd skulle USA lätt kunna "tvinga" Kina att ingripa genom att hota stoppa eller försvåra olje-/gasleveranserna från Persiska viken. Varför de inte har gjort det allaredan kan man ju spekulera över. Jag har dock redan ett svar på det.

Du har det? Kan det möjligen vara "ett svar" som behagar fettot väldigt mycket? Ett svar som skulle kunna vara skrivet av fettot själv. Det lutar åt det va.

Jag ser vad du gör, tro inget annat. Allt du gör är att försöka skapa fejk-alternativ, t.ex. militär invasion eller stoppa olja från persiska viken som alternativ till fettots linje. Tanken med det är att alla andra alternativ än fettots linje ska förkastas så att fettot får som han vill.

Du har ögonen på dig, glöm inte det.
2017-08-09, 14:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Med tanke på att de är de starkaste sanktionerna mot fetthögen någonsin (något som du vill undvika att nämna vilket ALLA SER) så ser det mycket bra ut. Och när jag säger mycket bra ut så betyder det mycket dåligt för dig och dina herrar i det kinesiska kommunistpartiet.

Du har det? Kan det möjligen vara "ett svar" som behagar fettot väldigt mycket? Ett svar som skulle kunna vara skrivet av fettot själv. Det lutar åt det va.

Jag ser vad du gör, tro inget annat. Allt du gör är att försöka skapa fejk-alternativ, t.ex. militär invasion eller stoppa olja från persiska viken som alternativ till fettots linje. Tanken med det är att alla andra alternativ än fettots linje ska förkastas så att fettot får som han vill.

Du har ögonen på dig, glöm inte det.
Ojdå! Kan bara meddela att det nog inte blir något nukleärt krig idag, troligtvis inte i morgon heller.
2017-08-09, 15:17
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ojdå! Kan bara meddela att det nog inte blir något nukleärt krig idag, troligtvis inte i morgon heller.

När det kommer sker det plötsligt och ödesdigert. Det är dina förträngningsmekanismer som inbillar dig att det är lugnt. Samma förträngningsmekanismer som får folk att tro på gud.

-"inte så farligt att dö då får vi komma till paradiset"! Nää till förintelse och evig glömska! För mig är det helt okey.
2017-08-09, 18:21
Medlem
HelloChrists avatar
Postade i fel tråd, lägger det här istället.

Dessa två senaste tweetsen från presidenten var lite läskiga..

Gissar på att yoiii faktiskt får rätt i det han säger[om att kärnvapenarsenalen troligen inte uppgraderats nämnvärt sedan Trumps tillträde], troligen har inte mycket hänt på detta halvår mer än att arbetet från Obama's tid fortskridit. Men det är ganska oviktigt.
Dessa tweets är en del i det som händer med Nordkorea just nu.

Detta är ett sätt att försöka skrämma Kim Jong Un till lydnad, precis som han gjorde igår när han med armarna i kors förklarade - "North Korea best not make any more threats to the United States,” Trump told journalists at his club in Bedminster, New Jersey. “They will be met with fire and the fury like the world has never seen.”

Kim Jong Un sägs nu ha tillgång till interkontinentala robotar, det som återstår nu är att göra atombomben så liten att den får plats på en sådan.
Kim säger att de kommer ha den kapaciteten vilken dag som helst nu och hotar att avfyra mot Amerikanskt fastland.

Inte bra
Senast redigerad av HelloChrist 2017-08-09 kl. 19:18.
2017-08-09, 21:38
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Det är bra att Trump nu konfronterar Kim i NK retoriken. De har börjat kommunicera. Det här kan sluta med fredliga samtal och att Trump och Kim käkar hamburgare tillsammans. En slug och överlägsen attityd från Trump är mer skadlig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in