2017-08-10, 18:10
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Det där låter som något, någon har fantiserat ihop.
Vore det en sanning, borde ju polisen kopplats in, om inte annat.

edit :stava
det där kom ju från ett medium för ett bra tag sen som sagt .

och det är nästan på pricken det som jag fick i "tips" utifrån ,därför tror jag det har blivit en byskröna nu oxå.
Senast redigerad av zippzon 2017-08-10 kl. 18:14.
Citera
2017-08-10, 18:11
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Det där låter som något, någon har fantiserat ihop.
Vore det en sanning, borde ju polisen kopplats in, om inte annat.

Var det inte ett medium som sagt detta, och de brukar inte polisen arbeta efter
Citera
2017-08-10, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
edit :stava
det där kom ju från ett medium för ett bra tag sen som sagt .

Precis vad jag skrev innan o då kommenterades det o detta var svar på det!
Citera
2017-08-10, 18:20
Medlem
Hej! Hur funkar det om han tex åkt iväg utomlands. Går det att göra omärkbart eller är det så gott som omöjligt? Har ingen teori om varför han skulle ha klivit av i Hallsberg för att resa bort men har heller inte sett några frågor/svar på om det ens är möjligt att han kan befinna sig i nått annat land. Ber om ursäkt i förväg om min fråga är dum eller fel.
Citera
2017-08-10, 18:28
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swilla
Hej! Hur funkar det om han tex åkt iväg utomlands. Går det att göra omärkbart eller är det så gott som omöjligt? Har ingen teori om varför han skulle ha klivit av i Hallsberg för att resa bort men har heller inte sett några frågor/svar på om det ens är möjligt att han kan befinna sig i nått annat land. Ber om ursäkt i förväg om min fråga är dum eller fel.

Hej
ingen dum fråga alls ,har iofs för mig att det har diskuterats redan ,men ut ur sverige är väl inga problem .kollar väl bara pass på väg in .

edit:
bla här Inlägg #2064
Senast redigerad av zippzon 2017-08-10 kl. 18:31.
Citera
2017-08-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
jo det funderar man ju verkligen på ?
Vad som han vill ,och om det stämmer överrens med vad hans föräldrar förväntar sig utav honom (inget ont sagt om dem ,men frågan är ju ,vad P. egentligen ville ? ) .Det kan ju tänkas att han satt väldigt storas krav på sig själv också ,och det är inte kul när man är i just den åldern som han är i....

Han verkade ju ha kommit in på någon slags lärarhögskola året innan ,och avböjjde den ...så han kanske har tagit sig vatten över huvudet några gånger och insett att han ville ha en lite lägre profil ,mycket för sin egen skull ,vad tror du / ni ?
Jag tror att P är någon annan än föräldrarna vill att han ska vara. Och pappan kan besstiga berg för att få hem han.
Hur kunde dom bara gå ut med att han förmodades ha en psykos. Hålla fast han. Leta i städer och strunta i Hallsberg. Sätta ut foton där han ser drogad ut. Kalla det för världens storry. Slänger ut medlemmar ur HP gruppen som ställer fel frågor. Kalla filk för Puckon.
Liknar en Circus utan dess like. Allt de står pappan för anser jag.
Allt har bara blivit jättekonstigt.
Citera
2017-08-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Hela den historien med att polisen sa att "han vill inte bli hittad " är en missuppfattning

Vid den tiden letade folk efter en annan Patrik "lärare och pedofil" som skulle få amnesti i samma veva och polisen blandade ihop patrik med fel Patrik och trodde det gällde lärar Patrik som "som inte ville bli hittad" därav gick dom ut med att man va tvungen att uppge Patrik 95***** nånting när man ringde polisen om OBS

Detta talades det om i sekten mkt tidigt , någon annan kommer säkert ihåg det ochså
Syftar du vad min vän fick tillsvar när hon såg P i Köping under Köping hetsen så fick hon det svaret och jag tror att man skulle ange personnummer redan då!
Däremot var de säkert jäkligt trötta på folk då folk ringde som galningar om alla P som sprang runt, satt på hamburgehak och byggde kojor.
Senast redigerad av Piavik 2017-08-10 kl. 19:22.
Citera
2017-08-10, 19:23
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allie3831
Jag tror att P är någon annan än föräldrarna vill att han ska vara. Och pappan kan besstiga berg för att få hem han.
Hur kunde dom bara gå ut med att han förmodades ha en psykos. Hålla fast han. Leta i städer och strunta i Hallsberg. Sätta ut foton där han ser drogad ut. Kalla det för världens storry. Slänger ut medlemmar ur HP gruppen som ställer fel frågor. Kalla filk för Puckon.
Liknar en Circus utan dess like. Allt de står pappan för anser jag.
Allt har bara blivit jättekonstigt.

Håller med P är vuxen och vill fatta sina egna beslut, vilket tydligen inte pappan vill, därför skall han tillbaka till pojkrummet. Ena stunden skall man hålla fast P om man ser honom, tills polisen kommer i andra uttalanden de har gjort till bl. a nyheter24 tror den ligger i trådstarten. Där säger pappan att man inte skall tilltala Patrik för då kan han bli rädd och springa.
Hur tror dom människor skall kunna hjälpa till med motstridiga uppgifter hela tiden,
Stackars P hoppas han håller sig undan och får stöd av sina tydligen väldigt lojala vänner
Citera
2017-08-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Håller med P är vuxen och vill fatta sina egna beslut, vilket tydligen inte pappan vill, därför skall han tillbaka till pojkrummet. Ena stunden skall man hålla fast P om man ser honom, tills polisen kommer i andra uttalanden de har gjort till bl. a nyheter24 tror den ligger i trådstarten. Där säger pappan att man inte skall tilltala Patrik för då kan han bli rädd och springa.
Hur tror dom människor skall kunna hjälpa till med motstridiga uppgifter hela tiden,
Stackars P hoppas han håller sig undan och får stöd av sina tydligen väldigt lojala vänner

Kanske är pappan som behöver hjälp? Känns det som
Citera
2017-08-10, 19:40
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma

Å mamman har många gånger svarat spydigt, otrevligt samt inte velat lämna ut relevant information.

Men jag har också varit inne på det du skriver. Jag tror dessutom att OM föräldrarna vet genom polisen eller på annat sätt, vet att han är hos någon att dem inte vill gå ut med det. Detta helt enkelt för att folk skulle sluta hålla utkik och då finns det ingen chans att Patrik kommer hem innan han själv vill, detta kan dem i nuläget inte acceptera.

OM det är så tycker jag det är fruktansvärt elakt mot framför allt Patrik men också mot MSP och alla andra som letar.

Något skumt med föräldrarna är det utan tvekan. Känner starkt att alla korten inte har lagts på bordet men vad det är vet jag inte.

Om han nu inte har stuckit - Vart fan är han???
Senast redigerad av ReclaimYourMind 2017-08-10 kl. 19:43.
Citera
2017-08-10, 19:51
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Kanske är pappan som behöver hjälp? Känns det som

Tänkte det också men var så finkänslig så jag skrev inte det
Citera
2017-08-10, 19:53
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Det jag minns utav det stod skrivet var att ,P. hade gått för att träffa dessa vilka de nu är ? No idea!?

och de gav honom någon drog som gjorde att han blev väldigt dålig .De blev skiträdda och tänkte att , -Shit vi har nog dödat honom ,så de tog med honom i en bil och åkte till sitt hus ,typ ett torp utanför Hallsberg någonstans ,undrar var?
Sen när de kom dit ,stoppade de ner honom i denna gödselbrunn ...sen förtäljer inte den som skrev ,ett endaste ord till....

Snälla Eva... Varifrån kommer dessa uppgifter ifrån? Det är ju knappast något som är bekräftat. Detta är väl någon spekulation eller ett "tänkbart" scenario från någon i tråden?

Om jag lägger fram en teori om att statsminister Stefan Löfven är inblandad i Patriks försvinnande eftersom Patrik är underrättelseagent, så kan man inte dra några som helst slutsatser av det och "spinna vidare" på teorin.

Det vi vet idag är att Patrik är försvunnen. Thats it i stort sett. Huruvida Patrik pratade med sin mor eller någon annan i mobilen på tåget vet vi inte. Vi vet inte ens om det är Patrik som har fångats på stationens övervakningskamera. Vi vet också att hans väskor har hittats, men inte var de hittades.

Därför har jag låtit bli att göra något seriöst tänkbart scenario. Det finns liksom inget att utgå ifrån...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in