2017-08-10, 17:37
Medlem
Om ni vill fortsätta att tjata om KM i ett antal år till så gör gärna det , men han är inte en av förövarna för de var ju 2 i bilen. GS körde bilen, H utförde dådet som inte är ett mord utan ett dråp. Liket fraktades till Skövde.
Citera
2017-08-10, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Jösses vad det upprepas om olika teorier hur det hela hände
när det är om KM är Pilot eller inte som känns viktigast nu...

Kan inte de som säger sig ha fått det bekräftat/Bevis förklara
hur så det går att komma fram till att det är han som är Pilot.?

Sen är det ändå inte säkert att Pilot är den skyldige, eller är det verkligen det??

Vilka var killarna som stod på Hällristningsvägen och vittnade???
Blev deras bil undersökt? Eller hade de på nått vis annat alibi än varandra?
Kan ej minnas jag sett nått om det..

Har ingen aning om ifall KM är skyldig eller ej... men vi måste ha alla dörrar öppna...
Jag tror på dessa individer här på tråden som säger att KM är pilot. Så om man utgår från det så är det väldigt svårt att se att han inte vet någonting om HA försvinnande.
Då finns några alternativ
1. Han är ensam gärningsman
2. Han och HA blir upplockade eller uppmötta och han är inblandad i dråp/mord/kidnappning.
3. De skiljs åt innan dungen och han vet ingenting.
4. Han blir vittne till HA dråp och blir hotad till tystnad.
Alternativ 3 är det som är minst troligt . KM vet vad som hänt det tror jag absolut. Är han skyldig? Det är frågan? En sak som varit genomgående i detta fallet är att lägga ut villospår. Anonyma utpekanden på alla möjliga människor och först 25 år senare kommer namnet KM upp, det stärker min tro att han minst är inblandad. Men tro är en sak och veta en annan.
Citera
2017-08-10, 17:39
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Om jag inte minns fel så fanns det telefonautomat nere på Ekudden camping.

Det hjälper inte, KM och sambon KB kan omöjligen vara på plats och smälla i bildörrar och lasta en kropp redan kl. 02:20 samtidigt som "Hanna" hör kvinnoskriket och bildörrar som slås igen. Helena lämnade Stadt ca. 02:00-02:05 och promenaden hem tog ca en kvart, glöm inte att hon sågs i sällskap med "pilot". De bör ha kommit fram till kohagen ca. 02:15-02:20 vilket stämmer exakt med tidpunkten för när "Hanna" hörde en kvinna skrika.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-10 kl. 17:45.
Citera
2017-08-10, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Om ni vill fortsätta att tjata om KM i ett antal år till så gör gärna det , men han är inte en av förövarna för de var ju 2 i bilen. GS körde bilen, H utförde dådet som inte är ett mord utan ett dråp. Liket fraktades till Skövde.

Vet du vad? Ja KM kommer att vara misstänkt resten av livet. Om du sitter på annan info så kläm fram med det direkt. Nu.
Citera
2017-08-10, 17:46
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Och förövarna bodde i Skövde?
Citera
2017-08-10, 17:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Mannen med pilotglasögon har varit huvudmisstänkt sen 1998 men anhölls av polis i början av sommaren 2017 efter att nya uppgifter ytterligare stärkt misstankarna mot honom och han delgavs då misstanke om mord. Vilka vet till 100% vem den anhållna mannen är?

* Polisen/åklagaren, fallet är över 25år, uppskattningsvis minst (6-10st?). Säg att hälften av dem har berättat för sin närmaste där hemma fru/man/vän, alltså vet minst ca 9-15st.

* Pilotmannens ex och förmodligen dennes närmaste minst (2-3st?)

* Helenas Familj (4st) och deras närmaste (vet ej men säg 4-12st)

* Pilotmannens nuvarande familj 1-? st

* De som vart involverade i P4-Skaraborg dokumentären om Helena och deras närmaste (2-4st?)

Om vi kallar dessa källor för "A" så är det totalt minst ca: 18-35 personer som vet till 100% vem pilot är. Vilka dessa sedan har pratat med kallar vi för källa B och vilka dessa har pratat med kallar vi för källa C och sen D,E,F osv. Om tex Gabriella pratat med en vän som i sin tur sagt det till en vän så är alltså: Gabriella källa A, hennes vän källa B, vännens vän källa C. Ni fattar. Om man fått höra ett namn från källa G så är kanske trovärdigheten mer osäker än om det kom från källa A.

För mig är det ganska konstigt att man fortfarande spekulerar i vem "pilot" är när hela Mariestad borde veta det. Det har spekulerats i ganska många pilot här på fb men jag har fått bekräftat att det är Kl*s Malmgr*n som är pilot via en "källa C"; jag blir nu källa D.
Det finns flera här på fb tråden som har bekräftat att kla*s är pilot mannen. Skulle ni kunna redogöra vilken källa A,B,C som ni fått kla*s M bekräftat att vara "pilot" utan att behöva röja er källa. På detta sätt skulle fb-tråden kunna få en mer övertygelse att senaste "pilot" är rätt eller fel.
Bra eller dålig ide ?

Bra idé. Jag ser fram emot svaren.
Citera
2017-08-10, 17:50
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Spekulation, blivande trådsanning eller fakta?

Blivande trådsanning, en "pappapolis" kan knappast tvinga folk att tiga i 25 år.
Citera
2017-08-10, 17:55
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
Om man läser igenom alla vittnesförhör så framkommer det att det blir 5 st olika vittneshändelser som lätt kan blandas ihop.

1 vittne från närliggande hus ser en bil köra på cykelbanan vid 23.30 - 00.00 ( kanske ev.UA kom hem från PWs fest)

2 Vittne Han*a hör ljud från ekuddevägen vid 02.15-02.20 men aldrig ser bilen

3 Vittne som står vid lockerud och hör samma sak som Han*a men ser en liten "vit" bil komma och svänga in på sjukhusparkeringen strax efter från vanliga vägen

4 Vittnen i bilen på hällristningsvägen som ser en ljus bil komma från "lockerudshållet" på cykelbanan för att efter 10 min dyka upp igen i motsatt riktning

5 Cyklistvittnet som framkom för ej så länge sedan som såg en bil stå på cykelvägen vid ca 03.30 tiden (rätta mig om jag angett tid fel)
http://www.expressen.se/gt/carina-sag-mystisk-bil-natten-helena-forsvann/

Om man håller isär dessa vittnen och bilar så blir det enklare.

3: Vittnet står ungefär där Netto ligger idag och ser en bil komma från Marieforsleden och vidare längst ner på Lockerudsvägen.

4: Vittnena ser bilen komma från Ekuddenhållet.
Citera
2017-08-10, 18:08
Medlem
Citat:

Hur vore det om du svarade på de frågor jag ställde om detta för några dagar sen?

Ingen tror det du säger är sant om du inte ger någon som helst matnyttig information annat än att get ett par initialer och en svart raggarbil. Passar över huvud taget inte in i några andra vittnesuppgifter.

Men du kan få ett par frågor till så får vi se om du svarar på dem.

Ålder och initialer på H från Ullervad?
Hur är denne H inblandat?
Hur kände GS HA?
Vad var det som hände?
Var finns kvarlevorna, eftersom du påstår dig veta detta?
Citera
2017-08-10, 18:09
Medlem
Citat:

Och nu var det H som gjorde det?
Först påstod du ju att det var GS och att H blev upplockad efter vägen. H
Hur var det egentligen?
Citera
2017-08-10, 18:14
Medlem
lugnåss avatar
Citat:

Hej.

Om du nu vill ha uppmärksamhet eller delge viktig info så bör du nog fortsätta att berätta mer samt svara på frågor som ställts till dig.

Även du måste förstå att det inte fungerar att komma in i tråden och delge ny information utan mer understöd, i din historia.

Jag har skickat PM till dig, inväntar fortfarande svar.....
Vem är GS?, mariestadsbördig?
Är H från Ullervad?

//lugnås
Citera
2017-08-10, 18:20
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:

Tssss, du ljuger eller är felunderrättad. Så polisen är inne på HELT FEL spår då? Eftersom dina gm aldrig ens varit på förhör. Skriv mer bokstäver i namnen så ska jag bemöta dej. H: Kanske kan vara Hag.tröm? Den ende i Ullervad jag tänker på som tilltalas med efternamn. H kan ju iofs vara förnamnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in