2017-08-10, 14:36
Medlem
Om det är så här då.......
Skriket som Hanna hör, kanske kommer från de som framförde den vita bilen.
De var ute och körde på fyllan. Två killar och en tjej.
De buskör på cykelbanan, och råkar köra på HA.
Första beslutet är att lägga henne i skogsdungen.
Skorna åker av när de bär iväg med henne, och de slänger iväg dem.
De lägger ner henne på backen, där hunden markerade.
De sansar sig tillslut. Och bestämmer sig att lasta in henne i bilen. Då utbrister tjejen som är med: så här får ni inte göra.
De åker och gömmer henne någonstans.
Någon av dem märker att han har tappat något som kan binda dem till brottet.
De åker tillbaka till brottsplatsen och letar.
Förmodligen blev bilen skadad. Därför parkeras bilen vid sjukhuset. För att dölja detta för familjen.
Han sjukskriver sej veckan efter och fixar bilen.

Många teorier blir det 😮
Citera
2017-08-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Om "Hannas" tidsangivelse stämmer, tror jag inte Pilot kan ha hunnit varken ringa från torget eller hämta bil.

Kvarstår i så fall två alternativ: Antingen har bilen redan stått i direkt närhet eller så har han haft hjälp.
Eller så har den vita bilen inte med saken att göra utan HA ligger kanske kvar i dungen i en timmes tid innan hon hämtas.
Citera
2017-08-10, 15:32
Medlem
Har KM och PU någon beröringspunkt förutom att de båda var på statt och båda har samtidiga minnesluckor?
Citera
2017-08-10, 15:32
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
Konstigt att det inte framkommit vilka som åkte med vilka och tidpunkten för resorna
Tror att om det framkommer så finns nog namn med som kan bli besvärande för någon samt att det kan bli följdfrågor som någon annan ej vill få
Det är väldigt konstigt att de varit tysta så här länge, allihop, det är ju många inblandade i festen och efter festen vidare ut på stan.
Jag vet inga namn på deltagare av fest eller liknande MEN jag vet att de ska ha fått samma råd som andra som hängts ut i denna tråd och sökt hjälp hos polis för konsikvens av uthängande, att inte prata om detta. Att vara tysta om allt kring detta så att polisen får göra sitt jobb.
Trots det så blir man förbryllad över att ingen vågar ta steget ur ledet och yppa något. Det har gått ganska lång tid... Ingen vill "kasta första stenen"

Bra eller dåligt råd? Jag tror att det var/är halvbra.
För mig är givet att en polisson var festdeltagare och därför kom de så snabbt att samla ihop berörda personer och resonera kring detta.
De hade/har förtroende för vännens pappa polis och han har väglett dem till denna tystnad helt enkelt. Men i 25år.....
Fanns där någon som folk spekulerade i på en gång och genom att inte röja festdeltagarnas namn så kunde de jobba på med förundersökningen och denna person utan hänsyn till medial uppståndelse. Kanske var det fler som pekade åt dennes håll men det fanns inget att ta på...
Nu har det ju inte gått så bra med att binda någon vid brottet men ändå.

Finns det någon annan i tråden som har tankar kring denna tystnad från festdeltagare, och då menar jag ej enbart här utan i det stora hela? Vad kan man möjligtvis uppnå med den tystnaden om inte skydda väldigt värdefulla detaljer för det som hände efter festen? (Helenas försvinnande menar jag då)

Tillägg: PW har i 25år tillhört "de tysta" Nu går hon i täten för att få fram sanningen. Det är så höga tankar om henne från många håll men det är ganska motsägelsefullt. Hon är en privatperson med en journalists befogenheter. Oavsett vilka skor hon har för dagen så blir hon aldrig objektiv i ämnet. En del kallar det proffsigt och utgår ifrån att hon kan vara det. Jag anser att det vore märkligt om hon kunde sätta en sådan händelse åt sidan och bortse ifrån sina känslor kring det. Människan är känslostyrd. PW vet betydligt mycket mer än hon delger och det är av privata skäl, enligt mig!
Senast redigerad av Rudge 2017-08-10 kl. 15:48.
Citera
2017-08-10, 15:52
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Det är väldigt konstigt att de varit tysta så här länge, allihop, det är ju många inblandade i festen och efter festen vidare ut på stan.
Jag vet inga namn på deltagare av fest eller liknande MEN jag vet att de ska ha fått samma råd som andra som hängts ut i denna tråd och sökt hjälp hos polis för konsikvens av uthängande, att inte prata om detta. Att vara tysta om allt kring detta så att polisen får göra sitt jobb.
Trots det så blir man förbryllad över att ingen vågar ta steget ur ledet och yppa något. Det har gått ganska lång tid... Ingen vill "kasta första stenen"

Bra eller dåligt råd? Jag tror att det var/är halvbra.
För mig är givet att en polisson var festdeltagare och därför kom de så snabbt att samla ihop berörda personer och resonera kring detta.
De hade/har förtroende för vännens pappa polis och han har väglett dem till denna tystnad helt enkelt. Men i 25år.....
Fanns där någon som folk spekulerade i på en gång och genom att inte röja festdeltagarnas namn så kunde de jobba på med förundersökningen och denna person utan hänsyn till medial uppståndelse. Kanske var det fler som pekade åt dennes håll men det fanns inget att ta på...
Nu har det ju inte gått så bra med att binda någon vid brottet men ändå.

Finns det någon annan i tråden som har tankar kring denna tystnad från festdeltagare, och då menar jag ej enbart här utan i det stora hela? Vad kan man möjligtvis uppnå med den tystnaden om inte skydda väldigt värdefulla detaljer för det som hände efter festen? (Helenas försvinnande menar jag då)

Tillägg: PW har i 25år tillhört "de tysta" Nu går hon i täten för att få fram sanningen. Det är så höga tankar om henne från många håll men det är ganska motsägelsefullt. Hon är en privatperson med en journalists befogenheter. Oavsett vilka skor hon har för dagen så blir hon aldrig objektiv i ämnet. En del kallar det proffsigt och utgår ifrån att hon kan vara det. Jag anser att det vore märkligt om hon kunde sätta en sådan händelse åt sidan och bortse ifrån sina känslor kring det. Människan är känslostyrd. PW vet betydligt mycket mer än hon delger och det är av privata skäl, enligt mig!

Där ser man.. Det där med polisson förklarar ju en del av tystnaden om det stämmer..
Citera
2017-08-10, 16:41
Medlem
Polisson? Är det därför man skött starten av fallet så dåligt? Med flit?
Citera
2017-08-10, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej det är en omöjlighet rent tidsmässigt. HA och "pilot" kom fram till kohagen ca. 02:15-02:20, samtidigt hörde vittnet "Hanna" en kvinna skrika och bildörrar slå igen, alltså ca. 02:20.

Hur tänker du att "pilot" skulle hinna ta sig till en telefonautomat i stan + bilfärden med sambon tillbaks till kohagen på någon enstaka minut? "Hanna" hör ju skriket och bildörrarna ca. 02:20, hur hinner du få dit "pilot" och sambon KB lastandes Helena in i sambons bil till kl. 02:20??? Att det skulle vara KB som skriker är helt uteslutet. Det var ju runt 02:20 som Helena och "pilot befann sig i kohagen.

Nej den teorin går inte ihop, glöm den.

Om jag inte minns fel så fanns det telefonautomat nere på Ekudden camping.
Citera
2017-08-10, 16:56
Medlem
BlurryFace69s avatar
Jösses vad det upprepas om olika teorier hur det hela hände
när det är om KM är Pilot eller inte som känns viktigast nu...

Kan inte de som säger sig ha fått det bekräftat/Bevis förklara
hur så det går att komma fram till att det är han som är Pilot.?

Sen är det ändå inte säkert att Pilot är den skyldige, eller är det verkligen det??

Vilka var killarna som stod på Hällristningsvägen och vittnade???
Blev deras bil undersökt? Eller hade de på nått vis annat alibi än varandra?
Kan ej minnas jag sett nått om det..

Har ingen aning om ifall KM är skyldig eller ej... men vi måste ha alla dörrar öppna...
Citera
2017-08-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Om jag inte minns fel så fanns det telefonautomat nere på Ekudden camping.

Det fanns väl mobiler också. Gsm telefonen kom ut 1992
Citera
2017-08-10, 17:24
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Spekulation, blivande trådsanning eller fakta?
Citera
2017-08-10, 17:30
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Vi som följer tråden vet inte om reportrarna känner "pilotmannen".

Jodå. De som är säkra på att Klas är "pilot" vet ju att reportrarna känner honom. Dom var ju för tusan på samma fest tillsammans. Ser att nån här ifrågasätter Pernilla och Mats intressen och ageranden i detta. Bra!
Citera
2017-08-10, 17:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Om det är så här då.......
Skriket som Hanna hör, kanske kommer från de som framförde den vita bilen.
De var ute och körde på fyllan. Två killar och en tjej.
De buskör på cykelbanan, och råkar köra på HA.
Första beslutet är att lägga henne i skogsdungen.
Skorna åker av när de bär iväg med henne, och de slänger iväg dem.
De lägger ner henne på backen, där hunden markerade.
De sansar sig tillslut. Och bestämmer sig att lasta in henne i bilen. Då utbrister tjejen som är med: så här får ni inte göra.
De åker och gömmer henne någonstans.
Någon av dem märker att han har tappat något som kan binda dem till brottet.
De åker tillbaka till brottsplatsen och letar.
Förmodligen blev bilen skadad. Därför parkeras bilen vid sjukhuset. För att dölja detta för familjen.
Han sjukskriver sej veckan efter och fixar bilen.

Många teorier blir det 😮

Då blir frågan: Vart tog "pilot"/KM vägen som nu är misstänkt för att ha mördat HA? Kramade han Helena "hej då" utanför kohagen, vände och gick hem då eller? och sen tappade minnet...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-10 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in