Citat:
Ursprungligen postat av
Klimakteriehaxan
Konstigt att det inte framkommit vilka som åkte med vilka och tidpunkten för resorna
Tror att om det framkommer så finns nog namn med som kan bli besvärande för någon samt att det kan bli följdfrågor som någon annan ej vill få
Det är väldigt konstigt att de varit tysta så här länge, allihop, det är ju många inblandade i festen och efter festen vidare ut på stan.
Jag vet inga namn på deltagare av fest eller liknande MEN jag vet att de ska ha fått samma råd som andra som hängts ut i denna tråd och sökt hjälp hos polis för konsikvens av uthängande, att inte prata om detta. Att vara tysta om allt kring detta så att polisen får göra sitt jobb.
Trots det så blir man förbryllad över att ingen vågar ta steget ur ledet och yppa något. Det har gått ganska lång tid... Ingen vill "kasta första stenen"
Bra eller dåligt råd? Jag tror att det var/är halvbra.
För mig är givet att en polisson var festdeltagare och därför kom de så snabbt att samla ihop berörda personer och resonera kring detta.
De hade/har förtroende för vännens pappa polis och han har väglett dem till denna tystnad helt enkelt. Men i 25år.....
Fanns där någon som folk spekulerade i på en gång och genom att inte röja festdeltagarnas namn så kunde de jobba på med förundersökningen och denna person utan hänsyn till medial uppståndelse. Kanske var det fler som pekade åt dennes håll men det fanns inget att ta på...
Nu har det ju inte gått så bra med att binda någon vid brottet men ändå.
Finns det någon annan i tråden som har tankar kring denna tystnad från festdeltagare, och då menar jag ej enbart här utan i det stora hela? Vad kan man möjligtvis uppnå med den tystnaden om inte skydda väldigt värdefulla detaljer för det som hände efter festen? (Helenas försvinnande menar jag då)
Tillägg: PW har i 25år tillhört "de tysta" Nu går hon i täten för att få fram sanningen. Det är så höga tankar om henne från många håll men det är ganska motsägelsefullt. Hon är en privatperson med en journalists befogenheter. Oavsett vilka skor hon har för dagen så blir hon aldrig objektiv i ämnet. En del kallar det proffsigt och utgår ifrån att hon kan vara det. Jag anser att det vore märkligt om hon kunde sätta en sådan händelse åt sidan och bortse ifrån sina känslor kring det. Människan är känslostyrd. PW vet betydligt mycket mer än hon delger och det är av privata skäl, enligt mig!