2017-08-10, 18:32
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Om ni vill fortsätta att tjata om KM i ett antal år till så gör gärna det , men han är inte en av förövarna för de var ju 2 i bilen. GS körde bilen, H utförde dådet som inte är ett mord utan ett dråp. Liket fraktades till Skövde.

Som vanligt så är detta någon som har ett annat syfte då du också är en bluff.
Har 1 handsuppgifter om vad för "raggarbilar" som fanns vid tidpunkten och det fanns en bil som varit gul men blivit ommålad till svart men denna ägare hade inte dessa initialer och hade ingen koppling till skövde. Denne person umgicks heller ej med någon i ullervad med dina initialer
Citera
2017-08-10, 18:37
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Om ni vill fortsätta att tjata om KM i ett antal år till så gör gärna det , men han är inte en av förövarna för de var ju 2 i bilen. GS körde bilen, H utförde dådet som inte är ett mord utan ett dråp. Liket fraktades till Skövde.
OK Phena,
Är bilföraren från Skövde och heter Gevriye, Georges, Gösta, Gunnar eller Göran?
Citera
2017-08-10, 18:42
Medlem
Vad är det för tomtar som vill förstöra med massa osanning. Otroligt oseriöst att göra som både phena och lobo gjort sistone - först dissa allt som spekuleras här sedan kasta ur sig lite "fakta" - det gynnar ju ingen - tror ni detta är ett tv-spel eller liknade? Det är nog dax att ni lägger allt på bordet - annars kan vi avfärda er som ren bull*kit
Citera
2017-08-10, 18:51
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Blivande trådsanning, en "pappapolis" kan knappast tvinga folk att tiga i 25 år.
INGEN kan tvinga någon men gott och väl påverka!
Tror inte någon tvingat någon för utan att tro att det ligger i deras bästa intresse eller "fallets" så skulle de inte tiga. Kan ju bli starkare av att det är en grupp människor och ingen vill svika gruppen.
Men det är spekulationer
Intresserad att höra vinklingar av andras spekulationer kring just denna tystnad. Den existerar i allra högsta grad!
Citera
2017-08-10, 18:55
Medlem
Citat:

Men vem av spökena var då pilot? Lobotomist kanske😉
Citera
2017-08-10, 19:22
Medlem
Citat:
Då blir frågan: Vart tog "pilot"/KM vägen som nu är misstänkt för att ha mördat HA? Kramade han Helena "hej då" utanför kohagen, vände och gick hem då eller? och sen tappade minnet...

Vill inte att han ska få tips på vad han ska säja i nästa förhör.
Så jag kniper om det.
Stänger inga dörrar. Han var förmodligen den sista som såg HA i livet.
Men hon hade ju kunnat bli påkörd där däckspåren och ringarna låg.
Men det vet troligtvis bara en till tre personer.
Citera
2017-08-10, 19:28
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
3: Vittnet står ungefär där Netto ligger idag och ser en bil komma från Marieforsleden och vidare längst ner på Lockerudsvägen.

4: Vittnena ser bilen komma från Ekuddenhållet.

Är det vittne 3 som även ser att bilen parkeras och en person lämnar bilen springandes därifrån ??
Eller ytterligare en till ?

Att de kom från ekuddehållet har jag totalt missat:

Ursprungligen postat av Gatsten
Aha, nu förstår jag. Du hänvisar till ett inlägg från mig innan jag preciserade exakt var vittne 2 stod. Det som från början var "vittnet några hundra meter bort" är alltså vittne 2 på Lockerud 700 meter bort.

Så, slutgiltigt blir det så här:

Vittne 1 med hunden
Vittne 2 på Lockerud
Vittne 3 på Hällristningsvägen

Men bara under förutsättning att den bil som vittne 1 hör lämna Ekuddenområdet är samma som vittne 2 ser några minuter senare på Lockerud och som senare återkommer på cykelvägen förbi Hälllristningsvägen.
Citera
2017-08-10, 19:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
Är det vittne 3 som även ser att bilen parkeras och en person lämnar bilen springandes därifrån ??
Eller ytterligare en till ?

Att de kom från ekuddehållet har jag totalt missat:

Ursprungligen postat av Gatsten
Aha, nu förstår jag. Du hänvisar till ett inlägg från mig innan jag preciserade exakt var vittne 2 stod. Det som från början var "vittnet några hundra meter bort" är alltså vittne 2 på Lockerud 700 meter bort.

Så, slutgiltigt blir det så här:

Vittne 1 med hunden
Vittne 2 på Lockerud
Vittne 3 på Hällristningsvägen

Men bara under förutsättning att den bil som vittne 1 hör lämna Ekuddenområdet är samma som vittne 2 ser några minuter senare på Lockerud och som senare återkommer på cykelvägen förbi Hälllristningsvägen.

Det måste väl vara ytterligare en till, det vittnet såg den vita bilen parkera kl. 04:20 på sjukhusparkeringen. Mannen försvann i riktning mot Lockerudsvägen.
Citera
2017-08-10, 20:57
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Det måste väl vara ytterligare en till, det vittnet såg den vita bilen parkera kl. 04:20 på sjukhusparkeringen. Mannen försvann i riktning mot Lockerudsvägen.

Hmm stämmer bra då detta vittne säger att mannen bar shorts (ljusa) och hade bråttom bort

Då finns det 6-7 observationer om man räknar med vittnet vid sjömarken 03.00

Jag tror nog att några av dessa vittnen kan vara kopplade till HA försvinnande men inte alla pga att man upplever saker och tider annorlunda än vad verkligheten är ibland.

Precis som om du ligger och tittar i moln och tänker på något speciellt så kan du se denna avbildning i molnet efter ett tag.

Och sedan finns det de som lägger till och sedan inser att de inte kan backa då de kan förlora "ansiktet"
Citera
2017-08-10, 21:10
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Om det är så här då.......
Skriket som Hanna hör, kanske kommer från de som framförde den vita bilen.
De var ute och körde på fyllan. Två killar och en tjej.
De buskör på cykelbanan, och råkar köra på HA.
Första beslutet är att lägga henne i skogsdungen.
Skorna åker av när de bär iväg med henne, och de slänger iväg dem.
De lägger ner henne på backen, där hunden markerade.
De sansar sig tillslut. Och bestämmer sig att lasta in henne i bilen. Då utbrister tjejen som är med: så här får ni inte göra.
De åker och gömmer henne någonstans.
Någon av dem märker att han har tappat något som kan binda dem till brottet.
De åker tillbaka till brottsplatsen och letar.
Förmodligen blev bilen skadad. Därför parkeras bilen vid sjukhuset. För att dölja detta för familjen.
Han sjukskriver sej veckan efter och fixar bilen.

Många teorier blir det 😮

Det finns inget som motsäger detta händelseförlopp. Människan är benägen att lägga pussel och se orsak till händelse. Vi har lättare att söka en gm med intresse för BO och att H:s död orsakats av en reaktion och känsla hos gm. Det är därför intresset för fallet är så stort.

En olyckshändelse skulle vara som att luften gick ur.

Vi anser att vittnen är mer eller mindre trovärdiga och passar eller inte passar i tid, utefter vår egen bild vi mejslar fram av händelsen. Det finns ingen hållbar vittneskedja med de vittnen vi har tagit del av som har gett oss en enig bild.
Alla vittnen kan tala sanning men ingen behöver ha gjort en observation som förklarar H:s öde.
Citera
2017-08-10, 21:20
Medlem
Svar till prinzezzan :
Jag fick ditt PM, tyvärr är drevet med adekvata idioter större än jag först förstod. Jag har valt att inte fortfölja mina tankar i detta forum, inte heller via pm till dig även om du verkar mest förståndig och faktiskt seriös. Efter alla hot om död och styckning mm insåg jag att det är lika med döden att dela sina tankar här.
För att slippa spekulationer så kan jag säga att jag inte finns i er omedelbar närhet, bilen jag syftade på är sedan 20 år skrotad, jag vill även inflika att saker och ting kan föreliggas av mångt enklare förklaringar än tråden gärna vill att det ska vara.

Lycka till i det morbida drevet av psykotiska detektiver utan förankring i verkligheten.
Citera
2017-08-10, 21:24
Medlem
Men vad faan, är det folk som skickar dödshot via pm här?,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här