2017-08-10, 12:11
Medlem
Glajjans avatar
Nordisk Ungdom anmäler polisen efter allvarlig misshandel av aktivist

Det var efter den uppmärksammade, fredliga, motdemonstrationen mot flyktingaktivisters och profitörer av asylindustrins sittdemonstration på Mynttorget som ett tjugotal poliser grep de fredliga motdemonstranterna för att utföra PL13 och legitimera dem.

När en av aktivisterna släpptes blev denne grovt misshandlad av tre poliser. Aktivisten var handfängslad vid tillfället och ej misstänkt för brott.

Citat:
Ursprungligen postat av NordiskUngdom.com
Extra aggressiv var en polis av mellanösternursprung. När aktivisterna kontrollerats kördes de ut ur Stockholm i olika polisbussar. Aktivisterna släpptes av en och en söder om Stockholm, långt ifrån kommunaltrafik. När en av aktivisterna, som hade handfängsel, skulle släppas blev han allvarligt misshandlad av tre poliser, där den tidigare nämnda polisen av mellanösternursprung var drivande. En annan aktivist satt i polisbilen och vittnar om att den misshandlade aktivisten lämnades kvar liggandes på marken när polisbilen körde iväg. Aktivisten tvingades senare uppsöka sjukhus för sina skador. När vi får tillgång till vårt filmmaterial kommer bild på nämnda poliser att presenteras.

Aktivisten fick uppsöka vård och misshandeln är polisanmäld samt JO-anmäld.

I denna tråd diskuterar vi det aktuella brottsfallet och de misstänkta gärningsmännens agerande, inte motdemonstrationen eller sitt-demonstrationen.

Nyheter:
Arabpolis körde ut ung nationalist i skogen: “Nu ska du få se på sadism!”(Motgift.nu)
Senast redigerad av Glajjan 2017-08-10 kl. 12:20.
Citera
2017-08-10, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan

Det var efter den uppmärksammade, fredliga, motdemonstrationen mot flyktingaktivisters och profitörer av asylindustrins sittdemonstration på Mynttorget som ett tjugotal poliser grep de fredliga motdemonstranterna för att utföra PL13 och legitimera dem.

När en av aktivisterna släpptes blev denne grovt misshandlad av tre poliser. Aktivisten var handfängslad vid tillfället och ej misstänkt för brott.

I denna tråd diskuterar vi det aktuella brottsfallet och de misstänkta gärningsmännens agerande, inte motdemonstrationen eller sitt-demonstrationen.

Nyheter:
Arabpolis körde ut ung nationalist i skogen: “Nu ska du få se på sadism!”(Motgift.nu)

Fallet kommer läggas ned direkt - fanns förmodligen en anledningen till att åka ut i skogen och bruka deras monopol på våld.
Citera
2017-08-10, 12:34
Medlem
Antar att du menar att vi ska diskutera det påstådda brottet. Det är trots allt inte klarlagt vad som har hänt.

Personligen kan jag tänka mig att det handlar om en lättkränkt "nationalist" som inte behandlats på ett annat sätt än vad som är brukligt när man inte följer polismans order.

Motgift känns inte som den mest pålitliga källan men trovärdigheten sänks i mitt tycke ytterligare när man talar om "arabpolis" och "ursprung från Mellanöstern", vilket man givetvis inte har en aning om.
Citera
2017-08-10, 12:38
Medlem
langaocbs avatar
Var inte "nazistattacken" en false flag?
Det här har aldrig hänt med andra ord.
Citera
2017-08-10, 12:49
Medlem
Glajjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Antar att du menar att vi ska diskutera det påstådda brottet. Det är trots allt inte klarlagt vad som har hänt.

Personligen kan jag tänka mig att det handlar om en lättkränkt "nationalist" som inte behandlats på ett annat sätt än vad som är brukligt när man inte följer polismans order.

Motgift känns inte som den mest pålitliga källan men trovärdigheten sänks i mitt tycke ytterligare när man talar om "arabpolis" och "ursprung från Mellanöstern", vilket man givetvis inte har en aning om.
Nästan alla trådar i den här forumdelen diskuterar brottsfall innan det tagits upp i rätten ännu. Man kan veta att ett brott har begåtts innan dom har utdelats. Det hoppas jag alla förstår.
Ett brott som är under utredning i den rättsliga processen är fortfarande ett brott.

Brukligt att tre poliser grovt misshandlar en handfängslad? Nej, du har fel.
Att polisen skall ha sagt "Nu ska du få se på sadism!" antyder ju att motiven inte handlar om någon slags ordervägran.
Citera
2017-08-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan

Nyheter:
För jävligt om det är sant Men helt oskyldiga var väl NU inte? Enligt ett vittne hade en av dem slängt den omtalade bengalen mot de små krakarna.
Citera
2017-08-10, 13:21
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
För jävligt om det är sant Men helt oskyldiga var väl NU inte? Enligt ett vittne hade en av dem slängt den omtalade bengalen mot de små krakarna.

Det spelar väl ingen som helst roll huruvida offret begått något brott innan händelsen eller ej?
Liknande saker har man ju hört hända vänsterdemonstranter genom åren så att polisen använder sådan taktik för att "sätta folk på plats" kan säkerligen hända.
Det som verkar lite klantigt är att de hade ett vittne med sig i bilen, antar att det rent teoretiskt kan göra att en åklagare faktiskt läser ärendet istället för att skicka det i papperskorgen direkt.

Ska man tro nationalteatern så sysslade polisen med sådant för att jävlas med knarkare på 70-talet
Citera
2017-08-10, 13:25
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:

Så det är okej att köra ut en person i skogen, gruppmisshandla honom brutalt och lämna honom där? Jag känner NUarna så pass bra att jag vet att de inte skulle ljuga om något sånt här.
Citera
2017-08-10, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magban

Motgift brukar inte direkt ljuga. Sen är källan nordiskungdoms officiella uttalande. Man ser ganska tydligt om en person har ursprung i ökenländerna, så knappast något märkligt. Araben blev väl kränkt och ville ge igen.
Citera
2017-08-10, 13:34
Bannlyst
Citat:

En rökutvecklare slängdes, korrekt. Så nästa gång en afghan tas med tafserier så ska han köras ut i skogen och misshandlas? Är det korrekt logik enligt dig?
Citera
2017-08-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Så det är okej att köra ut en person i skogen, gruppmisshandla honom brutalt och lämna honom där? Jag känner NUarna så pass bra att jag vet att de inte skulle ljuga om något sånt här.
Du får nog ta och läsa mitt inlägg en gång till. Men om du säger att du vet att NU inte skulle ljuga, tror jag på det.
Citera
2017-08-10, 13:38
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Motgift brukar inte direkt ljuga. Sen är källan nordiskungdoms officiella uttalande. Man ser ganska tydligt om en person har ursprung i ökenländerna, så knappast något märkligt. Araben blev väl kränkt och ville ge igen.
Jag ser inte varför NU skulle ljuga om detta och har det hänt så hoppas jag det finns någon form av bevis så de skyldiga poliserna får kicken. Sånt här får inte förekomma inom svensk poliskår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in